OFICIAL: Ford vinde Volvo chinezilor de la Geely!

Publicat miercuri, 23.12.2009 12:13 de Mircea Meșter

Ford a anuntat astazi oficial ca a batut palma cu Geely pentru vanzarea marcii Volvo.

Dupa ce acum patru ani marca Rover ajungea in bratele chinezilor de la SAIC, fiind prima marca europeana cunoscuta cumparata de un producator din China, Volvo a fost vandut de Ford companiei Geely Automotive. Cele doua parti au incheiat negocierile si au batut palma in cursul zilei de ieri, prima institutie de presa care a anuntat aceasta mutare fiind televiziunea nationala suedeza SVT1.

"Acum, totul este clar. Volvo a fost vandut companiei chinezesti Geely", suna informatia publicata de SVT1, sursa informatiei fiind Miroslav Milurevic, unul dintre sefii de sindicat ai companiei suedeze. Confirmarea oficiala din partea Ford a venit la cateva ore mai tarziu: "Ford Motor Company confirma astazi ca toti termenii financiari importanti legati de potentiala vanzare a Volvo Car Corporation au fost acceptati intr-un acord intre Ford si Zhejiang Geely Holding Group Company Limited", se arata in comunicatul de presa postat de Ford pe site-ul oficial. Tranzactia si semnarea actelor finale vor avea loc in cursul anului viitor, pana atunci fiind nevoie de rezolvarea problemelor legale legate de aceasta mutare.

CINE ESTE GEELY AUTOMOTIVE?

Cumparatorul Volvo, Geely Group, a inceput sa activeze in 1986 ca producator si furnizor de piese de schimb pentru frigidere, divizia auto fiind lansata abia acum 12 ani, in 1997. Fondatorul companiei, Li Shufu, are o avere de un miliard de dolari americani, fiind al 123-lea pe lista celor mai bogati oameni de afeceri din China.

Geely Automotive are astazi 12.000 de angajati, intre acestia numarandu-se 1600 de ingineri. Constructorul chinezesc dispune de sase uzine de productie a masinilor si motoarelor in China, capacitatea totala de productie a celor sase fabrici fiind de 300.000 de unitati anual. Compania dispune de 500 de puncte de vanzare pe intreg teritoriul Chinei, acestea fiind completate de cele 600 de service-uri proprii. In afara tarii, Geely a stabilit pana in acest moment 300 de puncte de vanzare, numarul total de masini vandute in restul lumii fiind de 200.000 de unitati. Printre alte realizari, Geely sustine ca este singurul producator chinez care si-a dezvoltat propria gama de motorizari, cu opt unitati a caror cilindree variaza intre 1.0 si 1.8 litri.

Saptamana trecuta, in momentul in care Ford a anuntat ca afacerea este foarte aproape sa fie incheiata, actiunile Geely la bursa din Hong Kong au crescut cu 7.28%, pana la 3.98 de dolari americani pe unitate.

via | Reuters | AFP

  • baboon, miercuri, 23.12.2009 12:58
    rahat

    ...

  • Stefan_SNK, miercuri, 23.12.2009 13:03

    rahat ... Geely nu erau masinile alea care daca ...le loveai ....se strambau pana la portbagaj ? ..urat

  • jiji-piperatu, miercuri, 23.12.2009 13:04

    sa vezi acum masini chinezesti mai ales ca au si saab.

  • ionik, miercuri, 23.12.2009 13:28

    Dacă aveau americanii măcar puţin bun simţ închideau dracului fabrica nu o vindeau chinezilor. Vom avea Saab-uri şi Volvo-uri chinezeşti. Cel mai recent lucru de calitate făcut de chinezi a fost tusa mea de geometrie din anii 80. Planeta albastră va deveni galbenă.

  • Alex Radoi, miercuri, 23.12.2009 13:50
    DE CE SA IMI PARA RAU?

    Trebuie sa fi prost sa iti para rau ca o companie si-a schimbat managementul dintr-unul slab intr-unul mai bun. Sau doar rasist...iar eu nu sunt. Succes chinezilor, si sper sa ca Volvo si Saab sa urmeze trendul lui Jaguar si Land Rover. tranzactie despre care s-a mancat la fel de mult cacat cand au fost cumparate de indieni.

