OFICIAL: Acesta este noul Volvo V60
Oficialii Volvo au prezentat primele imagini şi informaţii tehnice ale lui V60, "fratele" break al noului S60. Primele livrări vor avea loc în toamna lui 2010.
La scurtă vreme după lansarea noii generaţii a lui S60, suedezii de la Volvo au prezentat şi omologul break al acestui model, intitulat V60. Versiunea break a lui S60 a primit titulatura Sports Wagon în încercarea de a sublinia capacităţile dinamice ale noului model din Goteborg. Primul element pe care îl observăm la acest model este silueta, care prezintă un aspect mai sportiv decât cel al unui break obişnuit. Acest lucru a fost realizat prin linia joasă a plafonului şi prin forma de pană a caroseriei privite din profil. Numărul 60 din gama Volvo va fi utilizat pentru a indica cele mai sportive modele din gama constructorului din Gothenburg. Primul pas în acest sens a fost XC60, urmat de S60 şi de noul V60.
Volvo vrea să vândă 50.000 de unităţi V60 pe an încă din primul an în care va fi disponibil acest model pe piaţă. Circa 90% dintre viitorii clienţi vor fi europeni, iar pieţele cele mai importante pentru cei de la Volvo sunt Suedia, Marea Britanie, Olanda, Italia şi Germania. Modelul V60 va fi construit la fabrica suedeză din Torslanda. Primele exemplare vor fi livrate în toamna anului 2010.
Şasiul noului V60 promite dinamism la un nivel la fel de înalt precum cel oferit de S60, spun oficialii Volvo. Modelul este oferit alături de două şasiuri diferite – touring şi dynamic. Versiunea dynamic este oferită standard pe piaţa din Europa, în timp ce alte pieţe vor beneficia în standard de versiunea Touring şi vor putea alege şasiul Dynamic în mod opţional. Diferenţa dintre cele două şasiuri stă în amortizoare şi în componentele suspensiei faţă şi spate. Astfel, şasiul Touring oferă un nivel superior de confort pe drumuri de calitate inferioară. Oficialii Volvo declară că versiunea dynamic a şasiului nu compromite confortul pe suprafeţele de calitate inferioară, acest aspect fiind unul dintre diferenţele pregnante între cele două tipuri de şasiu disponibile.
Pe lângă cele două tipuri diferite de şasiu, clienţii care aleg un Volvo V60 pot opta pentru sistemul FOUR-C, care reprezintă acronimul Volvo pentru un şasiu activ. Acest echipament opţional oferă un nivel de control nemaîtâlnit de şofer până acum în timp ce nivelul confortului se ridică la cele mai înalte standarde Volvo. Versiunea T6 a lui Volvo V60 este oferită în standard cu un sistem de tracţiune integrală, în timp ce versiunea D5 cu transmisie automată poate primi şi ea această dotare în mod opţional. Direcţia, bucşile şi arcurile folosite de V60 sunt mai ferme decât în oricare alt Volvo fabricat până acum. Alegerea şasiului dynamic este acompaniată şi de un sistem Advanced Stability Control cu senzori de înclinare, care oferă o intervenţie mai precisă în cazul derapajelor, iar sistemul Corner Traction Control elimină tendinţele subviratorii ale modelelor în orice situaţie.
Interiorul lui V60 va prezenta simplitatea scandinavă tipică modelelor realizate de suedezi şi va degaja o atitudine extrovertită prin intermediul calităţii deosebite a materialelor şi a funcţionalităţii de care va da dovadă. Bancheta din spate este fracţionabilă 40/20/40 şi oferă o podea plată în cazul în care este pliată, iar deschiderea portbagajului are o lăţime de 1.095 milimetri care îi conferă un spaţiu de încărcare ce poate fi folosit cu uşurinţă.
Fiindcă vorbim de producătorul scandinav cunoscut pentru inovaţiile sale în materie de siguranţă, întâlnim sistemul City Safety în standard alături de posibilitatea comandării sistemului Pedestrian Detection, care evită coliziunile cu pietonii în situaţii limită la viteze reduse. Noul sistem de Infotainment al celor de la Volvo va fi şi el inclus în lista de opţionale a lui V60. Acesta a fost realizat alături de laboratoarea Audyssey care au furnizat tehnologia MultEQ, ceea ce îl face pe V60 să intre pe o listă extrem de exclusivă în ceea ce priveşte modelele proiectate alături de acest sistem.
Gama de motorizări a lui V60 include trei unităţi diesel şi cinci motoare pe benzină. Diesel-urile oferă între 115 CP şi 205 CP, iar motoarele otto oferă între 150 CP şi 304 CP. Cuplul motor variază şi el între 270 şi 420 Nm pentru motoarele diesel, respectiv 240 Nm şi 440 Nm pentru unităţile otto. În primul an de producţie al lui V60 va fi introdusă şi o versiune DRIVe a acestui model, care reprezintă versiunea entry-level în gama diesel şi este disponibilă doar alături de o transmisie manuală cu şase rapoarte. Celelalte unităţi diesel sunt oferite fie cu transmisii manuale cu şase trepte, fie cu transmisii automate cu şase rapoarte.
Motorizările otto disponibile pentru noul Volvo V60
Indicativ | Configuraţie şi cilindree |
Putere maximă (CP) | Cuplu maxim (Nm) |
T6 | 3.0 litri - 6 cilindri în linie | 304 | 440 |
2.0T | 2.0 litri - 4 cilindri în linie | 203 | 300 |
T5 | 2.0 litri - 4 cilindri în linie | 240 | 320 |
T4 | 1.6 litri - 4 cilindri în linie | 180 | 240 |
T3 | 1.6 litri -4 cilindri în linie | 150 | 240 |
Motorizările diesel disponibile pentru Volvo V60
Indicativ | Configuraţie şi cilindree | Putere maximă | Cuplu motor maxim |
D5 | 2.4 - cinci cilindri în linie | 205 | 420 |
D3 | 2.0 - cinci cilindri în linie | 163 | 400 |
DRIVe | 1.6 - cinci cilindri în linie | 115 | 270 |
Via | Volvo
da este frumusel dar , Renault Megane 3 combi este si mai frumos!