OFICIAL: Noul Hyundai i30 - fabricat în Europa

Publicat marţi, 13.09.2011 13:45 de Dragoș Băltățeanu

Hyundai a dezvelit oficial a doua generaţie a modelului de clasă compactă i30. Noul model este conceput, proiectat şi fabricat în Europa.

Hyundai i30 este vedeta standului constructorului corean de la Salonul Auto de la Frankfurt. A doua generaţie a modelului compact Hyundai vrea să consolideze succesul actualului i30. Designerii de la centrul din Russelsheim, Germania au ales să dea deoparte liniile conservatoare şi au îndrăznit mai mult de această data. Noul i30 intră acum în linia de design ”fluidic sculpture”, noul limbaj de design al companiei. Inaugurat de SUV-ul ix35, urmat apoi de i40 şi Veloster, designul este atrăgător şi fluid.

Noul i30 va fi disponibil la vânzare la începutul anului viitor pentru început în varianta hatchback cu cinci uşi. Modelul se fabrică la uzina Hyundai din Nosovice, Cehia. 

Noua generaţie va fi disponibilă cu trei motorizări pe benzină şi trei diesel. Cel mai popular motor va si dieselul de 1.6 litri cu turbină cu geometrie variabilă (VGT), spune Hyundai. Va dezvolta 128 CP la 4.000 rpm.

Interiorul este inspirat de cel al modelului Veloster şi i40. Cel de la volan va avea trei moduri de operare la dispoziţieŞ Confort, Normal şi Sport. Acestea modifică nivelul de asistenţă şi feedback şi se adaptează condiţiilro de condus pentru confortul pasagerilor. Interiorul este acum mai spaţios, lungimea şi lăţimea maşinii crescând faţă de generaţia anterioară. Portbagajul noului i30 are o capacitate de 378 litri.

Motoare diesel

1.4 litri 90 CP

Tip / capacitate           U-II, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1396 cmc

Putere / cuplu              90 CP (66.0 kW) @ 4000 rpm / 220 Nm @1500~2750 rpm

Cursa x alezaj (mm)   75 x 79

Rata de compresie     17.0

 

1.6 litri 110 CP

Tip / capacitate           U-II, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1582 cmc

Putere / cuplu              110 CP (81.0 kW) @ 4000 rpm / 260 Nm @ 1900~2750 rpm

Cursa x alezaj (mm)   77.2 x 84.5

Rata de compresie     17.3

 

Noul 1.6 litri 128 CP

Tip / capacitate           U-II, VGT, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1582 cmc

Putere / cuplu              128 CP (94.0 kW) @ 4000 rpm / 260 Nm @ 1900~2750 rpm

Cursa x alezaj (mm)   77.2 x 84.5

Rata de compresie     17.3

 

Motoare pe benzină

1.4 litri 100 CP

Tip / capacitate           Gamma 1.4, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1396 cmc

Putere / cuplu              100 CP (73.2 kW) @ 5500 rpm / 137 Nm @ 4200 rpm

Cursa x alezaj(mm)    77 x 74.99

Rata de compresie     10.5

 

1.6 litri 120 CP

Tip / capacitate           Gamma 1.6 MPI,  patru cilindri, DOHC 16-valve / 1591 cmc

Putere / cuplu              120 CP (88 kW) @ 6300 rpm / 156Nm @ 4850 rpm

Cursa x alezaj (mm)   77 x 85.44

Rata de compresie     10.5

 

1.6 litri 135 CP

Tip / capacitate           Gamma GDI, patru cilindri, DOHC 16-valve / 1591 cmc

Putere / cuplu              135 CP (99 kW) @ 6300 rpm / 164 Nm @ 4850 rpm

Cursa x alezaj (mm)   77x85.44

Rata de compresie     11 

Toate specificaţiile sunt informative – versiunile finale vor fi confirmate la data lansării pe piaţa locală.

Via | Hyundai

  • cmg_george, marţi, 13.09.2011 13:58
    bun

    Faina noua generatie, mult mai faina ca cea anterioara. Din pacate se pare ca motoarele turbo se lasa asteptate in continuare... sau le vor incerca mai intai pe Kia Ceed?

  • Vasilica, marţi, 13.09.2011 14:11

    Plagiat sau nu cum e trendul in romanica sa se spuna! Arata bine si este o alternativa mai buna daca nu prea ai multi bani si aici la refer la Renault......si motorul de 130CP diesel arata binisor in cifrele prezentate mai sus.Se pare ca chinezariile prind teren si curaj....Bravo lor!

  • antonny, marţi, 13.09.2011 14:33
    ****

    Bravo Hyundai se vede omul pe care lati adus la design adus cu banii grei isi face munca cu sfintenie

  • @Vasilica, marţi, 13.09.2011 14:58

    Te simti amenintat Vasilica? Se pare ca rafinamentul noii identitati de marca Renault va fi peste orice Volkswagen obosit. Asta-i problema ta?

  • Vasilica, marţi, 13.09.2011 15:20

    Nu ma simt amenintat deloc deoarece nu sunt actionar si nici nu lucrez la vreun dealer auto cum esti tu de exemplu. Se vede ca nu prea aveti vanzari, ca la orice remarca stati imediat si ripostati(desi eu mi-am exprimat umila mea parere, adica mai pe intelesu tau eu asta mi-as cumpara fiind tehnologic si design peste ce oferi tu). Mai bine mergi frumos si te baga in seama deoarece conform datelor APIA sunteti pe multe luni sub Skoda , unde ei au un numar mai mic de modele disponibile.Cat despre rafinament incearca la altii!!

  • ScorpyonVAG, marţi, 13.09.2011 15:37
    @

    Arata din ce in ce mai bine, cu toate ca mi se pare asemanator si cu alte modele, incep sa mearga pe un design specific nemtilor.

  • io, marţi, 13.09.2011 15:49

    vasilica te scremi prea mult... miroase...

  • Vasilica, marţi, 13.09.2011 16:07
    m-ai facut praf ma duc sa plang

    nu te suspectez de inteligenta !

  • Ionut, marţi, 13.09.2011 18:55
    @Vasilica

    esti penibil!

  • Mihai, miercuri, 14.09.2011 09:59
    platforma tehnica

    Vreo informatie legata de suspensia spate? A ramas multi-link sau e ca la Elantra/Veloster? Masina arata f bine si are echipari excelente, dar cel mai probabil in Ro nu o sa fie disponibile toate din cauza dealerilor. Sa vedem si preturile!

  • ccp, miercuri, 14.09.2011 18:44
    @mihai

    oho din ce am vazut eu in ultimul timp coreenilor le-au cam intrat aere de ..bmw in cap...sint sigur ca vor fi mari

  • dman, miercuri, 21.09.2011 00:28
    i30

    am vazut masina la salonul de la frankfurt. La exterior chiar arata foarte bine. Nu m-am putut urca in ea dar presupun ca interiourul e la fel ca la i40. Plasticul acela argintiu care inconjoara consola si gurile de aerisire era cam de proasta calitate, genul care scartaie. In rest nimic de zis, masina chiar arata super. Masinile care m-au impresionat cel mai mult la salon au fost i30 si DS5(fantastic!!!). Dezamgirile - seria1 si civic.