  • Johny, miercuri, 23.12.2009 13:50
    automarket vinde Volvo inaintea Ford

    Mai baieti, Ford spune cat se poate de clar ca abia la anul va fi semnat un acord, in primul trimestru, iar in a doua parte a anului AR PUTEA fi finalizata tranzactia. E cazul sa va amintesc de cate ori ati scris ca Saab a fost cumparat de Koenigsegg? Sau ca GM a vandut Opel? Si n-a fost asa... Prin urmare, mai sunt mai bine de sase luni pana la semnarea tranzactiei finale, timp in care se poate intampla fooooaaarteee muuuulte... Ma asteptam la mai mult profesionalism de la voi.

  • you_hoooo, miercuri, 23.12.2009 13:57
    naspa

    si iata cum o alta legenda auto ajunge pe mana la un producator de ... frigidere (initial)... doar 12 ani de experienta in auto??????!!! :-( penibil... sa nu ne miram daca toata industria auto europena va ajunge la chinezi doar ca au bani... istoria auto se schimba, si din pacate in rau: DISPAR VALORILE!

  • mircea, miercuri, 23.12.2009 14:01
    @Johny

    Conform comunicatului de presa, au fost rezolvate absolut TOATE problemele legate de partea financiara, singurele impedimente fiind cele legale. Care, in conditiile in care drepturile de proprietate intelectuala au fost rezolvate, sunt o formalitate. Cearta-te si cu baietii astia, ca si ei sunt lipsiti de profesionalism, dupa criteriile tale: http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5hzNm2qv6Mll3CJT9RSITZmVrH-hA

  • Johny, miercuri, 23.12.2009 14:17
    nu ma cert ca n-am de ce

    Mircea, fara suparare... Problemele legale NU sunt o formalitate. Daca bine iti amintesti, tot ele au dus la "anularea vanzarii" (vanzare care n-a existat in realitate) Saab catre Koenigsegg. Intarzierea unui raspuns din partea forurilor europene in ceea ce priveste tranzactia i-a determinat pe Koenigsegg sa se retraga. Cu ziaristii de la AFP nu am de ce sa ma cert, ei au scris ce trebuie. Citat din link-ul dat de tine: Ford agrees terms for Volvo sale to China's Geely (AFP) – 2 hours ago STOCKHOLM — US auto giant Ford said Wednesday it had agreed the main terms of a deal with China's Geely on the sale of its Swedish brand Volvo and a definitive sale would be signed in early 2010. Scrie undeva ca AU VANDUT? Hai nu te mai crampona de asta si du-te acasa la familie. Doar e Craciunul... Bafta!

  • Dan, miercuri, 23.12.2009 14:34
    Ford are nevoie de unda verde din partea guvernului american pentru ca aceasta vanzare sa fie finalizata

    Contractul final de vanzare va fi semnat in al doilea trimestru al 2010, Ford trebuind sa primeasca acordul guvernului american la aceasta intelegere , guvern ce detine 60 % din GM, cel mai mare producator american . Daca pe cei de la Ford, aparent nu-i deranjeaza sa-si taie craca de sub picioare intarind foarte repede intreaga industrie auto chineza ( Geely este pus la inaintare de guvernul chinez , cel care prin 5 banci de stat asigura finantarea cumpararii lui Volvo ), nu cred ca oficialii guvernului american ( cei care s-au opus in final vanzarii Opel ) vor fi la fel de naivi . Sa nu uitam si de datoria de 23 miliarde $ pe care Ford o datoreaza unor institutii financiare, care dupa criza financiara au ajuns sub controlul guvernului american . Eu zic sa asteptam al doilea trimestru 2010 cand vom vedea daca se va semna sau nu acordul final .

  • mircea, miercuri, 23.12.2009 14:35
    @Johny

    In contextul Volvo-Geely, problemele legale nu au importanta pe care o avea vanzarea Opel. In cazul Opel, nu "problemele legale" au impiedicat tranzactia, ci problemele legate de statul german, care trebuia sa cada in picioare. De aceasta data, Volvo se da. Pentru ca inapoi nu se intoarce. In cazul Opel, vorberam de un brand care asigura prezenta GM pe continent. Aici, vorbim de o marca fara viitor in cadrul Grupului Ford. Iti inteleg logica, insa cumulul de elemente disponibile acum ne arata ca nu exista decat one way.

