OFICIAL: Saab confirmă discuţiile avansate cu BMW

Publicat luni, 27.09.2010 16:47 de Bogdan Mirică

Dacă discuţiile actuale dintre cei doi constructori se vor concretiza, Saab ar putea împrumuta în următorii ani motoare de provenienţă BMW,

După ce întreaga presă de specialitate a speculat pe marginea unei colaborări între BMW şi Saab, Spyker iese la rampă cu o declaraţie oficială.

Potrivit unui comunicat primit astăzi pe adresa redacţiei, grupul Spyker, compania care deţine subsidiarul Saab, a recunoscut că în prezent există discuţii avansate cu constructorul german BMW. Olandezii au afirmat însă că mai multe informaţii vor fi făcute publice odată cu încheierea unui acord final şi odată cu stabilirea unor reglementări definitive.

Cel mai probabil, primul model care se va bucura de roadele parteneriatului dintre Saab şi BMW va fi viitoarea generaţie 9-3, aşteptată să debuteze pe piaţă în 2012. Informaţii neoficiale anunţă introducerea unui motor de 222 de cai putere complet nou, la care inginerii din Munchen încă lucrează. Unitatea, o premieră şi pentru modelele BMW, ar putea să se regăsească mult mai târziu şi pe Saab 9-5.

Discuţiile dintre cei doi constructori premium vor avea în vedere şi cumpărarea unor dieseluri eficiente, precum şi preluarea platformei actualului Countryman, pentru dezvoltarea viitorului 9-2. Mai multe informaţii despre discuţiile dintre cele două părţi ar putea fi făcute la sfârşitul acestei săptămâni, dacă totul decurge bine.

via | Spyker

  • ztele, luni, 27.09.2010 17:04
    Interesant

    Asta e o veste cel putin interesanta. Saab si BMW se aseamana oarecum ca filosofie, cel putin in domeniul inovatiilor si al sigurantei sunt producatori de top. O colaborare de acest fel are sanse mari de reusita, asta bineinteles, daca nu-i cumpara vw group pe ambii intre timp:)

  • Dan, luni, 27.09.2010 17:14
    Se pare ca acordul va fi semnat miercuri, 29.09.2010 . Nu este exclus ca BMW sa preia un pachet de actiuni in cadrul Spyker-Saab .

    Tinand cont de situatia financiara precara a celor de la Spyker-Saab ( datoriile depasesc valoarea activelor companiei ), nu este exclus ca in schimbul tehnologiei primite de la BMW, constructorul german sa preia un pachet de actiuni in cadrul Spyker-Saab . Se pare ca acordul va fi semnat miercuri . Saab and BMW AG have agreed on a deal that allows the Swedish carmaker to use engines made by BMW, according to a person with direct knowledge of the matter. Saab will initially purchase BMW engines for the 9-3 model that is scheduled for release in late 2012, said the person, who asked not to be identified before a contract is signed. The carmakers plan to sign and announce the pact in Trollhaettan, Sweden, on Wednesday, the person said. The automakers are also in talks about Saab buying diesel engines from BMW, as well as using BMW's Mini Countryman platform for its smaller 9-2 model, the person said. Saab said it will make an announcement on Wednesday and will hold a press conference in Sweden at 11:15 CET. A BMW spokesman said: "We are in talks with other manufacturers every now and then about a number of topics, on which we currently cannot provide any details. On Wednesday Saab is organizing a conference in Sweden. We can only refer you to that conference." Saab Chairman Victor Muller has said he would like the company to build a 9-2 model, which Saab aims to release by 2014, inspired by the tear-drop shaped Saab 92 model that was in production between 1949 and 1956. Muller has said he needs an industrial partner or another investor to help fund development. On Monday, Muller would not comment on reports of the BMW tie-up. Muller's Dutch-based luxury car maker Spyker bought Saab from General Motors Co. earlier this year. Reviving the Saab model lineup is key to Muller's $1 billion recovery plan for Saab. Saab's upgraded 9-3 model will be the first one designed by Jason Castriota, the U.S. designer known for creating the Ferrari P4/5 and Maserati GranTurismo. Saab has said it aims to sell 60,000 to 70,000 of the new 9-3 annually, out of total sales of 120,000 cars, by 2012. BMW CEO Norbert Reithofer has been looking for opportunities to sell components to other manufacturers to boost revenue. BMW agreed in March to supply more than 240,000 six- cylinder diesel engines, cooling systems, and transmissions to Carbon Motors Corp., which is developing a police car for U.S. law enforcement agencies. BMW also supplies engines to exotic car manufacturer Wiessmann GmbH. Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100927/ANE/309279922/1265#ixzz10jtU9iw2

  • ForeverSaab, marţi, 28.09.2010 00:24
    da,este oficial,limpede si irevocabil : SAAB-auto devine istorie,SAAB-avioane continua!

