OFICIAL: Limita de viteză legală a crescut la 70 km/h în 88 de localităţi din România

Publicat vineri, 14.01.2011 15:50 de Sebastian Toma

Limita de viteză legală a fost crescută în 88 de localităţi din România.

Oficialii Poliţiei Rutiere Române au anunţat că regimul local de viteză în localitate s-a majorat pe raza a 88 de localităţi pentru vehiculele din categoriile "A" şi "B". Aşadar, atât şoferi automobilelor, cât şi motocicliştii vor putea circula în cele 88 de localităţi cu o viteză maximă de 70 km/h fără a fi sancţionaţi. Măsura are ca scop fluidizarea traficului în zonele respective, toate localităţile fiind tranzitate de drumuri naţionale.

Poliţiştii au anunţat şi bornele kilometrice între care noua limită de viteză este aplicată, deci şoferii vor avea o nouă grijă pe umeri – asigurarea că se află în segmentul de drum cu limita de viteză de 70 km/h pe oră, nu de 50 km/h, pe lângă atenţia la drum şi la ceilalţi participanţi la trafic. În cazul unor localităţi din judeţul Bistriţa Năsăud, dar şi a unei localităţi din Braşov, viteza maximă admisă pe secţiunea menţionată a fost crescută la 60 km/h, nu la 70 km/h ca în celelalte localităţi menţionate în comunicatul de presă al poliţiştilor.

Conducătorii vehiculelor care nu se încadrează în categoriile A sau B sunt obligaţi în continuare să respecte restricţiile de viteză stabilite pentru categoria din care face parte vehiculul utilizat.

 

