OFICIAL: Fiat deţine 53.5% din acţiunile Chrysler
Fiat a achiziţionat şi pachetele de acţiuni deţinute de statul american şi cel canadian în cadrul Chrysler. Italienii au plătit 625 de milioane de dolari pentru 7.5 procente.
După eforturi susţinute şi după investiţii grandioase, Fiat a reuşit să preia controlul asupra Chrysler. Conglomeratul din Peninsulă a reuşit să achiziţioneze şi pachetul de acţiuni deţinut de guvernele canadian şi american în cadrul Chrysler. Astfel, după achiziţionarea a 7.5 procente cu 625 de milioane de dolari, totalul acţiunilor italienilor însumează 53.5%, adică suficient pentru a controla destinul grupului din Detroit.
Practic, Fiat a concretizat acordul încheiat în luna iunie, care prevedea preluarea acţiunilor canadiene (1.5%) cu 125 de milioane de dolari şi pe cele americane (6%) cu 500 de milioane de dolari. Analiştii susţin că Fiat va merge chiar mai departe de atât, urmând să totalizeze 58.5 procente din totalul acţiunilor Chrysler, până la sfârşitul anului.
După preluarea pachetului de 7.5%, influenţa autorităţilor a fost practic complet eliminată, italienii pregătind deja un plan de restructurare, care prevede centralizarea managementului. Proiectul este o iniţiativă a lui Sergio Marchionne, care îşi doreşte o conducere eficientă pentru ambele entităţi.
-
dan_grc, vineri, 22.07.2011 19:22
Iar VAG =masini frumoase, de calitate, fiabile,puternice, dinamica buna Nu am gasit nici un defect practic:) Fiat face masini destul de fiabile in ultimul timp, s-ar putea sa-i iasa schema, pe plan global mai ales, nu stiu in Europa cum vor "dudui" modelele americane cu sigle de Fiat si Lancia
-
andrey11, vineri, 22.07.2011 19:55Manager de nota 10
Marchionne isi merita tot salariul, a stiut sa faca afaceri pe timp de criza. Le urez multa bafta italienilor, si stiu ca vor relansa atat chrisler cat si restul marcilor din grupul italian(via Lancia)
-
Vag, vineri, 22.07.2011 19:58
VAG=masini sterse,calitate buna,fiabilitate indoielnica.....
-
ScorpyonVAG, vineri, 22.07.2011 20:41@
@dan_grc: Masini bune fac, dar tot nu sunt mai bune ca si masinile alea ale grupui VAG , care sunt perfecte, incepand de la cauciucuri si pana la motor. Arata-mi un Fiat care dupa 100.000km nu bate si nu troncane, si pe urma compara-l cu o DACIE (sandero, logan), si vedem care este mai bun . Si la Dacie se aude ceva, dar la fiat de 3 ori mai mult. Deci cum poti sa compari fiat cu VAG ? :) Marchionne, merita salariul pentru ca se implica foarte mult. Insa eu tot cu aceeasi parere am ramas despre Grupul Italian, ceva asemanator cum au ramas fostii proprietari de Dacii 1310 cu sechele , ca se tot strica, si nu era buna, comparativ cu Dacia Logan, care este mult mai buna, si nu mai are acele defecte. Poate asa este si in cazul masinilor din Italia, insa mie nu imi place. Numai bine!
-
unckle, vineri, 22.07.2011 22:33
:) , interesant cum comentariile au ajuns sa discute fiabilitatea VAG ... sa incepem sa vorbim de cate un A6 automat care in primele 8 luni de la livrare a stat in service 6 ? ... presupun ca nu ;) Grupul fiat nu inseamna numai FIAT - inseamna mult mai multe, iar acum inseamna un producator auto de talie mondiala, cu un portofoliu de modele si cu piata de desfacere ce ating cam tot ce misca in lumea asta (sau tot ce "conteaza" ... ca somalezii merg in alta tara petnru a cumpara masini..). In acest moment fiat are toate motivele sa isi pastreze toate brandurile din portofoliu - deci VAG nu vede numic de la ei :) . Piata din SUA va fi destul de curand a doua pentru grupul fiat, dupa China, care este mare amatoare de modele americane, mai vorbim in 2-3 ani. @scorpion - cred ca este realtiv inutil sa compari o dacie cu .. orice... pentru ca va pierde. Sa-ti aduc aminte de un anume 1.9PD si de norisorii din spatele lui? sa comparam acei norisori cu fiat multijet .. cinestie, poate o sa avem o surpriza :)
-
audist, vineri, 22.07.2011 22:59@unkle
sa comparam si sa ne gandim la un bmw 3xx d din care e plin bucurestiul care scoate fum cu draci? este simplu pd-urile care nu mai au filtru de particule pentru ca proprietarii sunt calici si nu il schimba daca este cazul scot fum. tough luck. aici e vb de chrysler si fiat. problema este ca fiat face masini slabe ca putere si care costa destul de mult la intretinere (cel putin albea pe benzina pe care o are un amic). este un amestec interesant dar vestea pe care o astept este o relansare mai buna pentru lancia. care este o marca care mi-e imi place foarte mult.
