OFICIAL: Audi a prezentat cel mai puternic şi mai rapid R8 - GT
Audi R8 GT este cel mai rapid derivat al supercarului din Ingolstadt, echipat cu un motor V10 de 560 de cai putere şi mai "slab" cu 100 de kilograme.
Zvonurile care anunţau o versiune extremă a actualului supercar R8 s-au adeverit, Audi dezvăluind astăzi primele imagini şi informaţii ale celui mai nou produs gândit la Ingolstadt. Botezat Audi R8 GT, cel mai rapid derivat al modelului sportiv, este o ediţie limitată ce promite performanţe de invidiat, demne de nume mari precum Lamborghini şi Ferrari.
Pentru a se putea ridica la nivelul celor mai pretenţioşi clienţi, R8 GT a fost supus unui proces intens de reducere a masei, rezultatul fiind 100 de kilograme în minus. Retuşurile se simt şi la nivel exterior, unde aerodinamica a fost modificată pentru a oferi o apăsare mai bună la viteze mari.
Designul este influenţat de grila vopsită în culoare neagră, de extensia din carbon a spoilerului faţă, de luminile LED pentru toate blocurile optice, de prizele de aer laterale din fibră de carbon şi de noile carcase ale oglinzilor laterale. Nu lipsesc nici logo-urile speciale GT, eleronul din fibră de carbon, ţevile de evacuare inglobate în spoilerul posterior, stopurile pe fundal negru şi nici jantele de 19 inch din aliaj. Supercarul va fi disponibil în culorile Samoua Orange, Suzuka Gray, Ice Silver şi Phantom Black cu efect perlat.
Inginerii din Ingolstadt s-au preocupat şi de resursele oferite de propulsorul V10 de 5.2 litri, care a fost modificat pentru a livra un total de 560 de cai putere. Cuplul motor a crescut şi el cu 10 Nm, până la 540 de Nm şi este disponibil de la 6500 de rotaţii.
Propulsorul, construit manual la uzina din Gyor, Ungaria, este capabil să propulseze supercarul până la 100 de km/h în 3.6 secunde şi până la 200 de km/h în doar 10.8 secunde. Chiar şi aşa, consumul în ciclu mediu este de 13.7 litri la 100 de kilometri.
Resursele sunt folosite cu ajutorul unei transmisii manuale secvenţiale R-tronic, iar plecarea de pe loc cu toţi cei 560 de cai este asigurată de sistemul Launch Control. De asemenea, exclusiv pentru noul R8 GT, inginerii Audi au instalat un sistem de frânare care include etrieri cu şase pistonaşe pe faţă.
Deşi cântăreşte doar 1525 de kilograme, Audi R8 GT include elemente de confort ca geamuri electrice, sistem de climatizare automat, sistem de navigaţie, un sistem de sunet semnat Bang & Olufsen, piele alcantara pe scaune, dar şi elemente de personalizare, cum ar fi materiale speciale şi logo-uri GT. Pentru cei mai excentrici, Audi oferă şi un roll-cage.
Pentru toate acestea şi multe alte opţionale, clienţii Audi din Germania vor scoate din buzunar începând cu 193.000 de euro.
pai mai bine un 458 italia