OFICIAL: Dacia Bigster și Duster 3 vor fi produse la Mioveni

Publicat vineri, 17.03.2023 14:44 de Alexandru Monenciu

Constructorul român de automobile, deținut de gigantul francez Renault, confirmă oficial că modelul de serie bazat pe concept Bigster și a treia generație Duster vor fi produse la uzina de la Mioveni.

Dacia intenționează să extindă portofoliul de modele și, mai ales, să își afirme prezența în segmentul C european. Două modele așteptate de toți fanii mărcii sunt, fără îndoială, viitorul SUV bazat pe conceptul Bigster și a treia generație Duster.

Ambele vor avea la bază platforma CMF-B și, cel mai important, vor fi produse la uzina de la Mioveni. Informația tocmai a fost confirmată de reprezentanții Dacia.

A treia generație Duster va intra în producție în 2024 (debutul va avea loc la finalul anului 2023), iar noul SUV bazat pe conceptul Bigster va fi lansat în 2025.

Totodată, Dacia mai anunță că, începând din al doilea trimestru al anului 2024, Jogger (inclusiv Jogger Hybrid) va fi produs și în Maroc, la uzina din Tanger.

"Dacia a intrat într-o nouă fază a evoluției sale și se pregătește să abordeze segmentul C, mizând pe aceleași atuuri care au contribuit la succesul actual al mărcii: preocuparea de a răspunde așteptărilor clienților, oferindu-le ceea ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/preț," a declarat Mihai Bordeanu, director general Automobile Dacia.

via Dacia

  • Mike, vineri, 17.03.2023 14:55

    Tesla Model 3 se vinde în România cu un pret de 42.300 euro, pret din care se scade RablaPlus de 11.469 de euro si rezulta un total de 30.831 euro Dacia Duster (încercarea cu versiunea mai dotată, dar şi aşa rămâne în urmă faţă de model 3 la multe capitole) este 30.338 euro Încă 2-3-5 ani şi Model 3 o să fie mai ieftin şi fără bonus !!

  • Lucian, vineri, 17.03.2023 16:56

    @Mike Ar trebui sa pui la socoteala si schimbarea rezervorului la Tesla pentru vreo 20mii de euro, cam dupa ce iese din garantie. Dacia merge cu rezervorul din fabrica pana e scoasa din uz.

  • ROV, vineri, 17.03.2023 17:39

    Asa e MIKE, O masina termica are 30.000 de piese componente, iar una electrica in jur de 6000... Ar trebui sa fie la jumatate de pret numai daca pui in balanta cutie viteze +motor+turbine+catalizatoare+radiatoare+filtre+pompe injectie si etc, etc vs baterie plus motor de aspirator mai mare...

  • Kap, vineri, 17.03.2023 19:05

    Mai ușor cu manipulările Edică, cea mai ieftină Teslă 3 are preț de listă 44.990 euro (34.590 cu maxim de pomeni). Duster Expression 4x4 150CP costă 21.750 euro (19.150 cu programul rabla), tot preț de listă. Dacă astea sunt prețuri apropiate, te pricepi la calcule la fel cum pocești uneori limba română. Sau faci ca obicei cu electricele tale cu baterii: exagerezi cu nerușinare.

  • Mike, vineri, 17.03.2023 20:17

    @ROV clar au preţurile mai mici, dar când cererea este mare de Tesla şi nu are concurenţă reală... atunci toţi vând cu japca. Vezi Dacia Spring care în China - exact acelaşi maşină - este 12.000 euro şi francezii o vând la preţ dublu în Europa !!!! Trăim într-o lume nebună.... castraveţi (medii, normali) azi 29 lei / kg , roşii 40-50 lei, ... jaf la drumul mare... Asta e... se reglează toate.

  • Banditos, sâmbătă, 18.03.2023 14:45

    @lucian, tie cand iti iese masina din garantie trebuie sa o schimbi? Tu la ce gradinita inveti? @mike...lasa vrajelile, preturile alea nu au nicio relevanta. Logica ta frizeaza ridicolul.