  • claus, miercuri, 23.12.2009 15:26
    mda..

    ca fan volvo, m-am tot mirat de ce nu merge compania de autoturisme volvo? si am locuit cativa anisori si in state unde lumea chiar are respect fata de volvo, doar ca e cam scump,caci deh, it's an european car. deci eu unul chiar as pune motoare mai mici pe masinile volvo, nu zic ca as pune motoare chinezesti, caci s-ar duce pe rapa toata faima volvo, dar unele de vw sau bmw categoric, caci au cilindree mai mica si cai putere pe care volvo nu-i poate scoate decat daca baga motoare mai mari(peste 2000cm3). sunt tare curos ce va fi,speculatii sunt destule, au fost si cu opel, saab,.. insa pt chinezi, volvo e o poarta mare de intrare in sua, caci acolo si-ar vinde multe geely-uri de ale lor la asiaticii stabiliti in state. vom vedea..!

  • ignis, miercuri, 23.12.2009 15:28
    o marcă fără viitor în occident

    ... aşa a ajuns Volvo? Occidentul îşi sapă groapa singur. În loc să investească în tehnologii şi inovaţie, preferă să mute toată producţia în China că "iese mai ieftin". ce or să facă atunci când chinezii or să copieze şi o să asimileze tot (tehnologii, inginerie etc:)? O sută de ani de revoluţie industrială occidentală o să fie dată "moca" Chinei în 10-20 ani. Cine începe cu comentarii că gălbejiţii etc. Păi credeţi că ăia nu au oameni inteligenţi? Ingineri capabili? Acum au şi UNDE să lucreze şi să înveţe, cu tehnologii de-a gata. Trebuie să treacă numai câtva timp să înveţe noile metodologii şi concepte legate de procesele industirale moderne, să-şi creeze o cultură corporatistă, apoi o să vedeţi de ce sunt capabili. Interesantă şi statistica https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2187rank.html?countryName=China&countryCode=ch®ionCode=eas&rank=1#ch Asta arată ce balanţă comercială are China şi cât valută acumulează. Ce să facă cu maldărul ăla de dolari? Observaţi acolo şi Romanica noastră, ce balanţă comercială are şi cât de multă valută face. Aşa că dacă Dacia exportă maşini ar trebui să-i ridicăm statuie.

  • cozappz, miercuri, 23.12.2009 18:09
    Japonejii

    De ce va inflamati pe chestiunea cu chinejii? Si japonezii au facut acelasi lucru acum 20 de ani si uite unde au ajuns. Evident chinezii sunt cu "aproape 2 miliarde" mai multi decat japonezii asa ca o sa le ia numai 10 ani sau mai putin. Mai bine ne adaptam si invatzam chineza ;)

  • ovi, miercuri, 23.12.2009 18:35
    @cozappz

    eu am inceput deja: "hai fa-n fan" "tzi-o nping" ...sa continuie cine mai stie.

  • jonny, miercuri, 23.12.2009 19:42
    doamne fereste Mircea

    fara suparare mircea dar daca mai scrii din astea eu ma duc la chinezi si ii fac sa dispara pe toti a dracu rasa. pai eu sunt fan BMW inrait nu gluma dar marcile cu care ma mandresc sunt BMW, jaguar si volvo. eu cred ca o sa ii bulesc pe toti cacanarii astia care vin cu masinile lor de carton sa ne invete pe noi ce este ai sinterizare sau mai stiu eu ce procedeu prin care sa facem motoare. Ma mandresc ca sunt european dar imi vine sa ii sparg pe astia. nu am cumparat si nici nu o sa cumpar lucruri chinezesti

  • ztele, miercuri, 23.12.2009 21:57
    Volvo

    Volvo va avea management chinez si mult mai multi bani, pentru productie, reclama, etc. Care anume e problema in asta? Ce constructor chinez sau companie mare sau banca chineza ati vazut voi sa dea faliment din cauza crizei? Mult succes Volvo si Geely, produsele se vor cumpara indiferent de cine semneaza ca director.

  • NeoGalaxy, joi, 24.12.2009 01:46

    Si cand te gandesti ca civilizatia chineza este una care dateaza de cel putin 10000 de ani, alaturi de egipteni si incasi, unele dintre cele mai vechi civilizatii... deh... au istorie, traditie, bani si mai ales forta de munca ieftina, sa vedem ce iese pe viitor din aceste calitati!

