OFICIAL: Noul Lotus Exige - mai puternic, dar mai greu
Lotus a prezentat la Frankfurt noul Exige. modelul câştigă în greutate, dar beneficiază de motorul de 350 de cai regăsit pe Evora S.
Lotus a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt noul Exige S, un model mult aşteptat de fanii mărcii, care sperau în păstrarea trăsăturilor puriste.
Dany Bahar, CEO-ul Lotus, şi echipa sa au însă altă viziune. Noul Exige S se abate de la filosofia brandului, care presupunea reducerea masei şi câştigă 191 de kilograme în plus, adică cu 22% mai multe decât predecesorul său. Britanicii au preferat să adauge câteva kilograme în plus noii sportive, doar pentru a introduce sub caroserie motorul lui Evora S.
Aşadar, noul Exige S se alege cu un V6 de 3.5 litri, supraalimentat, capabil să livreze o putere totală de 350 de cai, cu 35% mai mare decât cea regăsită pe vechiul Exige. Ecuaţia finală ne pune în faţa unui model care, deşi cântăreşte 1080 de kilograme, oferă 345 de cai şi un raport de 320 de cai pe tonă. Lotus nu a dezvăluit informaţii despre performanţele dinamice sau de consum ale noului Exige S, însă ne putem aştepta ca acesta să atingă 100 de km/h în aproximativ 4 secunde.
Ţinuta de drum exemplară este garantată de un sistem precum Lotus DPM (Dynamic Performance Management), care este de fapt un ESP cu patru moduri de funcţionare: Touring, Sport, DPM off şi Race, ultimul oferind aderenţă maximă la ieşirea din viraje. Exige vine disponibil şi cu pachetul Race, care include o funcţie de Launch Control, responsabilă pentru plecarea de pe loc.
Lotus Exige Rallye GT
Odată cu dezvăluirea noului Exige S, Lotus a expus şi o variantă de curse a acestuia, Rallye GT. Sub capotă se găseşte acelaşi motor de 3.5 litri, cu o putere de 300 de cai însă, pentru a respecta normele FIA. Masa creşte şi ea până la 1200 de kilograme din cauza aceloraşi reguli FIA R-GT. Maşina primeşte de asemenea un roll-cage din oţel, protecţie suplimentară sub caroserie, o cutie secvenţială cu şase rapoarte, discuri şi etriere noi, o frână de mână nouă, un sistem de răcire îmbunătăţit şi o suspensie ajustabilă.
via | Lotus