Oficial BMW: X5 și X7 ar fi ideale pentru un sistem de propulsie cu pile de combustibil
Klaus Fröhlich, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare de la BMW, estimează că majoritatea mașinilor din lume vor fi electrice în termen de 50 de ani. Până atunci, X5 și X7 sunt candidatele perfecte pentru un sistem cu pile de combustibil.
Peste 50 de ani, majoritatea șoferilor vor conduce mașini electrice, spune Klaus Fröhlich, șeful departamentului de dezvoltare de la BMW. Până atunci, mărcile auto lucrează la hibrizi, la vehicule 100% electrice cu autonomie din ce în ce mai mare și la mașinile electrice cu pile de combustibil . Acestea din urmă reprezintă cea mai practică adaptare a tehnologiilor de conducere cu zero emisii de CO2 la rulare și la încărcare la societatea de astăzi, singura necesitate a acestora este implementarea de stații de alimentare cu hidrogen. Spre deosebire de mașinile 100% electrice, încărcarea unui rezervor cu hidrogen durează la fel de mult ca la un plin de carburant convețional, deci șoferul nu așteaptă la fel de mult ca în cazul unui vehicul electric, fie el unui cu sistem de încărcare rapidă.
Mașinile cu pile de combustibil au în prezent o problemă semnificativă: au nevoie de un spațiu care să găzduiască sistemul de pile de combustibil și rezervorul de hidrogen. Pe lângă asta, ele sunt semnificativ mai scumpe decât hibrizii benzină-electric sau diesel-electric, ca să nu mai vorbim despre diferența dintre aceștia și mașinile convenționale. Însă modelele cu pile de combustibil au zero emisii de CO2 și la rulare și la încărcare și pot fi încărcate în doar câteva minute. Klaus Fröhlich nominalizează modelul X5 și fratele său mai mare, X7, drept candidații ideali din oferta BMW pentru adaptarea la sistemul de propulsie cu pile de combustibil.
Oficialul BMW a motivat afirmația sa prin faptul că X5 și X7 ar putea acomoda atât rezervoare mari de hidrogen, cât și un sistem de propulsie mai generos, care să asigure performanțe comparabile cu motorizările clasice și autonomii ridicate. Un vehicul electric convențional din aceeași clasă ar fi mai greu și nu ar putea să ofere performanțe egale, explică Klaus Fröhlich. Rămâne de văzut dacă previziunile sale se vor adeveri peste jumătate de veac, dar oficialul BMW a făcut o estimare și pe termen mediu: în zece ani, 10% din flota globală de automobile va fi formată din vehicule electrice.
Cum merge un prototip BMW cu pile de combustibil
Via BMWBlog | Engineeringnews