OFICIAL: Audi Q5 HFC, un hibrid alimentat cu hidrogen
Audi a dezvăluit recent o versiune concept a modelului Q5, pusă în mişcare de un ansamblu hibrid. Noutatea o reprezintă alăturarea unei unităţi cu pile de hidrogen şi a unor motoare electrice.
Audi a dezvăluit în cadrul Challenge Bibendum, evenimentul anual organizat de Michelin, un prototip bazat pe Q5, menit să expună publicului eforturile care se depun în Ingolstadt pentru găsirea soluţiilor de propulsie alternativă.
Botezat Q5 HFC, abrevierea de la Hybrid Fuel Cell, crossover-ul este, după cum o sugerează şi numele, un hibrid care foloseşte resursele unor motoare electrice şi a unor pile de hidrogen. Vehiculul indică progresele făcute de germani în domeniul propulsiei cu pile de hidrogen şi nu are ca scop dezvoltarea unei versiuni de serie.
Ansamblul foloseşte componentele unui sistem hibrid tradiţional. Membrana polimerică electrolitică (PEM) a unităţii poate dezvolta o putere totală de 133 de cai putere. Celălalt bagaj de resurse este asigurat de două motoare electrice, poziţionate pe două roţi, capabile să livreze împreună 122 de cai şi un cuplu motor generos, de 420 Nm.
Unităţile electrice sunt ţinute în viaţă de o baterie de 1.4 kWh. Audi nu a oferit informaţii despre autonomia modelului, însă, în cadrul probei de raliu, Rally InterCity, organizat cu ocazia Challenge Bibendum, crossover-ul a parcurs 300 de kilometri.
via | autoblog
articolul este un pic "confuz" ... ar cam trebui rafinata un pic traducerea si adusa pe calea ce "dreapta", stiintific vorbind. Banuiesc o mica incultura la sursa articolului ... nu cred ca avem un "motor" cu hidrogen si pile electrice care au capacitatea de 100kW (ceea ce este extraordinar dpdv tehnologic), iar acumulatorul este acolo pentru a rezolva diferite probleme (una ar fi latenta dintre pedala-pile-motor)