OFICIAL: Peugeot 3008 Hybrid4 de serie promite 3.8 litri/100 km
Peugeot a prezentat astăzi versiunea de serie a modelului 3008 Hybrid4, un hibrid-diesel de 200 de cai putere şi 500 de Nm care consumă doar 3.8 litri 100 de km.
Peugeot a dezvăluit astăzi informaţii şi imagini ale primului său hibrid diesel de serie, dezvoltat pe varianta de stradă a modelului 3008. Anticipat încă de anul trecut de conceptul 3008 Hybrid4, prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, modelul ecologic adoptă aceeaşi titulatură cu cea a prototipului din care a derivat.
Pionierul tehnologiei diesel-hibrid de serie dispune de o platformă care găzduieşte două unităţi de propulsie: un diesel 2.0 HDi de 163 de cai putere şi 300 de Nm şi o unitate electrică de 37 de cai putere. Ansamblul hibrid promite aşadar 200 de cai putere şi un cuplu generos de 500 de Nm, de a cărui livrare se ocupă o cutie secvenţială robotizată BMP6, cu şase rapoarte.
Resursele sunt suficiente pentru a imprima performanţe bune francezului, dar şi pentru a obţine un consum mediu de numai 3.8 litri la 100 de kilometri şi o rată a emisiilor de 99 g/km. Comparativ cu performanţele unei versiuni standard, hibridul oferă valori îmbunătăţite cu 35%. Cifrele record pot fi obţinute şi mulţumită unor sisteme ca cel de recuperare a energiei irosite la frânare şi cel start-stop.
După cum o sugerează şi numele, Hybrid4, avem de a face cu un model ecologic care transmite toate resursele sale ambelor punţi. Modul de gestionare a resurselor de către cele două axe este însă controlat, în premieră pentru Peugeot, de aşa numitul sistem "by wire", care presupune absenţa unor componente mecanice.
Noul Peugeot 3008 Hybrid4 poate fi condus în patru moduri diferite, ce pot fi selectate cu ajutorul unei comenzi poziţionate pe consola centrală. Cel mai ecologic mod de rulare rămâne, bineînţeles, cel electric, botezat ZEV, în care se solicită doar resursele pachetului de baterii Ni-Mh, poziţionat în portbagaj. Şoferul are însă la dispoziţie şi un mod auto, în care funcţionează ambele unităţi de propulsie, un mod 4WD, în care puterea merge la ambele punţi, şi un mod Sport, care se foloseşte la maxim de resurse.
Peugeot 3008 Hybrid4 de serie va debuta oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris din această toamnă, hibridul-diesel urmând să debuteze pe piaţa europeană abia în primăvara anului viitor.
via | Peugeot
hm...Toyota declara ca un diesel hybrid e un non sens. pare-se ca francezii au reusit sa optimizeze non-sensul si sa-l vanda ca o noua solutie