OFICIAL: BMW va furniza motoare diesel pentru Toyota şi primeşte în schimb sisteme hibride

Publicat vineri, 02.12.2011 14:24 de Sebastian Toma

BMW şi Toyota au oficializat parteneriatul lor. Nemţii vor furniza motoare diesel, iar japonezii vin cu tehnologie hibridă. Primele motoare BMW debutează în gama Toyota în 2014.

BMW şi Toyota au publicat detaliile parteneriatului pe care l-au semnat în decursul acestei săptămâni. După cum anunţau şi primele informaţii, este vorba de o înţelegere prin care BMW va furniza motoare diesel, iar Toyota va oferi în schimb acces la tehnologia hibridă din dotare. Divizia europeană a mărcii Toyota se va mândri cu motoare diesel de la BMW, de 1.6 şi de 2.0 litri, care vor fi oferite pe modelele produse începând cu anul 2014. Între timp, tehnicienii de la BMW vor lucra îndeaproape cu specialiştii de la Toyota pentru a dezvolta tehnologia hibridă a BMW Group. Având în vedere faptul că BMW are cei mai puternici hibrizi din lume, iar Toyota are cei mai economici hibriz din lume, parteneriatul dintre cei doi constructori formează bazele unui sistem hibrid extrem de performant.

"Toyota este furnizorul numărul unu la nivel global de tehnologie hibridă şi ecologică în segmentul de volm, iar BMW Group este cel mai inovator şi sustenabil constructor de automobile premium. Ne unim forţele ca să extindem inovaţia segmentele în care activăm. Prin furnizarea de motoare diesel pentru Toyota Motor Europe, facem un pas important în expansiunea programată a activităţilor noastre de vânzări de motoare şi sisteme de propulsie.", a declarat Norbert Reithofer, Şeful Consiliului de Administraţie al BMW AG.

"Este o mare bucurie să intrăm în acest parteneriat de termen mediu spre lung cu BMW, o companie cu propria sa cultură şi istorie, clădită în mulţi ani de producţie de automobile în Europa, o companie care face maşini care îţi oferă satisfacţie când eşti la volan. În spiritul contribuirii la dezvoltarea industriei auto şi a societăţii, ambele companii îşi vor aduce cunoştinţele pentru a dezvolta tehnologii ecologice şi pentru a construi maşini şi mai bune.", a declarat Akio Toyota, preşedintele Toyota.

BMW şi Toyota nu au anunţat încă dezvoltarea unui model comun. Cel mai probabil, parteneriatul dintre cei doi constructori va fi axat doar pe tehnologia propriu-zisă, nu şi pe un eventual model cu componente comune. Nu există informaţii despre o eventuală extindere a parteneriatului şi pentru motoarele diesel de 3.0 litri, departament la care BMW are deja rezultate de invidiat.

Via | WorldCarFans

  • antonny, vineri, 02.12.2011 15:31
    *****

    Bravo , felicitari !!!! normal cu spusele "Este o mare bucurie să intrăm în acest parteneriat de termen mediu spre lung cu BMW, o companie cu propria sa cultură şi istorie, clădită în mulţi ani de producţie de automobile în Europa, o companie care face maşini care îţi oferă satisfacţie când eşti la volan. În spiritul contribuirii la dezvoltarea industriei auto şi a societăţii, ambele companii îşi vor aduce cunoştinţele pentru a dezvolta tehnologii ecologice şi pentru a construi maşini şi mai bune. Sa ia aminte si Volkswagen cum se fac afacerii......................

  • TIKA, vineri, 02.12.2011 15:37
    *

    Toyota va castiga mult in urma acestui parteneriat pe partea de imagine!Nu aceslesi lucru pot spune despre BMW mai ales pe versiuni entry, sunt sigur ca acele motoare vor fi livrate catre toyota.

  • dan_grc, vineri, 02.12.2011 16:01

    @TIKA Crezi ca un client care vrea un model bmw entry level se va razgandi si va alege toyota cu aceeasi motorizare? ideea ca marca nipona va avea motoare de bmw, nu invers

  • TIKA, vineri, 02.12.2011 16:09

    Nici vorba!Sunt diferiti!Dar mi se pare ca iti iti bati joc de clientii care dau peste 35000 euro sa aibe motoare similare chiar si in versiunea entry cu o banala toyota pe care sunt sigur ca echipata cu motoare BMW o va aduce destul de aproape de principalii rivalii in clasa sa.Cel putin rivalii asiatici vor fi lasati in spate.