Nr. crt. Judet Drumul national Localitate Pozitii kilometrice ale limitelor localitatii pe drumul national Limita viteza anterioara Limita viteza actuala
1. AB DN 1 Oiejdea km.391+695 – km.392+285 50km/h 70km/h
2. AR DN 69 Vinga km.29+150 – km.29+900 50km/h 70km/h
3. AR DN 7 Paulis km.517+000 – km.519+900 50km/h 70km/h
4. AR DN 7 Cicir km.530+075 – km.531+106 50km/h 70km/h
5. AR DN 7 Mîndruloc km.531+106 – km.532+484 50km/h 70km/h
6. AR DN 79 Zimandcuz km.9+154 – km.9+800 50km/h 70km/h
7. BC DN 2 Oniscani km.312+600 – km.316+230 50km/h 70km/h
8. BC DN 2 Hârlesti km.316+230 – km.317960 50km/h 70km/h
9. BH DN 1 Grosi km.585+200 – km.586+250 50km/h 70km/h
10. BH DN 1 Sabolciu km.610+633 – km.611+050 50km/h 70km/h
11. BH DN 1 Bors km.641+250 – km.641+750 50km/h 70km/h
12. BH DN 17 Ciceu Mihaesti km.7+125 – km.9+000 50km/h 70km/h
13. BH DN 17 Bata km.9+000 –km.10+675 50km/h 70km/h
14. BN DN 17 Reteag km.10+690 – km.11+140 50km/h 70km/h
15. BN DN 17 Uriu km.14+225 – km.15+700 50km/h 70km/h
16. BN DN 17 Cristestii Ciceului km.7+200 – km.19+400 50km/h 70km/h
17. BN DN 17 Coldau km.19+900 – km.21+260 50km/h 70km/h
18. BN DN 17 Beclean km.23+070 – km.24+590 50km/h 70km/h
19. BN DN 17 Sieu Sfîntu km.38+000 – km.39+250 50km/h 70km/h
20. BN DN 17 Podirei km.42+600 – km.43+800 50km/h 70km/h
21. BN DN 17 Crainimat km.49+325 – km.51+025 50km/h 70km/h
22. BN DN 17 Unirea km.66+750 – km.67+900 50km/h 70km/h
23. BN DN 17 Livezile km.69+300 – km.72+600 50km/h 70km/h
24. BN DN 17 Rusu Bîrgaului km.73+225 – km.75+125 50km/h 70km/h
25. BN DN 17 Josenii Birgaului km.77+575 – km.79+700 50km/h 70km/h
26. BN DN 17
Mijlocenii Bîrgăului
 km.79+700 – km.81+225 50km/h
60 km/h
27. BN DN 17
Şuşenii Bîrgăului
 km.81+225 – km.82+800 50km/h
60 km/h
28. BN DN 17
Tiha Bîrgăului km.85+125 – km.88+950 50km/h
60 km/h
29. BN DN 17
Tureac  km.88+950 – km.91+450 50km/h
60 km/h
30. BN DN 17
Mureşenii Bîrgăului  km.91+450 – km.95+304 50km/h
60 km/h
31. BN DN 17
Piatra Fininele  km.107+403 – km.110+102  50km/h 60km/h
32. BV
 DN 1 Braşov  Km.159 – km.161  50km/h 70km/h
33. BV
 DN 1 Braşov  km172+300 –km.173+300  50km/h 70km/h
34. BV
 DN 11 Braşov  km.2 – km.5+600  50km/h 70km/h
35. BV
 DN 13 Braşov  km.3+100 –km.6+100  50km/h 60km/h
36. BV
 DN 73 Braşov  km.128 –km.130+900  50km/h 70km/h
37. BZ
 DN 2
Braşov  km.123+200 – km.125+150  50km/h 70km/h
38. BZ
 DN 2
Poşta Câlnău  km.74+600 – km.76+200  50km/h 70km/h
39. CJ  DN 1 Căldăruşanca  km.450+030 – km.451+191  50km/h 70km/h
40. CJ  DN 1 Copăceni  km.455+500 – km.456+753  50km/h 70km/h
41. CT  DN 3 Tureni  km.245 – km.250  50km/h 70km/h
42. CT  DN 3 Valu lui Traian  km.242 – km.243  50km/h 70km/h
43. CT  DN22C Murfatlar  km.38 – km.40  50km/h 70km/h
44. CT  DN22C Poarta Albă  km.30 – km.32  50km/h 70km/h
45. CT  DN22C Castelu  km.23 – km.25  50km/h 70km/h
46. CT  DN22C Medgidia  km.9 – km.11  50km/h 70km/h
47.
CT  DN22C Făclia  km.5 – km.6  50km/h 70km/h
48.
DB  DN 7 Ştefan cel Mare  km.22+600 – km.30+800  50km/h 70km/h
49.
DJ  DN 6 Tărtăşeşti  km.234+400 – km.260+750  50km/h 70km/h
50.
GJ  DN 66 
Craiova – Filiaşi  km.10+550 –km.13+430  50km/h 70km/h
51.
GJ  DN 66 
Brăneşti  km.14+400 –km.15+730  50km/h 70km/h
52. GJ  DN 66 
Cursaru  km.16+995 – km.19+230  50km/h 70km/h
53. GJ  DN 66 
Ceplea  km.19+230 – km.21+550  50km/h 70km/h
54. GJ  DN 66 
Izvoarele  km.22+050 –km.24+450  50km/h 70km/h
55. GJ  DN 66 
Văleni  km.25+600 –km.27+700  50km/h 70km/h
56. GJ  DN 66 
Sărdăneşti  km.33+150 – km.35+720  50km/h 70km/h
57. GJ  DN 66 
Cocoreni  km.41+450 – km.44+750  50km/h 70km/h
58. GJ  DN 66 
Vlăduleni  km.44+750 – km.47+000  50km/h 70km/h
59. GJ  DN 66 
Moi  km.106+500 – km.107+200  50km/h 70km/h
60. GH  DN 67 Câmpu Mare  km.10+000 – km.11+500  50km/h 70km/h
61. HR  DN 67 D Rachiti  km.103+300 – km.105+150  50km/h 70km/h
62. HR  DN 13A Vlăhiţa  km.67+218 – km.69+312  50km/h 70km/h
63. IF  DN 13A Lupeni  km.12+100 – km.17+800  50km/h 70km/h
64. IF  DN 1 Otopeni  km.21+700 – km.24+500  50km/h 70km/h
65. IF  DN 1 Săftica  km.27+700 – km.29+900  50km/h 70km/h
66. IF  DN 1 Tâncăbeşti  km.32+650 – km.37+000  50km/h 70km/h
67 IF
 DN 1 Ciolpani  km.147+780 – km.155+000  50km/h 70km/h 
68. MM  DN 1C  Baia Mare  km.39+900 – km.41+980  50km/h 70km/h
69. PH  DN 1
 Potigrafu  km.43+050 – km.45+310  50km/h 70km/h
70. PH  DN 1
 Puchenii Moşneni  km.45+310 – km.46+530  50km/h 70km/h
71. PH  DN 1
 Puchenii Mari  km.48+800 – km.51+680  50km/h 70km/h
72. PH  DN 1
 Româneşti  km.51+700 – km.53+100  50km/h 70km/h
73. PH  DN 1
 Bărcăneşti  km.51+700 – km.53+100  50km/h 70km/h
74. PH  DN 1
 Băicoi  km.101+220 – km.104+200  50km/h 70km/h
75. PH  DN 1
 Breaza
 km.105+490 – km.111+190  50km/h 70km/h
76. PH  DN 1
Comarnic  km.112+400 – km.113+740  50km/h 70km/h
77. PH  DN 1
 Posada  km.118+800 – km.125+900  50km/h 70km/h
78. PH  DN 1
 Sinaia  km.128+210 – km.132+800  50km/h 70km/h
79. PH  DN 1
 Buşteni  km.134+500 – km.135+880  50km/h 70km/h
80. PH  DN 1
 Azuga  km.37+415 – km.39+270  50km/h 70km/h
81. SM  DN 19A  Madaras  km.250+100 – km.251+200 m  50km/h 70km/h
82. SB  DN 7  Boiţa  km.317+200 – km.318+100  50km/h 70km/h
83. SB  DN 1  Cristian  km.67+320 – km.68+420  50km/h 70km/h
84. TR  DN 6
 Văceni  km.157+288 – km.161+805  50km/h 70km/h
85. VL  DN 7  Milcoiu  km.84 – km.85  50km/h 70km/h
86. VS  DN 24  Sălcioara  km.89 – km.90  50km/h 70km/h
87. VS  DN 24  Strâmtura  km.104 – km.105  50km/h 70km/h
88. VS  DN 24  Crasna  km.20+700 – km.21+ 300m  50km/h 70km/h
89. VS  DN 24 B  Satu Nou    50km/h 70km/h