  • dan, joi, 24.12.2009 03:19

    Frate ... suparare mare. Tot ce vad sunt comentarii rasiste. Probabil ca un idiot ca Ovi stie desigur ca aproape orice poarta este chinezesc. Scrie Lee ? sa faci plici ! Guess what my friend - e facut in China. Ne place sau nu, China devine o putere mondiala dpdv economic, iar daca au preluat Volvo, nu inseamna ca de maine Volvo va deveni o companie in care inginerii chinezi or sa taie si or sa spanzure. Tocmai de-aici vine si succesul lor - don;t fix untill it breaks. Pur si simplu Volvo va avea noi patroni. Atat si nimic mai mult. Cat despre ceea ce au inventat chinezii si au redescoperit europenii la o distanta de multe sute ani, il las alde jonny si Ovi sa ne puna la curent. Bag de seama ca o sa avem muuuult de asteptat.

  • ian, joi, 24.12.2009 10:58

    din cate stiu eu si nemtalaii si-au mutat uzinele CRUP in china si care-i problema?

  • AndreiRN, joi, 24.12.2009 12:24
    bRAVO LOR

    O vanzare buna si binemeritatachiar daca multi sunt frustrati pe aici. Tot la computere chinezesti isi scriu parerea.

  • tzenu_bmw, joi, 24.12.2009 13:17
    Fratii mei ..........................

    bravol ui Geely ca au dus aceasta afacere la sfarsit........ cred ca totusi stiu pana unde sau aruncat...... in fine........... imi pare rau ca acum volvo va ajunge un fel de 'roewe' scandinavo-chinez..... pacat de volvo.........tot respectu...........

  • ...., vineri, 25.12.2009 13:33
    ......

    nasol

  • LauCalin, sâmbătă, 26.12.2009 15:14
    incurcate sunt itele vanzarii

    Eu cred ca exagerati cand spuneti ca se va alege praful de Volvo. Uitati-va la Jaguar si Land Rover cum au evoluat (mult mai bine decat atunci cand apartineau de Ford, "ca sa vezi, tocmai americanii au manageament prost!") Pe de alta parte, chinezii NU au cum sa isi bata joc de Volvo, din simplul motiv ca nu ar mai avea vanzari. Sunt sigur ca chinezii stiu lucrul asta, Volvo va fi in continuare o marca competitiva si un concurent serios. Nici siguranta, nici fiabilitatea si nici rafinamentul (cine cunoaste cate ceva despre Volvo stie ce vreau sa spun) nu vor avea de suferit, pentru ca pe langa Volvo, ar avea de suferit si Gelly.

  • decy13green, sâmbătă, 26.12.2009 18:05
    VOLVO

    Cand Volvo se va inchide , industria Suediei va intra in colaps! N-am crezut ca recesiunea economica va afecta atat de tare economia unui stat ca Suedia si inca nu-mi vine sa cred ca ,,injectia cu adrenalina'' poate veni de la ,,micii galbejiti'' ! N-am crezut niciodata ca acesti campioni ai falsurilor si contrafacerilor au strans atatia bani din porcariile pe care le produc pe banda rulanta!

  • DragosMan, luni, 28.12.2009 10:52
    China Rules

    Dragii mei. Nu are a face cu faptul ca Geely sunt masini de carton. Asa este, sunt masini de carton. Insa toata nebunia asta cu Volvo este efectul crizei globale corelate cu simtul Corporatist al factorilor de decizie din Ford. Situatia este simpla: daca Volvo merge defectuos iar managementul Ford nu a reusit sa o aduca pe linia de plutire, TREBUIE SA o vanda daca nu vor sa inchida fabrica Volvo. Si au vandut-o celor care au avut bani si au fost de acord cu toate conditiile legalo-financiare (da, sunt sigur ca au existat si negocieri, dar simplist vorbind, au fost de acord). Faptul ca a fost o compania din China, este urmarea globalizarii. Si da, China va ajunge o super-putere economica in 5 ani. Aasta este. Ceilalti nu au avut bani. si este normal ca voi, fanii Volvo/BMW/Saab etc sa fiti scandalizati. Incercati insa sa intelegeti si principiile economiei de piata. La multi Ani!