
OFICIAL: Noul Mercedes-Benz GLC electric debutează cu 713 km autonomie
Cu ocazia Salonului Auto de la Munchen, constructorul german de automobile a prezentat noul GLC pur electric sau, în limbaj oficial, GLC with EQ Technology. Lansarea pe piață va avea loc în prima jumătate a anului 2026.
Salonul Auto de la Munchen se află în plină desfășurare, iar primii care au uimit audiența sunt germanii de la BMW și Mercedes-Benz. Producătorul din Munchen a prezentat lumii întregi mult așteptatul iX3, adică primul model din noua eră Neue Klasse.
Acum a venit momentul ca și conaționalii din Stuttgart să contraatace pe frontul electric cu noul GLC with EQ Technology. Sau, în limbaj popular, noul Mercedes-Benz GLC pur electric.
AMPATAMENT MĂRIT ȘI GRILĂ FRONTALĂ URIAȘĂ
SUV-ul cu zero emisii are dimensiuni similare cu modelul termic, dar ampatamentul a crescut cu 84 de milimetri. Asta adaugă 13 mm la spațiul pentru picioare și 46 de milimetri spațiu la cap pentru pasagerii din față, dar și 47 de milimetri spațiu la picioare și 17 mm spațiu la cap pentru cei din spate.
GLC pur electric este primul model din portofoliul Mercedes-Benz care primește noua grilă de dimensiuni mari, cu elemente cromate și un fundal iluminat. Farurile au fost și ele revizuite, iar semnătura luminoasă a luminilor de zi vine sub forma unei stele.
Mânerele portierelor se retrag în caroserie atunci când nu sunt utilizate. În spate, stopurile sunt și ele noi, iar semnătura luminoasă sub forma unei stele este prezentă și aici.
ECRAN DE 39 DE INCH
Constructorul din Stuttgart a dezvăluit, în urmă cu câteva zile, interiorul noului GLC electric, așadar nicio surpriză din acest punct de vedere. Piesa de rezistență este, desigur, ecranul MBUX Hyperscreen de 39.1 inch (99.3 centimetri) care se întinde pe întreaga lățime a bordului.
Această tehnologie nu va fi disponibilă pe versiunea de bază. În schimb, în acest caz vom avea două display-uri, iar cel de-al treilea, pentru pasagerul din dreapta, va fi "un element digital decorativ". Pe el vor rula 12 imagini prestabilite sau o poză personală a proprietarului.
Consola centrală integrează două suporturi pentru pahare, dar și două zone de încărcare wireless pentru telefonul mobil. Sistemul de iluminare ambientală a fost și el revizuit și se extinde și pe suprafața plafonului panoramic, oferită încă din standard.
Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 570 și 1.740 de litri, în funcție de poziția banchetei. În plus, sub capotă regăsim un al doilea portbagaj, de 128 de litri.
Noul Mercedes-Benz GLC electric este construit pe o arhitectură de încărcare la 800V. Gama va fi formată din 5 versiuni, însă la debut va fi disponibilă o singură versiune și anume GLC 400 4Matic. Toate vor avea, însă, o baterie de 94 kWh.
PÂNĂ LA 713 KILOMETRI AUTONOMIE
Acest GLC 400 4Matic este echipat cu două motoare electrice, oferă 490 de cai putere, are o viteză maximă de 210 km/h și poate acoperi până la 713 kilometri cu o singură încărcare. Bateria poate fi încărcată cu până la 330 kW, iar o așteptare de numai 10 minute adaugă 300 de kilometri autonomie. Capacitatea de tractare este de 2.4 tone.
Sunt disponibile patru niveluri de recuperare a energiei la frânare, iar puterea maximă de recuperare ajunge la 300 kW.
Printre altele, clienții vor putea bifa suspensia Airmatic, disponibilă și pe Clasa S. Este disponibil și sistemul de direcție integrală (virează și roțile din spate).
Noul Mercedes-Benz GLC with EQ Technology va fi produs la uzina din Bremen, iar lansarea pe piață este programată pentru prima jumătate a anului 2026.
via Mercedes-Benz
Această tehnologie nu va fi disponibilă pe versiunea de bază. În schimb, în acest caz vom avea două display-uri, iar cel de-al treilea, pentru pasagerul din dreapta, va fi "un element digital decorativ". Pe care va aparea textul : Saracu-le! Radem glumim dar la baterii din astea mari de 90 kw, inseama ca utilizabil este cam 80 kw, deci un consum de aproximativ 12 kw/100 km. adica sa zicem 4 euro /100km Avand in vedere ca masina va costa cam 65 de mii de euro rezulta ca o amortizare probabila putem socoti la o ~40 de mii de euro deci aproximativ 1 milion de km. Adica niciodata Asadar aceasta masina este adresata celor care au +65 de mii de euro sa dea pe o masina fara a mai pune intrebari ulterioare despre depreciere, amortizare si alte intrebari idioate. Pentru saraci exista dongfeng spring. Este prima oara cand masina autohton chinezeasca mi se pare mai dezirabila decat alte electrocasnice de lux abia lansate. Pana si tesla , acel obiect de fasonat lemnul imi pare o afacere fiind la jumate de pret.