  • LauCalin, vineri, 02.12.2011 17:29
    Toyota cu BMW

    Frumos a spus presedintele Toyota despre BMW. Asta inseamna o concurenta frumoasa, ma refer la faptul ca Toyota detine Lexus. Oare Martin Winterkorn ar fi zis la fel?Am asa o presimtire ca nu ;)) Oricum nu urmeaza decat sa se puna toti pe treaba pentru ca din toata actiunea asta eu unul sunt sigur ca vor iesi niste lucruri bune.

  • dion_vrg, vineri, 02.12.2011 17:51

    de atat avea nevoie toyota ca sa detina suprematia in fata rivalilor germani :motoare mai performante !Acum ca a obtinut lucrul asta ,asociat cu fiabilitatea care ii caracterizeaza,sigur vor iesi numai lucruri bune .

  • dion_vrg, vineri, 02.12.2011 17:52

    de atat avea nevoie toyota ca sa detina suprematia in fata rivalilor germani :motoare mai performante !Acum ca a obtinut lucrul asta ,asociat cu fiabilitatea care ii caracterizeaza,sigur vor iesi numai lucruri bune .

  • dion_vrg, vineri, 02.12.2011 17:54

    la motoarele diesel m-am referit

  • gtrazvan, vineri, 02.12.2011 19:02

    De atat avea nevoie si BMW ca sa bata concurenta (Audi, Mercedes, etc.), tehnologie patentata de Toyota - tehnologie hybrida de calitate, fiabila, verificata si pusa la punct in ultimii multi ani .

  • dan_grc, vineri, 02.12.2011 19:16

    @gtrazvan Ce inseamna s-o bata? Sa aiba vanzari mai bune?

  • tzenu_bmw, vineri, 02.12.2011 19:49
    aha

    exista si o parte proasta pt. japonezi.........chestia e ca nu pot pune mana si pe diesel-ul de 3l turbo........care ar nimeri bine si pe modelele Toyota si pe modelele Lexus........

  • SaabCuantic, vineri, 02.12.2011 20:08
    mda...

    Ma bag si eu ca...Pai ce sa fac, daca in sectorul SAAB nu se mai intampla nimic notabil? :D Cel mai interesant punct de vedere mi se pare cel exprimat de @gtrazvan. Ma mir totusi ca nimeni nu apeleaza la sistemele de economisire a carburantului si de protectie a mediului realizate de SAAB, care acum vreo 15 ani patenta EcoPower intr-o vreme in care nu prea se discuta nicaieri de tehnologii eco (-logice si -nomice) - si se spunea asa: "There are no ignition cables or distributor and the result is more reliable operation" - dar, ma rog, asa cum sublinia si @TIKA mai sus despre "partea cu imaginea", asociindu-te cu SAAB n-ai cum sa impresionezi lumea auto si nici profituri "babane" nu vei atrage. Deci ramane cum am stabilit: poate ne-om inzdraveni la minte odata si odata si vom alege apoi sa ne orientam catre MASINI care iti ofera o identitate calitativa, nu catre branduri care se vand abundent si...cam atat :P Si cand zic MASINI, nu ma refer numai la SAAB si nu presupune sa "atac" germanele. Prietenii inteleg ce vorbesc eu aici... @dan-grc, a bate concurenta , dupa umila mea parere (fara sa oblig pe nimeni s-o imbratiseze si fara sa-l blamez daca n-ar face-o), inseamna sa te uiti siderat de plictis la o carcasa fara sare si piper cu pretentii teoretice de autoturism si imediat dupa aceea sa-ti arunci privirea catre o conceptie care sa-ti smulga cele mai uluite exclamatii admirative, chiar si daca ai traversa cea mai posomorata zi a vietii tale! Ti-am raspuns la intrebare...Respectele mele si pentru @tzenu!

