OFICIAL: Noul BMW M5 Concept
Viitorul BMW M5, care va fi oficializat la toamnă la Frankfurt, va fi inspirat în proporţie de 99% din Conceptul M5, pe care bavarezii l-au prezentat oficial astăzi.
După ce în această dimineaţă am văzut primele fotografii reale ale noului BMW M5 Concept, constructorul bavarez a publicat astăzi, pe propriul site de presă, o galerie foto completă cu prototipul din care se va naşte, la Salonul Auto de la Frankfurt, noua generaţie M5.
Bazat pe ultima versiune a lui Seria 5, lansată cu surle şi trâmbiţe în cursul anului tercut în întreaga lume, noul M5 continuă linia sedanurilor ultraperformante pe care BMW a început-o în 1984. Deşi vorbim de o maşină care poartă în denumirea oficială particula "Concept", exemplarul care va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Shanghai este foarte aproape de liniile modelului de serie, astfel că diferenţele estetice dintre variantele clasice ale lui Seria 5 şi noul M5 Concept pot fi considerate cele care vor sta la baza versiunii finale de producţie a sedanului de segment mare al nemţilor.
MOTOR
Sub capota conceptului M5 va sta un propulsor V8 TwinTurbo despre care BMW nu vorbeşte foarte multe în comunicatul de presă ataşat galeriei foto. Este foarte clar însă faptul că noul motor va fi mai puternic şi cu 25% mai economic decât cel pe care îl înlocuieşte, vocile din presa internaţională vorbind chiar de o putere maximă de 550-600 de cai putere pentru unitatea care va anima noul M5. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj calibrată de divizia M GmbH.
Foarte interesant este faptul că noul M5 îi va oferi celui de la volan patru moduri de condus. Astfel, pe lângă "clasicele" Comfort, Sport şi Sport Plus, cei care se vor bucura de noul M5 se vor putea baza şi pe modul M.
DESIGN
Diferenţele estetice exterioare faţă de BMW Seria 5 nu sunt unele radicale, designerii germani preferând să se aplece asupra modificărilor tehnice care scot în faţă noul M5. Şi totuşi, viitorul model va fi imposibil de ignorat pe şosea graţie spoilerului faţă diferit, cu trei prize de aer mai mari destinate răcirii eficiente a motorului. Jantele pe care le vedem pe noul M5 Concept vor intra cel mai probabil şi în echiparea versiunii M5 de serie. Vorbim de un set de jante din aliaj de 20 de inch care încalţă pneuri 265/35 ZR20. Deasupra roţilor din faţă observăm un alt element distinctiv care scoate M5 din rândul versiunilor clasice Seria 5: ornamentul cromat lateral care poartă, evident, logo-ul M5. În partea posterioară sunt imposibil de ignorat terminaţiile cromate ale sistemului de evacuare, eleronul fin montat pe capacul portbagajului şi spoilerul posterior care se transformă în canal aerodinamic la viteze mari.
Locul 1 si 2 la Sebering, acum 1 si 2 la Nurburgring : http://www.bmwblog.ro/2011/04/04/bmw-motorsport-castiga-la-nurburgring-iesind-pe-locurile-1-2/