-
paul, sâmbătă, 23.07.2011 09:17@audist
cred ca trebuie sa te speli pe ochi si sa te uiti bine daca fiat face masini slabe ca putere. dimpotriva, scot cam cea mai multa putere cu cel mai mic consum cam dintre TOATE marcile comparative pentru fiecare motor benzina sau motorina de capacitate, configuratie asemanatoare concurentei.
-
Firestarter, sâmbătă, 23.07.2011 10:58@ScorpyonVAG
Tu faci o confuzie intre marca de automobile Fiat si Fiat Auto Group. Marca Fiat apartine FGA alaturi de Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Ferrari si Maserati (iar mai nou, dupa cum vezi si in articolul de mai sus, au intrat in grup si marcile Chrysler, Dodge, Jeep si RAM). Nu poti face afirmatii despre atributele unui colos auto mergand pe supozitii personale care nici macar nu au ca argumente experientele tale directe. Nu caut sa intru intr-o polemica insa incearca sa vezi putin mai obiectiv lucrurile. VAG face masini bune dar si modele nereusite, la fel cum se intampla si cu majoritatea celorlati producatori de acest nivel (inclusiv FGA). Vis a vis de fiabilitate, Fiat are modele situate in topurile europene. Spre exemplu Fiat Panda este mai bine pozitionat decat VW Polo. Este adevarat ca nu este exemplul care stabileste regula. Media calitatii modelelor VAG este superioara celei reusite de catre FGA. Cu toate acestea insa, diferenta nu este atat de mare incat sa poata pune grupul german pe primul loc in lume. Japonezii fac masini mult mai bune decat nemtii. Daca tu sustii ca modelele grupului VAG sunt perfecte, cele japoneze cum ar trebui sa fie?
-
victor, sâmbătă, 23.07.2011 12:45
@ScorpyonVAG porneste-ti vw la mana a 15-pea (asta daca porneste) si nu mai polua cu comentarii impertinente si nejustificate. vw a fost o marca buna, treziti-va la realitate. sunt alte marci net superioare conservelor de la vw!!!
-
Firestarter, sâmbătă, 23.07.2011 13:38@ScorpyonVAG
apropos... daca tot esti fan VAG macar schimba avatarul cu un simbol al grupului. In momentul asta folosesti un simbol foarte apropiat de sigla Abarth (divizia sport a marcii FIAT).
-
LauCalin, sâmbătă, 23.07.2011 13:58
Multi vorbesc de Fiat ca ar avea fiabilitate proasta. Dar uita sa puna problema intr-un mod mai simplu, de la cat porneste cel mai ieftin Fiat si cel mai ieftin VW de exemplu, pentru modelele fiecarei clase. Ok, nu dat cu parul, asta nu influenteaza direct calitatea. Pentru ca atunci cand te numesti VW iti permiti sa mai pui la pretul masinii cateva sute sau mii de euro la pret pentru ca oricum ai o imagine buna si vei vinde. La asta se mai adauga si platforme tehnice comune pe mai multe modele, motoare mici supraalimentate (costuri mici de productie) -> un mare profit. Cu alte cuvinte totul de reduce la marketing. Oare de ce GM a intrerupt colaborarea cu Isuzu pentru diesel si a apelat la Fiat? Ori TDI se regaseste doar la VAG, Mitsu Lancer si parca Dodge Caliber. Ideea e ca nu TDI ar fi motoare proaste, ci ca Fiat, adica un constructor considerat de unii ca avand masini nefiabile, e capabil sa faca motoare (foarte) bune. Defapt eu cred ca toti sunt in stare, insa marketingul si modul cum privesc sursa de profit difera. Mai departe, spunea cineva ca Albea e o masina cu intretinerea scumpa. Da, si asta pentru ca "minunatul" importator te obliga sa schimbi distrubutia la 40000 de km parca si nu e deloc ieftin (vreo 500-600 de euro parca) si numai la dealer, altfel pierzi garantia. In rest sincer sa fiu am intalnit putini nemultumiti de Albea. Iar despre stire, eu cred ca Fiat a facut cea mai inteligenta miscare din timpul crizei. Acum isi va face o imagine foarte buna in State. In plus vanzarile sunt din ce in ce mai bune. Ce ti-ai putea dori mai mult?