  • idic, sâmbătă, 18.03.2023 17:48

    Până la urmă Tesla e un reper în piață. Tesla Model 3 nu se vinde cu 90 cp. Tesla nu menționează că mașina are standard 3 centuri spate. :) Gama fiabilitate zero, siguranță zero, performanță zero depășește Tesla pe modelele cu opționale. Și se fabrică în România la fabrica în care muncitorii calificați câștigă 400 euro pe lună. :) După bășcălia necesară, clientul poate căuta liniștit o mașină serioasă din aceeași clasă, care are un cost relativ apropiat și vreo 2 clase în plus la nivel de fiabilitate, siguranță și performanță. :)

  • Mike, sâmbătă, 18.03.2023 22:04

    A venit nebunul cireadă cu votarea negativă

  • For Mickey, duminică, 19.03.2023 08:00

    https://piataauto.md/Stiri/2023/03/O-Tesla-Model-3-care-a-supravietuit-din-istorii-ghinioniste-a-luat-foc-dupa-10-minute-de-la-iesirea-din-service/

  • Demis, luni, 20.03.2023 10:08

    @Mike, vezi ca varianta chinezeasca de Dacia Spring nu o poți omologa/vinde in EU , asta ca să-ți dai seama cât de “ la fel “ sunt , doar pentru tine și alții ca tine sunt la fel .

  • oricine, luni, 20.03.2023 11:28

    Halal patri(h)oți. Articolul este despre Dacia și se vorbește numai de Tesla. Și măcar dacă Bigdick ar fi electric ca să fie comparabil.

  • Lucian, luni, 20.03.2023 13:19

    @Banditos Daca vrei iti pot explica cum ar face-o doamna educatoare la gradinita. Deci baietel, cand iti cumperi o masina clasica, rezervorul e o bucata de tabla si nu trebuie schimbat niciodata. La o masina electrica rezervorul este partea cea mai complicata si cea mai scumpa. Pe langa faptul ca acest rezervor se micsoreaza in timp, acesta se si poate strica. Daca se strica in primii 5-10 ani oamenii care au construit masina inlocuiesc rezervorul gratuit. Daca se strica dupa aceea, trebuie sa-l platesti singur, si te costa cam 20mii de euro, cam cat ai da pe 100.000 de acadele. E un numar mare, o sa-l inveti mai tarziu, prin clasa a II-a.

  • @oricine, marţi, 21.03.2023 10:07

    Te referi la Dacia care încasează 11k de la stat și 11k de la client pt o mașină de 4k produsă în China? Te referi la Dacia care țintește prețul pieței cu târloage nesigure și leneșe? Te referi la Dacia care plătește salarii de Africa în România? Te referi la Dacia care discriminează piața din România în privința calității și serviciilor post vânzare? Pentru o clipă mi s-a părut că nu te referi la această Dacia.

  • Kap, marţi, 21.03.2023 12:37

    Toți dealerii încasează pomenile exagerate ale statului român, iar Dongfeng-ul de UE (marketat de Renault Dacia Spring) nu e fix cel vândut în China, cum le place multora să clameze mincinos. Târloage leneșe și nesigure sunt tarabele neîntreținute, mai noi sau mai vechi, conduse la limită de inconștienții patriei, alese doar pe doar pe motiv de siglă. Dacia susține județe întregi, și fără salariile alea (de Africa e concepția ta) probabil că salariile în zonă ar fi de Pakistan. Asta e mentalitatea de gunoier de Vitan, să creadă că noroiul aruncat pe marca locală îl face mai interesant. Și câteva voturi multiple, să-și aprobe singur inepțiile.

  • Kap, miercuri, 22.03.2023 13:35

    Nu țin neapărat să denigrez modele trecute mai mult sau puțin reușite, dar astea mai noi sunt ceva mai aduse la zi la cerințele pieței iar vânzările bune (evident, datorate și contextului scumpirilor) confirmă raportul prestații / preț bun. E normal să respectăm părerea fiecăruia, din păcate unii derapează în aberații trăncănite cu interes sau altfel.

  • @gunoi cu cap de gumă, joi, 23.03.2023 12:47

    Dacia pusese la punct înțelegerea cu Ford dă Craiova să plătească săracii cum se cuvine. :) Pentru că jegul dacă nu fură de la sărac nu e jeg destul! :) Sărăcanul distrus nu s-ar mai amăgi că are salariu decent în România, 400 euro, și s-ar duce învârtindu-se să-și trăiască viața pentru el însuși. Ca să susții normalitatea unor situații atât de jegoase e nevoie de mentalitate și educație de gunoi sociale! Modelele noi sunt prostesc de scumpe, fiind la bază la fel de gunoaie ca tine.