    Dusmanii neimpacati ai acestui modus vivendi mirific pentru cunoscatori-adulatori numit apoteotic SAAB pot jubila beti de fericire inimaginabila,satisfacuti la culme,ranjind sfidator cu bale infernale...si anume pentru ca ,dupa 63 de ani de urcusuri si coborasuri,sectia de autoturisme a universului umano-revolutionar, SAAB s-a dus eminamente pe pluta...Dar eu,unul,nu ma las coplesit de deprimare si deznadejde,caci am tot prevazut de la inceputul anului ca,mai devreme sau mai tarziu,in curtea GM,a altora sau pe cont propriu, se va alege praful de marca asta care a deranjat,a intrigat si a inversunat, cu atata patima naroada si pentru atata amar de vreme, o lume intreaga tot mai absorbita de degenerare mintala,salbaticire sufleteasca si colaps moral...Stau totusi stramb si ma intreb contrariat oare cand va reizbucni o noua revolta in masa de ecouri planetare botezata sugestiv tot..."SAVE SAAB" ,ca in perioada-cheie decembrie 2009-ianuarie 2010 ?! Si unde v-ati topit,fratilor,voi, iubitorii pur sange de SAAB de pe aici,din ograda Automarket - "Ztele" (prietene,da-ti seama ca adopti o gandire periculos de tradatoare...cum adica "SAAB si BMW se aseamana oarecum ca filosofie" ?!...adevarul pur obiectiv este ca ambele reprezinta actualmente marcile cu cele mai sportive linii de pe piata auto la nivel de sedan,dar atat si nimic altceva "comun" ! convingerea ta literalmente personala i-ar instiga cumva pe "coca" si "piti" sa incerce "deliciile smechere" si in SAAB-uri,ca doar ne referim la aceeasi "filosofie" !? ) ,"900" , "Devorattor" , "mowgli" , "ian" , "mandrake" , "Ienachita Vacarescu" etc (scuze daca nu i-am enumerat pe toti...) -de ce taceti malc,pana cand si pentru ce sa permitem noi - chiar si daca parem celor "mari si tari" care joaca bambilici cu soarta SAAB doar niste "oarecare amarati,fraieri,dobitoci etc" - aceasta batjocura fara seaman la adresa unui domeniu EXISTENTIAL care ne-a facut viata daca nu mai buna,macar mai frumoasa?...V-am avertizat de multe ori ca Spyker va semnifica in scurt timp groparul cel mai infect al lui SAAB-autoturisme,dar putini au tinut sa ma confirme...Ce era de fapt asa de greu de intuit? Cine s-ar fi dovedit intr-atat de miop rational incat sa nu anticipeze cu usurinta ce urma sa ne pregateasca niste playmakeri olandezi super-specializati in jocuri de glezne de tip globalist,al dracului de exasperante pentru orice fan auto cat de cat normal,in schimb de o incompetenta profesionala vecina cu harababura din ospiciu,care nici macar un volan liber imaginat nu sunt in stare sa proiecteze,daramite sa-l construiasca,smulgandu-l efectiv dintr-un Audi,vopsindu-l din negru in orange si lipindu-i de sanchi sigla de Spyker ?! ACUM,ACUM,ACUM este momentul de cumpana,neimprimat cu accente si accese patetice,dar manat de o ravna emotionala puternica,in care suntem chemati de constiinta sa ne aratam grija sincera si,la nevoie,sa ne aparam cu toate mijloacele posibile pasiunea autentica de SAAB-isti pe viata si pe moarte...Nu mai conteaza ce-am reusit sau ce-am ratat in misiunea noastra specifica de a ne urma preferinta auto cu o ardoare pe care numai unul care s-a urcat intr-un SAAB macar o data in viata lui o poate intelege substantial...Important,daca nu capital,va fi ce vom face de acum incolo.Vom defila pe sub nasul infatuat al debililor de la Spyker,respectiv al parsivilor de la BMW (ce paranoia cutremuratoare:caroserie de SAAB,platforma de GM si motorizare de BMW...traiasca si infloreasca balciul globalizant vesnic improvizant!) ,urcati ferm in SAAB-uri si avand pancartele cu litere de-o schioapa "SAVE SAAB" (nu nemernicii mai sus incriminati ar trebui s-o salveze,ci cei care mai pot inca legal sa se implice daca le-ar veni mintea la cap in ultima instanta,in fond cei care au provocat tot supliciul nemeritat al lui SAAB: GM! ) postate frenetic pe capote si sa ne perindam astfel neobositi pana li s-o acri vinovatilor de atata agitatie tulburatoare fata de linistea lor protocolara sau ne vom "multumi" sa protestam "cuminti" de acasa,tolaniti confortabil in fotolii in fata PC-ului,sau,mai condamnabil,ne vom arata "detasati" de "problema" sub pretextul complet tamp ca "exista autoritati (publice ori private,diferente constitutive n-ar fi,ci numai naravuri identice!) abilitate sa se pronunte,sa decida si sa actioneze in orice speta,acelea si numai dansele,toti ceilalti trebuie doar sa le aprobe,sa le divinizeze si,eventual,sa le pupe dosnic"...Si uite cum revenim pe nesimtite la a imbratisa placid mentalitatea inradacinat bolsevica de care credeam (din pure si cumplite iluzii occidentalofile ! ) ca ne-am debarasat total in 1989...Ba bine ca nu!

