OFICIAL: Renault prezintă Kangoo Maxi Z.E. cu ampatament mărit
Renault a realizat două versiuni cu ampatament mărit ale lui Kangoo Maxi Z.E. Modelul francez va fi disponibil pe piaţa din Europa la un preţ de pornire de 21.200 de euro şi este 100% electric.
Francezii de la Renault vor prezenta la Salonul Auto de la Geneva versiunea de producţie a lui Kangoo Maxi Z.E. Modelul reprezintă cel mai nou membru al gamei de vehicule electrice de la Renault şi este o evoluţie a celebrului concept Kangoo Z.E. De data aceasta, vorbim de două versiuni de caroserie, ambele beneficiind de un ampatament mărit pentru a face acest model cât mai util pentru utilizatorii săi care au nevoie de spaţiu. Ampatamentul acestui model a crescut cu 40 de centimetri, lucru care duce la un volum de încărcare maxim de 4.6 metri cubi, lungimea maximă a obiectului respectiv fiind de 2.9 metri.
Versiunea cu cinci locuri vine cu o banchetă spate rabatabilă 60/40, care lasă în urmă o podea plată dacă este pliată complet. În cazul acestei versiuni, vorbim de un spaţiu de încărcare de 3.4 metri cubi. Ambele versiuni de caroserie sunt puse în mişcare de un motor electrice de 60 CP, care oferă cuplul motor maxim de 226 Nm încă de la prima rotaţie şi este alimentat de un acumulator litiu-ion de 22 kWh amplasat în podea. Timpul necesar unei încărcări complete variază între 6 şi 8 ore, iar o încărcare completă oferă o autonomie de aproximativ 170 kilometri.
Preţul unui Renault Kangoo Maxi Z.E. este de 21.200 de euro în Europa. Francezii de la Renault le oferă clienţilor două posibilităţi de achiziţie – plata integrală sau leasing, cărora li se adaugă un "abonament lunar" pentru baterie, care pleacă de la 72 de euro pe lună, în funcţie de necesităţi. Cei de la Renault estimează că întreţinerea anuală a unui Kangoo Maxi Z.E. are costuri similare cu modelul echipat cu motor cu ardere internă dacă respectivul model este condus doar 15.000 de kilometri (rulaj infim pentru un vehicul comercial), iar diferenţa se mută rapid în favoarea vehiculului electric pe măsură ce rulajul creşte.
Dacă analizăm estimările celor de la Renault, dacă utilizatorul utilizează autonomia maximă a lui Kangoo de numai 88 de ori într-un an, plăteşte la fel de mult pentru întreţinerea modelului ca şi cum ar fi avut un model echipat cu un motor cu combustie internă, în timp ce o utilizare mai intensă îl va avantaja semnificativ. Chiar dacă un client ar obţine doar 50% din autonomia anunţată de Renault, dar ar circula aproximativ 9 luni cu Kangoo Maxi Z.E. în fiecare zi, modelul electric tot ar fi mai economic decât un automobil echipat cu un motor convenţional. În cazul respectiv, modelul Kangoo Maxi Z.E. ar înregistra un rulaj de 22.950 kilometri. Desigur, situaţia prezentată mai sus reprezintă doar o estimare exagerată care priveşte cel mai nefericit scenariu - respectiv rularea cu pedala la podea de la un semafor la altul şi abordarea unui traseu mixt care vizează şi porţiuni de viteză aflate în afara localităţii.
Via | Renault
inseamna ca renault are incredere in aceasta tehnologie, cu atat mai mult cu cat este oferita micilor afaceri