  • dan_grc, vineri, 02.12.2011 20:16

    Am pus aceasta intrebare pt ca Bmw nu are probleme la vanzari in fata Mercedes si Audi, si cred ca nici tehnologic, scotand din calcul vanzarile, iar ca sa spui ca de atata avea nevoie Bmw ca sa-i invinga...am mai spus asta, in afara de tehnologia pt electrice sau hibride, Bmw nu are nevoie de altceva de la Toyota

  • booo, vineri, 02.12.2011 20:25

    deci inseamna ca si-au cam luat teapa BMW cand au investit in motoare pe hidrogen

  • SaabCuantic, vineri, 02.12.2011 20:42

    Pai da, iar fragmentul meu mai sugera ceva, daca stii sa citesti "printre randuri": intotdeauna un BMW, orice model ar fi si oricat de vechi, imi va sari in ochi pe strada si-mi va mobiliza mai mult atentia decat orice VW sau Audi re-re-restilizat de oricate ori...Dureros mi se pare ca si Mercedes a inceput pe nesimtite sa se lase cuprinsa de febra mercantilista de tip VAG, adica sa scoata la foc automat buleli de masini cu interioare atat (socant) de platitudinale incat ai impresia ca cel mai spartan bord de SAAB este lux desavarsit in comparatie cu cioplelile acelea fara imaginatie de parca le-ar fi scrijelit cu briceagul Bula pe maidan. In aceeasi ordine de (lipsa de) idei, sa ne mai miram de ce Maybach ne va spune pa si pusi? Fiindca, fara doar si poate, RR il rontaie pe paine la micul dejun in materie de relevanta a designului "pe tot frontul", ba inca si Bentley iese la rampa cu niste "tablouri de comanda" de te doare capul (in mod pozitiv). Dar nu ma intind mai mult decat ma tine plapuma, ca iarasi imi sar hingherii la beregata...

  • dan_grc, vineri, 02.12.2011 21:46

    Lasa hingherii...:) , eu acum sa fiu f sincer, ca pana acum m-am abtinut putin, chiar nu cred ca Bmw trebuia sa faca acest pas, sa colaboreze cu Toyota, la o adica nici la hibride sau propulsii neconventionale nu-s chiar straini, au lansat sub brandul "i" , cu viitoarele modele de serie electric si hibrid i3 si i8. La imagine va castiga mai mult Toyota, iar Bmw cred ca financiar mai mult pt ca ponderea diesel-urilor de cilindree respectiva in Europa este clar superioara electricelor si hibridelor, in rest nu se va schimba mare lucru

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 03.12.2011 08:39
    @SaabCuantic

    hingherii.........:))))))))) respecte tati.....

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 03.12.2011 09:43
    @Automarket: Rezolvati URGENT aceasta problema!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Cand terminati cu reclamele la Hyundai IX35????????? CA innebunesc!!!!!!

  • Monsieur, sâmbătă, 03.12.2011 09:59
    @lorinczi.thomas

    Instaleaza-ti pe browser-ul ce -l folosesti, aplicatia adblock. Si nu o sa mai ai parte de reclame, de nici un fel. Numai bine.

  • SaabCuantic, sâmbătă, 03.12.2011 12:29
    @Dan-grc

    Ai nu mare, ci foarte mare dreptate...In plus, ceea ce ma stupefiaza si mi se pare incredibil este ca "BMW va furniza motoare Diesel pentru Toyota" !? Nu mi-as fi inchipuit sa se poata intampla vreodata asemenea nastrusnicie din partea unei corporatii uriase (in speta, Toyota) care miza din principiu pe propriile ei motoare si platforme si se ferea, tot din principiu, de aliante de calibru (cel mult inghitea cate o halca dintr-un producator mai mititel gen FHI). Am avut in familie chiar un Diesel de Toyota foarte jucaus (Corolla hatchback 1.8L, 75 CP). Te cucerea chiar si daca erai fanatic al benzinarelor. Odata mesteream ceva la baterie si hai sa-i dau o cheie, dar am facut-o prin geamul coborat de la usa soferului, "ca smecherii", crezand ca am situatia sub control, fara sa ma uit ca schimbatorul era pozitionat in viteza intai...Stii cum a zbughit-o de pe loc? Cu tot cu frana de mana trasa, neaccelerata, si nu era la vale. Am luat-o la fuga dupa ea, ca-n filmele cu prosti, noroc ca s-a oprit intr-un gard de lemn, fara sa sufere vreo avarie! Am ramas ca la dentist in privinta cuplului motor...Sau sa fi vazut cum a umilit un Land Rover pe drum de munte, iti faceai cruce. Multi vroiau s-o cumpere, nu tineau cont de vechimea ei, ba inca, ma crezi sau nu, proprietari de Golf ne propuneau schimb...Daca iti puneai mintea cu ea, in pofida celor doar 75 CP, se comporta ca un 900 turbo! Ma bateam fara teama cu orice alt Diesel de cilindree proxima egala, desi ma recunosteam invins doar de Hyundai Accent 1,5L 110 CP, care nu stiu cum l-au conceput coreenii, dar cu certitudine este al naibii de rapid pentru parametrii lui constructivi (in rest, nu-i cine stie ce; in prezent, ma transporta cineva des cu el si am constatat estetica neam si confort canci). Toyota aceea era singurul autoturism in privinta caruia eu, adept infocat pro-benzina pentru toate masinile mici, admiteam ca trebuie sa functioneze cu motor Diesel. Era singura masina in care, data pe mana unui sofer (ne)bun, mi se facea rau pe scaunul din dreapta cu geamul deschis. De asemenea, era singura care avea o functie speciala, cu led de avertizare, pentru depistarea existentei apei de adaos in carburant (daca as fi fost zbir, cu manualul tehnic in mana drept dovada, as fi chemat OPC-ul si poate ca don Patriciu nu mai ajungea asa de bogat :D). Consumul? Un plin de 45L ma tinea cam 1000 km! Din pacate, n-a mai trecut de ITP (fiind non-euro). Aaa, si, deocamdata, n-am intalnit cutie de viteze mai performanta decat cea de la Toyota (in general, deci nu vorbesc numai de modelul meu). Dar acum domnii din conducerea celei mai reusite masini japoneze din istorie vor Diesel de la altii...Fara cuvinte.

