OFICIAL: Ford B-Max va fi produs la Craiova începând cu 2011
Oficialii Ford ne-au anunţat că proiectul Craiova va fi lansat abia în 2013, iar producţia noului model de segment B va începe în septembrie 2011.
Într-o conferință de presă organizată miercuri la București și la care au participat Stephen Odell și John Fleming, Ford a anunţat că îşi va păstra planurile pentru Craiova pe aceeaşi linie pe care ar fi mers în mod normal, dar că proiectul în sine va fi întârziat cu un an din cauza crizei financiare. Practic, cei de la Ford ne-au transmis că ei se ţin de cuvânt în ceea ce priveşte planul Craiova, dar că noile condiţii economice dificile întâmpinate în ultimele 18 luni îi împiedică să facă tot ce şi-au propus la Craiova în momentul în care au semnat contractul cu AVAS.
VIITORUL MODEL DE SEGMENT B de la FORD SE LANSEAZĂ ÎN TOAMNA LUI 2011
Noul model de segment B al celor de la Ford va fi produs în Craiova începând cu septembrie 2011. Primele zvonuri anunţă că acesta se va numi B-Max, dar John Fleming a ţinut să menţioneze că urmăreşte cu atenţie toate zvonurile din industrie şi le compară cu ceea ce ştie că vor face şi a observat că majoritatea informaţiilor nu sunt corecte, sau cel puţin nu 100% corect. În schimb, Fleming a declarat că modelul care va ieşi de pe porţile fabricii din Craiova este ceva nou pentru portofoliul Ford şi că va fi produs în maxim 150.000 de exemplare pe an.
FORD TRANSIT CONNECT VA FI ÎNLOCUIT ÎN 2012
Ford Transit Connect va primi un înlocuitor în 2012, dar oficialii Ford nu au dezvăluit informaţii despre acesta. Întrebat despre noile modele Ford, Stephen Odell a ţinut să precizeze că "un magician nu îşi arată din prima toate scamatoriile şi nici noi nu vom dezvălui totul despre viitoarele modele înainte ca acestea să apară pe piaţă". Fostul şef al Ford Motor Europe a declarat că a demarat căutarea de furnizori români pentru subansamblele folosite de viitoarele modele Ford ce vor ieşi de pe porţile fabricii din Craiova, în timp ce furnizorii pentru Transit Connect sunt deja integraţi pe platforma de la Craiova.
80% DIN PRODUCŢIE VA FI DESTINATĂ EXPORTULUI
Din producţia totală de la fabrica din Craiova, oficialii Ford estimează că 80% va fi destinată exportului. Printre produsele exportate vor fi şi motoarele EcoBoost, proaspăt lansate în gama Ford. Fabrica din Craiova va construi şi ea acest tip de motor, dar în versiunea cu trei cilindri, care dezvoltă circa 90 CP graţie sistemului de injecţie directă şi supraalimentării cu o turbină. În comparaţie cu actualele unităţi din gamă pe care le va înlocui, motoarele EcoBoost vor fi cu 20% mai economice şi mai ecologice.
Ford a achiziţionat în septembrie 2007 un pachet de 72.4% din acţiunile Automobile Craiova. Americanii au plătit pentru acestea 57 de milioane de euro şi s-au angajat să investească încă 675 de milioane de euro. Până în acest moment, Ford a investit peste 200 de milioane de euro la Craiova şi a transformat uzina olteană într-o facilitate de producţie modernă, care beneficiază de un atelier de vopsitorie ultra-modern şi de sisteme de producţie identice cu cele folosite în celelalte fabrici Ford de pe Mapamond.
"Proiectul Craiova rămâne extrem de important pentru noi. Sunt mândru că am reuşit să păstrăm angajaţii fabricii din Craiova chiar şi în cele mai dure momente ale crizei. Totodată, trebuie să vă spun că sunt mândru că suntem implicaţi în acest proiect. Primul lucru pe care l-am observat la fabrica din Craiova atunci când am vizitat-o să îi observ potenţialul a fost proprietatea intelectuală şi calitatea oamenilor pe care i-am văzut acolo.", a declarat John Fleming, fostul şef al Ford Motor Europe şi actualul responsabil pentru producţie la nivel global al Ford Motor Company.
AUTORITĂŢILE AU DISCUTAT CU OFICIALII FORD DESPRE PROIECTUL CRAIOVA
Reprezentanţii Ford s-au întâlnit cu Preşedintele României şi cu Prim-Ministrul român. Cei patru au discutat despre ceea ce se va întâmpla la Craiova şi oficialii Ford s-au declarat foarte mulţumiţi de sprijinul oferit de autorităţile române şi de modul în care a decurs colaborarea cu aceştia. Ford va reface contractul cu AVAS pentru a schimba termenul de finalizare al proiectului din Craiova. Penalizările aferente nerespectării termenilor contractuali – respectiv neatingerea cotei de producţie stipulate în contract (250.000 unităţi pe an)– nu vor fi plătite, deoarece oficialii Ford au discutat cu reprezentanţii români şi au tras împreună concluzia că este mai bine ca banii care ar fi fost plătiţi drept sancţiune să fie investiţi direct în fabrica Ford din Craiova.
FORD FACE ANGAJĂRI LA CRAIOVA DIN 2011
Oficialii Ford nu au venit doar cu veşti proaste la Bucureşti. Pe lângă faptul că nu au făcut concedieri până acum, cei de la Ford au anunţat că vor face un număr semnificativ de angajări de la începutul anului viitor. Până în 2012, fabrica Ford din Craiova va primi încă 3.500 de salariaţi implicaţi în producţie, uzina urmând să aibă 7.000 de angajaţi la finele anului 2012. În 2013, fabrica Ford din Craiova va avea capacitatea de a produce 300.000 unităţi pe an şi 350.000 motoare pe an. Producţia efectivă nu a fost anunţată, John Fleming declarând: "Nimeni nu poate şti ce se va întâmpla în 2013. Avem deja un surplus de capacitate de 35% la nivel european şi nu este oportun să anunţăm cifre de producţie pentru 2013 încă de acum".
CINE ESTE NOUL ŞEF FORD OF EUROPE?
Stephen Odell, devenit noul şef al Ford Motor Europe în data de 2 august, a declarat că România este prima ţară pe care a vizitat-o în baza acestei funcţii. Oficialul Ford a venit direct în ţara noastră pentru a inaugura noul importator oficial al Ford şi pentru a vedea fabrica din Bănie. Stephen Odell a lucrat alături de John Fleming până în 2008, după care a preluat un post de conducere în cadrul Volvo Cars. La scurtă vreme după vânzarea Volvo, Stephen Odell s-a întors la Ford, unde va fi supravegheat din umbră de John Fleming în privinţa producţiei de la Ford Craiova. Fleming s-a declarat încântat că a deschis fabrica Ford din ţara noastră şi că poate să îi supravegheze activitatea în continuare. Despre cei doi ani petrecuţi la Volvo, Stephen Odell a declarat că au reprezentat o experienţă incitantă, dar se bucură că s-a întors la Ford.
Ati devenit penibili,ati copiat site-ul promotor !n u puteati sa ramaneti originali ?