OFICIAL: General Motors a redevenit constructorul numărul 1 mondial
GM profită de scăderea Toyota şi de o formă excelentă a mărcii Chevrolet pentru a se reinstala după trei ani în fotoliul de lider absolut al industriei auto mondiale.
Creşterea vânzărilor mărcilor din portofoliul General Motors şi scăderea mărcilor pe care le deţine Toyota au făcut ca liderul industriei auto să se schimbe din nou în 2011. Americanii de la GM au redevenit primul constructor auto al lumii după trei ani de pauză, principalul motor al acestei creşteri fiind marca Chevrolet.
GM, VW GROUP, TOYOTA
În 2011, vânzările GM au totalizat 9.025.642 de unităţi în toată lumea, o creştere de 7.6% faţă de anul precedent. De cealaltă parte, Toyota a pierdut 518.000 de unităţi faţă de anul 2010 din cauza dezastrului natural care a lovit coasta estică a Japoniei în martie 2011, totalul maşinilor vândute de constructorul nipon pe toate pieţele lumii ajungând la 7.9 milioane de unităţi. Mai mult, Toyota se vede nevoită să cadă pe locul al treilea, deoarece Volkswagen Group - care are scopul declarat de a deveni primul constructor al lumii până în 2018 - a urcat pe doi, cu 8.16 milioane de maşini (mai mult cu un milion faţă de anul anterior).
EXPLICAŢIILE REVENIRII
General Motors îi datorează o mare parte din acest rezultat mărcii Chevrolet, care anului trecut şi-a sărbătorit centenarul. Astfel, mai mult de jumătate dintre maşinile vândute de GM în lume au avut pe grilă sigla Chevrolet (4.71 de milioane). Chevrolet creşte, astfel, cu 11% faţă de anul anterior. Una dintre explicaţii ar fi cea legată de lansarea oficială a mărcii Chevrolet în Coreea de Sud, unde până acum a fost preferată menţinerea vechii mărci Daewoo. Principalele pieţe pentru marca americană au rămas SUA (1.77 milioane de maşini, +13%), Brazilia (632.000) şi China (595.000). Best-seller-ul Chevrolet în 2011 este Cruze, modelul compact fiind vândut în 670.000 de unităţi anul trecut.
Statisticile grupului GM arată că cele mai multe maşini au fost vândute în China (2.55 de milioane, +8.3%), statul asiatic depăşind cu foarte puţin Statele Unite (2.5 milioane, +11%). Europa contează cu 19% dintre vânzările globale General Motors (1.73 de milioane, +4.4%), poziţia a treia a Bătrânului Continent având la bază şi o creştere uşoară a vânzărilor Opel (1.21 milioane de maşini în 2011 versus 1.18 milioane în 2010).
CONSTRUCTOR | VÂNZĂRI 2009 | VÂNZĂRI 2010 | VÂNZĂRI 2011 | EVOLUŢIE 10/11 |
GM | 7.477.178 | 8.389.769 | 9.025.942 | +7.6% |
VW GROUP | 6.290.000 | 7.140.000 | 8.160.000 | +14.3% |
TOYOTA | 7.800.000 | 8.418.000 | 7.900.000 | -6.2% |
via | Automotive News | GM | VW
Oau ce evolutie la VW Group!!!