  • unckle, sâmbătă, 03.12.2011 13:14

    @lorinczi .. rezolvarea se numeste Firefox 8 + addblock plus ... AutoMarket TRAIESTE din acele reclame, ele nu se vor termina niciodata. Daca cineva apreciaza continutul de pe acest site ar putea sa dea o mana de ajutor si sa mai faca cate un click pe aceste reclame.. pentru ca asta aduce bani .. iar continut de calitate, drive-teste, deplasari pe la saloane.. se cam fac pe bani, nu pe ochi frumosi. .. daca nu vrei reclame... wikipedia .. dar nu garanteaza nimeni ca o sa gasesti ultimele stiri :) @BMW+Toyota ... suna ciudat ca un producator de volum, posesor de brand premium, sa se asocieze cu un alt producator premium (lider si principal adversar pe piata). Probabil beneficiile sunt substantiale de ambele parti. Nu uitati ca "tehnologia", desi disponibila si deja arhicunoscuta este protejata de drepturi intelectuale ... probabil intre BMW si Toyota nu se va face schimb de nici un "gram de metal" ci fiecare va castiga dreptul de a folosi proprietatea intelectuala a celuilalt (pe domeniile mentionate in articol) ... poate se va intampla ca toyota sa cumpere la inceput motoare fabricate de BMW, dar pe parcurs asta nu se va mai face pentru ca pretul este mai mare cand cumperi un motor decat cand il produci singur.

  • BMW, sâmbătă, 03.12.2011 15:48
    @saabcuantic

    Nu exista articol sa nu apari tu cu Saab-ul tau care a dat faliment. Lăsa băiete Saab-ul ca nu se compara Saab-ul cu BMW ., BMW își bate joc de Saab la toate capitolele, vânzări , calitate , performanța si succes. Cât de stupid poti sa fii sa dormi cu ochii deschisi si sa visezi Saab ?

  • SaabCuantic, sâmbătă, 03.12.2011 22:43

    Dupa ce cazi in rât de pe trotineta, se avariaza inevitabil si "placa de baza" din creier si astfel ramai blocat-setat pe sabloane, care, repetate obsesiv, conduc la damblagire iremediabila...Nu precizez nume de subiecti patiti ;)

  • lorinczi.thomas, duminică, 04.12.2011 21:13
    @Monsieur & Unckle

    Google Chrome nu mai stiu ce versiune. merge repede.

  • BMW, duminică, 04.12.2011 22:37
    @saabcuantic

    Sa înțeleg ca ultimul mesaj se referă la tine , ai căzut de pe trotineta si motherboard-ul da multiple erori :). Cum poti sa fii atât de naiv cu Saab-ul tau care nici la picioarele lui BMW nu este.

  • @SaabCuantic, luni, 05.12.2011 23:49

    Se vede ca nu ai vazut un interior de Bmw de curand. Sunt recunoscute pentru platitudine si materiale mai slabe decat concurenta. Bmw-urile se remarca pentru motoare si feeling si atat- calitatea interioarelor si partea electrica sunt sub Mercedes sau Audi. Mi se pare chiar blasfemie sa compari luxul dintr-un Mercedes cu ceea ce ofera BMW, chiar pe clasele superioare.