Via | PoliţiaRomână

  • unckle, vineri, 14.01.2011 17:19

    era cazul . . . este penibil sa ai 50 pe DN1 ... din pacate nu vad DN5 acolo :(

  • halal, vineri, 14.01.2011 18:55
    praf in ochi

    daca veti citi mai atenti tabelul veti vedea ca e vorba despre portiuni de 1-2 kilometrii.....adica accelerezi ca idiotul si apoi trebuie sa incetinesti intr-un kilometru...asta ca sa poata ei sa prinda mai bine la radar cand nu esti atent si depasesti portiunea convins ca e 70...

  • Andi, vineri, 14.01.2011 19:20
    ?

    Pe DN1 e 70 de cativa ani....

  • gina avramescu, vineri, 14.01.2011 20:49

    Toate companiile petroliere au cam aceleasi preturi. Deci e clar ca sunt intelese cumva. Pentru a sparge monopolul tebuie sa atacam o campanie petroliera (OMV-PETROM) prin simplul mod de a nu mai cumpara nici un produs de la OMV-PETROM. Bineinteles, compania va intra intr-o perioada de criza din care poate sa iasa daca iftineste benzina sau daca da faliment. Bineinteles o sa aleaga sa ieftineasca benzina. Cand compania a ieftinit destul benzina cumparam numai de la ea. Celelalte companii petroliere (LUK, FLOREA, MOL, Rompetrol etc) o vor urma in tandem, ieftinind si ele. Repetam metoda de ori de cate ori este nevoie. Daca le atacam pe toate nu putem face mare lucru. Dar putem sa o atacam pe una singura astfel: 1. NU MAI CUMPARAM NIMIC DE LA PETROM-OMV. 2. ASTEPTAM CA PETROM-OMV SA SCADA PRETUL. 3. DACA SUNTEM MULTUMITI DE PRET CUMPARAM NUMAI DE LA PETROM-OMV Daca suntem uniti o sa izbavim. Pentru ca altfel inseamna sclavie. Eu unul de astazi incep sa IGNOR OMV-PETROM.

