OFICIAL: Audi a prezentat cel mai puternic şi mai rapid R8 - GT

Publicat marţi, 21.09.2010 15:12 de Bogdan Mirică

Audi R8 GT este cel mai rapid derivat al supercarului din Ingolstadt, echipat cu un motor V10 de 560 de cai putere şi mai "slab" cu 100 de kilograme.

Zvonurile care anunţau o versiune extremă a actualului supercar R8 s-au adeverit, Audi dezvăluind astăzi primele imagini şi informaţii ale celui mai nou produs gândit la Ingolstadt. Botezat Audi R8 GT, cel mai rapid derivat al modelului sportiv, este o ediţie limitată ce promite performanţe de invidiat, demne de nume mari precum Lamborghini şi Ferrari.

Pentru a se putea ridica la nivelul celor mai pretenţioşi clienţi, R8 GT a fost supus unui proces intens de reducere a masei, rezultatul fiind 100 de kilograme în minus. Retuşurile se simt şi la nivel exterior, unde aerodinamica a fost modificată pentru a oferi o apăsare mai bună la viteze mari.

Designul este influenţat de grila vopsită în culoare neagră, de extensia din carbon a spoilerului faţă, de luminile LED pentru toate blocurile optice, de prizele de aer laterale din fibră de carbon şi de noile carcase ale oglinzilor laterale. Nu lipsesc nici logo-urile speciale GT, eleronul din fibră de carbon, ţevile de evacuare inglobate în spoilerul posterior, stopurile pe fundal negru şi nici jantele de 19 inch din aliaj. Supercarul va fi disponibil în culorile Samoua Orange, Suzuka Gray, Ice Silver şi Phantom Black cu efect perlat.

Inginerii din Ingolstadt s-au preocupat şi de resursele oferite de propulsorul V10 de 5.2 litri, care a fost modificat pentru a livra un total de 560 de cai putere. Cuplul motor a crescut şi el cu 10 Nm, până la 540 de Nm şi este disponibil de la 6500 de rotaţii.

Propulsorul, construit manual la uzina din Gyor, Ungaria, este capabil să propulseze supercarul până la 100 de km/h în 3.6 secunde şi până la 200 de km/h în doar 10.8 secunde. Chiar şi aşa, consumul în ciclu mediu este de 13.7 litri la 100 de kilometri.

Resursele sunt folosite cu ajutorul unei transmisii manuale secvenţiale R-tronic, iar plecarea de pe loc cu toţi cei 560 de cai este asigurată de sistemul Launch Control. De asemenea, exclusiv pentru noul R8 GT, inginerii Audi au instalat un sistem de frânare care include etrieri cu şase pistonaşe pe faţă.

Deşi cântăreşte doar 1525 de kilograme, Audi R8 GT include elemente de confort ca geamuri electrice, sistem de climatizare automat, sistem de navigaţie, un sistem de sunet semnat Bang & Olufsen, piele alcantara pe scaune, dar şi elemente de personalizare, cum ar fi materiale speciale şi logo-uri GT. Pentru cei mai excentrici, Audi oferă şi un roll-cage.

Pentru toate acestea şi multe alte opţionale, clienţii Audi din Germania vor scoate din buzunar începând cu 193.000 de euro.

  • isa, marţi, 21.09.2010 15:23
    ?

    pai mai bine un 458 italia

  • Alex, marţi, 21.09.2010 15:36

    Asa mai da. Este singurul AUDI care imi place, dar avea performante prea slabe.

  • unckle, marţi, 21.09.2010 15:43

    200 de mii . . . multicel ... la banii astia incepi sa ai optiuni "multiple" in curtile unor producatori celebri ( dintre care 2 in grupul VAG )

  • bernd, marţi, 21.09.2010 16:10
    acceleratie

    10,8 sec pt sprintul 0-200km/h mi se pare cam fantezist.R8 de 525CP atinge 200km/h in 12.8-13 sec, e cam mare totusi diferenta, dar asteptam un comparativ cu liderul segmentului-Ferrari 458

  • Mihai, marţi, 21.09.2010 16:13
    Ati uitat niste lucruri :)

    Primele imagini si informatii?? Eu cred ca masina asta a fost prezentata acum mai multe luni, prin mai :) Culmea, se pare ca am dreptate :)) E doar o noua galerie foto si noi informatii, nicidecum "primele informatii".

  • Hyundai-man, marţi, 21.09.2010 16:42
    Audi......

    sa ridicat extrem de mult un ulrimu deceniu,insa nu stiu ce sa zic. AUDI vs BMW oficial BMW este nr.1 in lume.....insa cred ca putem fi de acoord toata lumea ca AUDI cam rade ,de BMW in aceste momente.... nu spun ca AUDI e mai bun sau invers numa ca cei de la AUDI nu se dau cu sportivitatea de pereti insa au cam cel mai tare supercar din zilele noastre...... AUDI R8 rulllzzzzzzzz........BMW.......sta si plange ca nu are supercar Tzenu_bmw si alti beemvisti sa nu plangeti si voi.......

  • cola vs pepsi......., marţi, 21.09.2010 16:48
    KIA vs Hyundai(MAN)

    stai tu linistit ca bmw nu plange chiar asa dupa un supercar. daca vroiau supercar si-l construiau......scurt si nu cred ca audi a ajuns in postura de a rade de bmw si alti....... sunt doar niste tractoare(VAG iti zice ceva.....)

  • @cola vs pepsi, marţi, 21.09.2010 18:38

    mai da...bmw nu are si el tractoare?nu-mi dieselurile de la bmw nu afuma, pentru ca am vazut destule, si nu numai bmw, dar oricum chestia cu afumatu tine de proprietarul masini, adica daca proprietarul unui diesel nu are grija de masina( adica nu ii face revizia la timp, nu schimba unele piese pe motiv ca:,, ee.. lasa ca mai rezista " ) atunci sigur o sa afume. cat despre faza cu uni care au bani dar isi cumpara diesel, (despre care comenteaza multi cocalari pe aici), poi mai omule daca ai bani inseamna ca trebe neaparat sa ii consumi? oricum masina e foarte tare

  • tot eu, marţi, 21.09.2010 18:39

    am vrut sa zic "nu-mi spune" scuze

  • ZZZ, miercuri, 22.09.2010 11:09
    Dilema

    Gallardo LP-560 sau R8 GT??? Greu de ales, acelasi motor, aceiasi greutate, sprint 0-200 putin mai bun la R8, insa si cateva zeci de mii de euroi in plus, dar parca R8ul asta arata prea bine. E demential!!! Si totusi, cand te gandesti ca de banii astia aproape ca-ti iei 458, mp4-12C, sau mai bine Superleggera..... Da ce prostii vorbesc eu pe aici, aruncati unu cu o galeata cu apa rece sa ma trezesc! E criza neneee si noi visam avioane, la munca fratilor!