OFICIAL: Dacia are un CEO nou. Katrin Adt este fost vicepreședinte Mercedes-Benz

Publicat luni, 01.09.2025 11:36 de Tiberiu Safta

Dacia a anunțat oficial numele noului său CEO. Marca românească va fi acum condusă de către Katrin Adt, care îl înlocuiește pe Denis Le Vot.

Începând de astăzi, Dacia are un CEO nou. Această confirmare oficială apare la câteva zile după ce au apărut în presă zvonuri despre o posibilă plecare din funcție a lui Denis Le Vot, cel care a fost la conducerea mărcii de la Mioveni până astăzi.

Noul CEO Dacia este Katrin Adt. Oficialul german în vârstă de 53 de ani a fost anterior la conducerea mărcii Smart între 2018 și 2020 și a fost până recent și vicepreședintele Mercedes-Benz. Katrin Adt și-a început cariera în industria auto în urmă cu 26 de ani alături de grupul Mercedes-Benz, care se numea atunci Grupul DaimlerChrysler.

De-a lungul celor peste 3 decenii de activitate, Katrin Adt a ocupat mai multe funcții în cadrul grupului german. Pe lângă pozițiile amintite anterior, Adt a fost șefa filialei luxemburgheze a mărcii Mercedes-Benz, vicepreședinte pentru Dezvoltare și Resurse Umane la Grupul Daimler și CEO-ul Mercedes-Benz Own Retail Europe.

„Sunt onorată să mă alătur Grupului Renault și să preiau conducerea mărcii Dacia”, a declarat Katrin Adt. „Este un privilegiu să contribui la scrierea următorului capitol din remarcabila poveste de succes a brandului, alături de o echipă excepțională. Astăzi ne aflăm într-un moment definitoriu – atât din punct de vedere tehnologic, cât și social – în relația noastră cu automobilul. Dacia a demonstrat constant relevanța abordării sale prin produse care răspund în mod autentic așteptărilor clienților. Mai mult decât un brand, Dacia reprezintă o viziune curajoasă, inteligentă și accesibilă asupra mobilității. Suntem acum pe deplin angajați, alături de toate echipele Dacia și ale Grupului, precum și de furnizorii, partenerii și dealerii noștri, pentru a duce mai departe această călătorie extraordinară. Cu energie, ambiție și urmărind un scop comun, vom continua să schimbăm regulile jocului și să oferim valoare reală clienților noștri”, a mai adăugat noul CEO Dacia.

Între timp, Denis Le Vot, care a preluat conducerea Dacia în ianuarie 2021, va părăsi Grupul Renault. Totodată, grupul francez mai anunță numirea lui Fabrice Cambolive în noua funcție de Chief Growth Officer, o funcție pe care o va ocupa alături de cea de CEO al mărcii Renault. De asemenea, Philippe Brunet devine noul Chief Technology Officer al grupului.

via Dacia, Renault

  • aurel, luni, 01.09.2025 12:02

    katrin a fost si in america. un uragan. speram sa nu fie la fel de catastrofala.

  • aha, luni, 01.09.2025 12:23

    Foarte interesanta aceasta stire. Oare de ce o fi plecand Le Vot? Chiar citeam recent o opinie in AutoExpress: "Nobody else is able to build and sell cars quite like Dacia’s Denis Le Vot".

  • Jian de la Calafat, luni, 01.09.2025 12:25

    Nu-s premise tocmai favorabile cu o astfel de mutare, nu pot sa nu constat ca Dacia a intrat intr-un proces de efeminare forţată.

  • alex_cu_a_mic, luni, 01.09.2025 12:36

    Nu am un feeling prea bun relativ la ultimile 2 numiri grele in cadtrul Renault si Dacia. In materie de platforme si motorizari, Renault probabil are cea mai buna oferta dintre producatorii de volum (daca ne raportam la ce ofera VW sau Stelantis). Bataia mare acum e pe hibridizare iar Renault sta foarte bine la capitolul asta. Daca vor renunta vreo secunda sa asculte vocea clientilor, caderea va fi rasunatoare. CE va denunta curand interzicerea ICE din 2035 (unica in lume) la presiunea industriei auto europene in cvasitotalitatea ei.

  • inexorabil, luni, 01.09.2025 21:16

    Într-adevăr, Dacia corespunde aşteptărilor multor clienţi (dintre care mulţi visează altceva, dar, volens nolens, li s-a ajustat plapuma, inclusiv în ţările cu apă călâie), însă niciodată aspiraţiilor anumitor automobilişti (da, Fănele: care, pe când se jucau cu puţa în ţărână, şi-au descoperit, întâmplător, încă o pereche de boaşe, care evident că nu se puteau conserva decât la gheaţă, adică în…ICE). Acum, că marca “naţională” păşeşte în zona/era mujer/Left, cu atât mai abitir (păi chiar trebuia o garanţie în direcţia axării pe “pussy cars”).