-
ScorpyonVAG, sâmbătă, 23.07.2011 21:19@
In caz ca ati uitat, eu nu am permis, numai ca fratele meu este plecat in Germania, pentru o perioada, iar eu am ramas in locul lui. ON: Grupul fiat ( Ma refeream doar la FIAT, LANCIA, ALFA), nu ma refer la Ferrari, Maserati, etc.
-
gicu, duminică, 24.07.2011 00:34italia se
pregateste serios să devină noua grecie la datorii. adică la incapacitate de plată. fiat sînt tare legați de credite și unele garantate de stat. pînă la iarnă fac pariu că o să ceară din nou germanilor, și ei ca și grecii, "să nu lase euro și Europa noastră dragă să moară" italienii, pînă una alta, vor ajunge să depindă de banii nemților cît de curînd ca și grecii. și știți de ce? fiindcă nu au chef să muncească cît muncesc nemții (și asta de sute de ani, nu de ieri de azi) și nici nu-i duce capul ca pe alde Einstein sau Diesel sau nea Otto
-
@laucalin, duminică, 24.07.2011 01:07
ai intalnit putini nemultumiti de albea? nu mai spune! eu zic ca nu cunosti nici macar un posesor de albea! sti de ce? pt ca sunt f putine! got the point? o tot frecati cu vw vs fiat 2 grupuri care sunt total diferite ca target/concept samd! fiat : masini ieftine, motoare cu capacitate cilindrica f mica/mica, calitate finisaje decenta, platforme nu f reusite dar care sunt din ce in ce mai ok( momentan nici la modelele noi nu am gasit masina care sa nu imi rupa ficatii la trecerile peste denivelari sau care sa reziste cu brio la f multi km dpdv al finisajelor,greierasi,bucsaraie ) un grup in revenire vw: masini din clasa middle/middle low, cu o plaja f mare de motorizari puse pe f multe modele din grup(asta-i un avantaj oricat de mult ar rade haitarii ca acelasi motor de pe passat il gasesti si pe ocatavia samd...strategie care se contureaza la orice alt grup in ziua de azi), un grup f bine inchegat , masini cu finisaje peste ceea ce ofera fiatul orice ati spune, masini cu o fiabilitate recunoscuta (puteti spune orice insa toti cocalarii care conduc vw cu nr de bulgaria aduse de la nemti au un numar apreciabil de km chiar dc pe bord troneaza binecunoscuta cifra de 150k, inca nu am vazut fiaturi cu nr de km gen 400k asa cum am vazut multe vw),masini care nu ataca piata teenagerilor cu figuri de mari piloti fara un potential financiar f mare! vw ataca mai mult piata familistilor cu ceva banuti in buzunare si 1/2 copii
-
LauCalin, duminică, 24.07.2011 01:36@@laucalin
Nu stiu daca e o idee buna sa scriu aici forumul pe care intru de vreo 10 ani si cu care useri ma si stiu bine. Unii dintre ei au Albea si asa cum am zis, in afara de faza cu distributia e o masina ok. Nu e de fite, mai scartaie cate ceva dar pana la urma vorbim de o masina low cost. Proprietarii de Albea nu sunt multi, asa cum zici si tu, dar sunt destul de uniti (tocmai din cauza asta) si daca vrei informatii despre masina gasesti destule inclusiv pe forumul marcii. Cand mi-am cumparat masina am avut in vedere si Albea noua si am intrebat in stanga si-n dreapta pe proprietari cum e masina si m-am si dat de cateva ori cu ea. Pentru cat costa mi s-a parut ok, dar tocmai faza cu distributia si problemele cu dealerii m-au facut sa o sterg de pe lista. Adica mi se parea aiurea sa dau 8000 de euro pe o masina si dupa 2-3 ani sa mai bag in ea cel putin 2000 de lei. La masina pe care o am (si care e un VW) nu am schimbat decat ulei si filtre de cand o am si nu am cumparat-o de noua.
-
audist, duminică, 24.07.2011 22:06@paul
Ai mers tu personal cu ele sau ai citit in reclame? Crede-ma am condus. Nu mii de kilometri dar am condus. Au multe motoare slabe. Este o opinie. RESPECTA OPINIILE ALTORA
-
audist, duminică, 24.07.2011 22:08@lauclau
Este o problema se pare cu albea. Am 3 prieteni de varste diferite, motoare diferite si sunt foarte dezamagiti de ele. Si unii au avut dacii inainte sau nu au avut masini. Dezamagiti de pretul intretinerii, de calitatea masinilor in timp, etc. Poate au avut ei ghinion. Nu poti compara calitatea de pe vw cu fiat dar nici preturile. Depinde ce iti doresti si iti permiti.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Deci Fiat decide ce face Chrysler. Ma intreb ce masini vor scoate ? Chrysler= Masini puternice, frumoase, dar fara calitate, fara dinamica buna. Fiat= Masini slabe, frumoase, dar fara calitate, fara fiabilitate.