OFICIAL: Renault prezintă Kangoo Maxi Z.E. cu ampatament mărit

Publicat joi, 24.02.2011 11:54 de Sebastian Toma

Renault a realizat două versiuni cu ampatament mărit ale lui Kangoo Maxi Z.E. Modelul francez va fi disponibil pe piaţa din Europa la un preţ de pornire de 21.200 de euro şi este 100% electric.

Francezii de la Renault vor prezenta la Salonul Auto de la Geneva versiunea de producţie a lui Kangoo Maxi Z.E. Modelul reprezintă cel mai nou membru al gamei de vehicule electrice de la Renault şi este o evoluţie a celebrului concept Kangoo Z.E. De data aceasta, vorbim de două versiuni de caroserie, ambele beneficiind de un ampatament mărit pentru a face acest model cât mai util pentru utilizatorii săi care au nevoie de spaţiu. Ampatamentul acestui model a crescut cu 40 de centimetri, lucru care duce la un volum de încărcare maxim de 4.6 metri cubi, lungimea maximă a obiectului respectiv fiind de 2.9 metri.

Versiunea cu cinci locuri vine cu o banchetă spate rabatabilă 60/40, care lasă în urmă o podea plată dacă este pliată complet. În cazul acestei versiuni, vorbim de un spaţiu de încărcare de 3.4 metri cubi. Ambele versiuni de caroserie sunt puse în mişcare de un motor electrice de 60 CP, care oferă cuplul motor maxim de 226 Nm încă de la prima rotaţie şi este alimentat de un acumulator litiu-ion de 22 kWh amplasat în podea. Timpul necesar unei încărcări complete variază între 6 şi 8 ore, iar o încărcare completă oferă o autonomie de aproximativ 170 kilometri.

Preţul unui Renault Kangoo Maxi Z.E. este de 21.200 de euro în Europa. Francezii de la Renault le oferă clienţilor două posibilităţi de achiziţie – plata integrală sau leasing, cărora li se adaugă un "abonament lunar" pentru baterie, care pleacă de la 72 de euro pe lună, în funcţie de necesităţi. Cei de la Renault estimează că întreţinerea anuală a unui Kangoo Maxi Z.E. are costuri similare cu modelul echipat cu motor cu ardere internă dacă respectivul model este condus doar 15.000 de kilometri (rulaj infim pentru un vehicul comercial), iar diferenţa se mută rapid în favoarea vehiculului electric pe măsură ce rulajul creşte.

Dacă analizăm estimările celor de la Renault, dacă utilizatorul utilizează autonomia maximă a lui Kangoo de numai 88 de ori într-un an, plăteşte la fel de mult pentru întreţinerea modelului ca şi cum ar fi avut un model echipat cu un motor cu combustie internă, în timp ce o utilizare mai intensă îl va avantaja semnificativ. Chiar dacă un client ar obţine doar 50% din autonomia anunţată de Renault, dar ar circula aproximativ 9 luni cu Kangoo Maxi Z.E. în fiecare zi, modelul electric tot ar fi mai economic decât un automobil echipat cu un motor convenţional. În cazul respectiv, modelul Kangoo Maxi Z.E. ar înregistra un rulaj de 22.950 kilometri. Desigur, situaţia prezentată mai sus reprezintă doar o estimare exagerată care priveşte cel mai nefericit scenariu - respectiv rularea cu pedala la podea de la un semafor la altul şi abordarea unui traseu mixt care vizează şi porţiuni de viteză aflate în afara localităţii.

Via | Renault

  • gelu, joi, 24.02.2011 12:39
    testul adevarului

    inseamna ca renault are incredere in aceasta tehnologie, cu atat mai mult cu cat este oferita micilor afaceri

  • un cititor, joi, 24.02.2011 14:54
    bravo Renault !

    orice numai sa scapam de monopolul petrolistilor... sunt sigur ca oamenii de afaceri vor fi foarte interesati sa afle ca ar putea plati mai putin pentru exploatarea unei utilitare 100% electrice, decat la una cu motor conventional...

  • AndreiRN, joi, 24.02.2011 22:27
    Viitorul

    Cu acest model incepe sa se vada viitorul

  • akatot, vineri, 25.02.2011 01:43

    vor apare cresteri la pretul energiei electrice, adaosuri, accize, taxe etc... guvernele si afaceristii vor schimba doar sursa banilor... aviz amatorilor cu "intamplarile" din lumea araba ... urmate de cresterea pretului petrolului ... dar din pacate mai e cale lunga pana la masinuta electrica pt toata lumea... dar pretul "energei" isi va spune cuvantul. Akatot dixit!

  • full-electric, vineri, 25.02.2011 12:21
    @akatot

    Ba se va petrece exact invers... scutirea taxei de poluare e deja in viguare, iar cand va intra Renault-Nissan pe piata romaneasca vom avea si stimulente importante ca in cazul altor tari din occident (pana la 5000 euro). Chiar si in 2020, cand electricele vor reprezenta 10% din totalul masinilor vandute, cererea de energie nu va fi atat de mare incat se se puna asemenea problema cresterilor de pret la energie.... in plus nu esti legat cu lanturi de companiile de electricitate, asa cum se intampla in cazul petrolului. Poti obtine energie din surse regenerative pt consumul personal daca vrei. Preturile sunt in scadere.

  • LR, vineri, 25.02.2011 23:59
    Stimulente

    Pana sa vedem noi stimulente adevarate de la guvernanti, se vor ieftini aceste tehnologii. Iar daca mai cresc mult preturile la combustibil, ne vom grabi sa cumparam automobile electrice.