OFICIAL: Fiat preia 35% din Chrysler

Publicat marţi, 20.01.2009 14:31 de Robert Gherghe

Fiat a preluat 35% din actiunile Grupului Chrysler si va pune la dispozitia americanilor reteaua de distributie si tehnologiile pe care le poseda.

Grupul Fiat a incheiat astazi un acord cu fondul de investitii Cerberus, proprietarul Chrysler, prin care va prelua 35% din actiunile gigantului auto american.

Fiat va oferi acces la reteaua de distributie, serviciile de management si va imparti tehnologiile cu marcile grupului Chrysler.

Chrysler va beneficia de un ajutor nesperat, prin care isi va putea restructura mult mai rapid gama de modele, intarziate din punct de vedere tehnologic si neeficiente din punctul de vedere al consumului. De asemenea, o serie de platforme Fiat vor fi furnizate marcilor din grupul Chrysler.

Costurile companiei americane vor fi serios reduse prin accesul la reteaua de distributie Fiat, care ofera modelelor Chrysler piete de desfacere noi, aflate in expansiune.

In plus, Fiat va furniza solutii de management pentru programul de restructurare demarat de americani, progam care justificat in fata Trezoreriei americane. Chrysler a primit un ajutor de 4 miliarde de dolari din partea statului american.

Fiat primeste 35% din Chrysler pentru ajutorul logistic pe care il ofera, dar grupul italian nu se angajeaza sa realizeze investitii sau sa finanteze compania americana.

Via | Mediafax

  • Cristian, marţi, 20.01.2009 14:52
    Miscare de geniu pentru FIAT !

    Ambele parti au de castigat cu un plus pentru Fiat. Fiat are o optiune de a-si mari pachetul de actiuni de la 35 la 55 %. Un alt mare castigator al acestei intelegeri este Daimler AG care detine 19,9 % din Chrysler,pachet care pana azi valora 0 dupa cum afirmasera oficialii germani cu ceva timp in urma. Dupa intelegerea de azi pachetul detinut de Daimler capata un nou sens,marturie stand cursul actiunii Daimler care a explodat azi dupa oficializarea intelegerii.

  • Robert, marţi, 20.01.2009 15:19
    @ Robert Gheorghe

    Chrysler se afla in criza in primul rand lipsei in gama sa de modele a unor masini din clasa mica si compacta. Aceasta problema s-a rezolvat,Chrysler putand oferii in viitor modele bazate pe Grande Punto si Bravo. Dezvoltarea acestor platforme i-a costat pe Fiat miliarde de euro,deci sa afirmati ca ofera mai nimic este cam deplasat. Fiat primeste reteaua nationala de dealeri Chrysler care daca se apuca sa o dezvolte singur avea nevoie de miliarde. Lansarea marcii Alfa-Romeo in SUA poate incepe ! In final nu uitati marca JEEP,cea mai prestigioasa marca de profil pe care FIAT pune mana(in Italia marca Jeep este foarte populara) si care in 2010 lanseaza noul Grand Cherokee bazat pe viitoarea generatie de Mercedes ML.

  • VLAD, marţi, 20.01.2009 22:11
    'Stirea bomba' vine din Germania !

    Super miscare pentru ambele grupuri ! Insa' stirea bomba' vine din Germania unde guvernul german pregateste o mega-fuziune intre Daimler AG ,BMW AG si Adam Opel AG formandu-se al doilea mare concern auto german dupa Porsche-VW. Unirea potrivit mass-mediei germane se va face in jurul grupului Daimler unde statul german detine prin diverse banci 30 % din actiuni. GM in criza care se afla nu va putea returna banii pe care Opel i-a primit de la statul german ,existand o clauza prin care statul german devine 100% proprietarul Opel daca GM nu returneaza banii la timp. Ultimul obstacol al acestei fuziuni il reprezinta familia Quandt care detine 49% din BMW si care ar pierde controlul asupra concernului din Munchen. Insa criza este de partea guvernului german ,guvern la care BMW a apelat pentru ajutor financiar. BMW traverseaza cea mai grea perioada din istoria sa iar familia Quandt nu poate singura sa redreseze compania mai ales ca si la bursa cursul actiunilor BMW a scazut sub 20 euro. Prin urmare noul mega-concern va fi la fel ca Porsche-VW prezent in toate segmentele de piata: Mercedes si BMW in segmentul de lux,Opel in cel popular iar Daimler Trucks in cel al vehiculelor comerciale.

  • Sel, miercuri, 21.01.2009 08:25
    Felicitari

    Foarte interesante comentariile voastre. In sfarsit niste oameni informati care inteleg fenomenul auto :)

  • Adrian, miercuri, 21.01.2009 10:12
    In sfarsit o stire reusita

    Intr-adevar. Este prima data cand citesc comentariile cu placere. Felicitari celor care au postat.

  • Maka, miercuri, 21.01.2009 13:24
    O noua manarie italiana...

    Dupa ce i-au "ars" pe GM acum cativa ani de 2 mld $ si a iesit din criza profunda in care se afla, Fiat pregateste o noua bomba. Sa nu se intoarca roata, ca de, americanii au de recuperat ceva pierderi. Sa nu uitam ca Daimler tocmai s-a curatat de parteneriatu avut cu cei de la Chrysler ca de o boala exotica. Pe de alta parte Chrysler sunt masini percepute cu probleme de fiabilitate, exact ce nu i-ar trebui lui Fiat care incearca sa scape de pielea asta de broasca de multa vreme. Interesant...

  • mowgli, miercuri, 21.01.2009 16:03
    interesant

    frumoase comentarii.in sfarsit.cineva care chiar e interesat de lumea auto.sper sa nu ajunga bmw in situatia de a fuziona.pun pariu ca totul se va da peste cap.oricum niciodata nu va mai fi ce a fost.dar macar sa ramana independent.si daca e so cumpere cineva, so faca oricine atata timp cat nu e audi!!!

  • andrei, miercuri, 21.01.2009 16:19
    miscari de criza

    acestea sunt niste miscari de criza, atat asta cu fiatu(bv lor) cat si stirea din germania(daca e adevarata) fuziunile astea pana la urma ne avantajeaza pe noi, fiecare producator va veni cu ce are mai bun, iesind in final o masina fiabila

  • Laurentiu, vineri, 23.01.2009 09:05
    Mult prea riscant, alianta cu PSA era mai buna

    Mi se pare un dezavantaj pentru Fiat si am sa va spun si de ce: in primul rand Fiat nu are imagine in America, iar folosirea unor modele Crysler (marca in care nici americanii nu prea mai au incredere- Scion (by Toyota), Mini, Colt sau Yaris sunt la putere in segmentul mic acolo) cu tehnica Fiat poate face ca vanzarile sa fie mult sub asteptari. Pe de alta parte Fiat va trebui sa investeasca bani multi si pentru dezvoltarea retelei de dealeri. In plus Fiat a cheltuit mult cu lansarea Lanciei Delta iar Croma este un esec... asta ca sa nu mai zic de Ulisse. Merg bine vanzarile lui Panda, Grande Punto si Bravo, dar nu se stie pentru cat timp. Totusi, ar fi o chestie daca o parte din banii de la Ferrari ar ajunge la Crysler. Dar nici asta nu este sigur, pt ca Ferrari este in F1 si acolo criza loveste foarte rau, deci e nevoie de foooarte multi bani acolo. Parerea prea este ca italienii sunt prea optimisti si s-au cam pripit. Oricum rezultatele se vor vedea peste cel putin un an. Asta daca se vor vedea ;)