  • dan, vineri, 14.01.2011 21:32
    ???

    in Madaras (SM) limita de 70km/h era de mult, pe toata lungimea satului. Sa inteleg ca acum este doar pe portiunea de un km?

  • bobi, vineri, 14.01.2011 21:38
    @viteza

    In Vaceni, TR este limita de 70 km/h de aprox 2ani si jumatate. Cat despre grija in plus de a observa portiunile cu limita modificata, nu mi se pare deloc greu.La intrarea in aceste localitati, vor fi puse indicatoare, si cum scopul conducatorilor auto este sa mai arunce cate un ochi pe ele, nu vad ce este atat de dificil.

  • bozzo26, vineri, 14.01.2011 22:13

    Vorba ta Andi limita de 70km/h pe DN1 e de cativa ani, macar de o faceau si ei 90 km/h si era multumita toata lumea, ca si-asa taranii aia au pasarele pe care pot traversa. O idee ar fi sa interzica carutele pe drumurile nationale si europene ... ca de fiecare data se gaseste vreun idiot de carutas sa-mi dea emotii...

  • NewSymbol, vineri, 14.01.2011 22:17
    @halal

    daca atat tin satele? Si oricum pe dn2 de exemplu se mergea mai repede, multi soferi, se anuntau, asta inseamna ca unii vor merge cu 80 in localitate, ceea ce e totusi o ameliorare. @andi, corect, 50 erau doar pt celelalte categorii, pt A si B era deja 70 limita. Desi pe drumurile express ar trebui ridicata pana la maximum prevazut de lege (80) , nu e ca un drum normal cu cate o banda pe sens.

  • tomita, sâmbătă, 15.01.2011 10:09

    toate aceste portiuni trebuiesc anuntate cu semne de circulatie corespunzatoare, deci soferul nu are decat sa se comporte sofereste. nu se uita dupa semnele de circulatie (cand i se termina 70) atunci e problema lui. daca in schimb, nu e pus semn de circulatie de limitare inapoi la 50 atunci e problema lor.

  • Hunter, sâmbătă, 15.01.2011 10:16
    Ce realizare !!!

    Dupa o perioada s-au gandit sa dea un fel de comunicat sa se afle in treaba ?! In Oiejdea in jud. Alba de mai bine de un an e 70, iar in jud. Cluj, intre Turda si Cluj, in afara de localitatea Martinesti, toate satele de acolo aveau viteza legala admisa la 70 de km\h pt automobile, inca de pe vremea radarelor alea fixe ce au fost desfintate.

  • dany, sâmbătă, 15.01.2011 11:10
    @gina avramescu

    corect si logic gandit! bravo!

  • @gina avramescu, sâmbătă, 15.01.2011 11:11
    omv

    nu ai cu cine,las ca la romani merge si asa se vor trezi cand ajunge benzina 10 lei,(a durat 40 de ani sa inteleaga ca,comunismul nu-i bun-trage tu concluzia de aici-romanul e invatat cu raul)....

  • dodo, duminică, 16.01.2011 14:27
    viteza

    Este o noua gaselnita a mai marilor din politie,care dovedeste inca o data,nepriceperea de care dau dovada si faptul ca nu cunosc realitatea din teren.Pai este posibil sa ai modificarea acestei limite de viteza,pentru cateva sute de metrii sau cel mult 1-2 km?(vezi localitatile din Arad_cf.tabelului ).Masura ar fi binevenita,daca ar avea o anumita continuitate in trafic rutier,adica toate localitatile de pe un anumit tronson! Dar ca la noi,la nimenea.

  • LUCCI, luni, 17.01.2011 22:23
    ????

    Bucovinenii ...tot lenti! Unde e Sv? Sau Bt?