  • ForeverSaab, marţi, 28.09.2010 01:18
    sa fim intelesi!

    Nu va amagiti prea tare: actuala SAAB Automobile AB nu coincide cu adevarata SAAB-autoturisme asa cum actuala FC Timisoara nu este adevarata Poli Timisoara,ci un hibrid ciudat Fulgerul Bragadiru-Rocar Bucuresti! Ca tot veni vorba de hibrizi,cine va dori va avea tot dreptul sa se plimbe cu viitoarele SAABMW-uri pana va face turturi de fum pe toba de esapament,in schimb, eu,unul,va jur sacramental ca ma voi tine cu dintii de al meu SAAB 9-3 2.0 turbo 205 CP productie 2001 pana o sa ajunga o carcasa ruginita distrusa de al treilea razboi mondial si o sa gaseasca in ea arheologii viitorului indepartat scheletul meu putred ranjind a paguba "naiva"...

  • Alex, marţi, 28.09.2010 08:28

    Saab avea un concurent pentru seria 3 mai buna ca vechiul A4. Acum faptul ca imprumuta tehnologie BMW si piese si motoare, este un lucru bun. Dintre Sab si Volvo as alege volvo.

  • ForeverSaab, marţi, 28.09.2010 12:19
    groaznic!

    care cum intra pe aici hop cu temeneaua pana la podea fata de beemweu,care cica-i un fel de dumnezeu! nu mai incape indoiala,SAAB-istii trup si suflet sunt din ce in ce mai putini si tare ma tem ca si acea biata gramajoara de fidelisimi care a ramas izolata intr-o maree turbata de conformisti globalisti pana la urma,presata din toate partile de "ideile" vremurilor si descumpanita totalmente de incertitudinea maladiva care roade neincetat firma suedeza,isi va abandona pasiunea curata pentru SAAB in schimbul adoptarii unor preferinte "mai realiste" , "care se vand bine de tot", "in concordanta cu curentul general" , "care detesta din punct de vedere bio-psiho-social nebunia interzisa de a gandi si de a alege altfel decat ceea ce se dicteaza politically correct" si alte lasitati asemenea! BUAHHH,nu mai suport,imi pare foarte rau,Automarket,dar eu n-am de ce sa mai dezbat ceva vreodata pe forum,ma delimitez indiscutabil de toate meschinariile,rautatile,sofismele si elucubratiile in privinta SAAB-ului,deci ma retrag definitiv,aleluia!

  • ztele, marţi, 28.09.2010 14:55
    @ForeverSaab

    Esti putin cam prea fatalist. Adevarul pur este ca prefer un Saab cu motorizare BMW decat un Saab cu motorizare Opel. Si de ce spun ca BMW si Saab sunt apropiati ca filosofie? Simplu, pentru ca telul ambelor marci a fost sa ofere un produs solid ca imagine, cu accent pe senzatiile oferite soferului, catedata in detrimentul performantelor pe hartie. Saab nu trebuie sa renunte la Turbo, dar parca o motorizare ceva mai mare, gen un 3.0 nu i-ar strica, eventual acelasi lucru l-as prefera si pentru un diesel, tot in zona aia de putere. In rest, se descurca.

  • ursus, marţi, 28.09.2010 15:28

    Avem si cate un suparat pe viata! Fiare intre fiare pretene...

  • chaka_demus_akademus, marţi, 28.09.2010 21:02

    Baieti,cam are dreptate Forever Saab,totu o sa se duca de rapa si cu masinile astea,n-o sa mai stim in viitor care-i laie si care balaie tendinta generala e sa se amestece toate conceptiile si produsele intr-un kitsch de bazar care se va pretinde a fi modernism... Nu sunt fan Saab dar parca ar fi urat ca producatorii fara forta financiara sa nu-si poata dezvolta o gama atractiva de modele decat daca se aliaza fortat cu nume "grele" care le impun in consecinta conditiile lor tehnice si politica de piata ,nu tin seama de ideologia care ii defineste si cauta cu orice pret sa obtina profituri mari si de pe urma lor... Cam naspa! Chiar trebuie sa luam atitudine fata de niste mentalitati deviante care clar ca nu vor face cinste fanilor loiali pana la moarte cum ii numeste Forever Saab. Sunt satul si eu de coca si piti, parca-i un blestem fara sfarsit ,nu mai scapam de sfidarea lor idioata !

  • mircea catalin, marţi, 28.09.2010 21:05
    @ForeverSaab

    prietene ai visat urat azi noapte,daca ai inclinatii de poet scrie o carte si dute unde s-a dus si Eminescu ,numai abera aici pe forum

  • AndreiRN, vineri, 09.03.2012 22:14
    Kaput

    Saab sa sinucis cam de mult.