OFICIAL: Acesta este noul Audi e-tron GT, un supercar electric, frate cu Porsche Taycan
Constructorul din Ingolstadt a publicat primele informații și imagini cu noul e-tron GT. Acesta este disponibil în două variante, iar lansarea pe piață este programată pentru primăvara acestui an.
Audi își extinde gama de modele cu zero emisii o dată cu lansarea noului e-tron GT. Descris ca fiind un "GT al viitorului", acest model este primul vehicul 100% electric al brand-ului care va fi asamblat în Germania. La uzina din Neckarsulm, mai exact.
Nu este o regulă generală ca mașinile electrice trebuie să aibă un design plictisitor.
SILUETĂ DE COUPE CU PATRU UȘI
Noul Audi e-tron GT demonstrează asta cu un exterior sportiv, care se remarcă prin detalii specifice, precum jantele cu diametrul de până la 21 de inch, farurile LED (Matrix LED și Laser sunt optionale), grila Singleframe vopsită în culoarea caroseriei (fiind un model electric, calandrul este închis) și silueta de coupe cu patru uși.
Partea posterioară se remarcă printr-un eleron activ, stopuri unite de o bandă LED (am mai văzut ceva similar și pe Taycan, dar înrudirea e mai evidentă de atât) și un difuzor de aer generos.
Aerodinamica a jucat un rol important în dezvoltarea noului model electric Audi, care are un coeficient Cx 0.24.
În ceea ce privește dimensiunile, lungimea măsoară 4.99 metri, lățimea este de 1.96 metri, în dreptul înălțimii sunt trecuți doar 1.41 metri, iar ampatamentul măsoară 2.90 metri.
Tema sportivă continuă și în habitaclu. Scaunele față, pozitionate foarte jos, sunt despărțite de o consolă centrală lată, iar bancheta spate oferă destul spațiu chiar și pentru pasagerii adulți. De obicei, sedanurile cu alură de coupe nu stau foarte bine la acest capitol.
AUDI VIRTUAL COCKPIT PLUS ESTE STANDARD
Lista cu tehnologii standard include sistemul Audi Virtual Cockpit Plus, cu display de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord și un ecran de 10.1 inch pentru sistemul multimedia. Tot aici trebuie menționate comenzile vocale, hotspot-ul Wi-Fi și navigația cu funcții specifice modelelor electrice (căutarea celor mai apropiate prize, traseu calculat în funcție de punctele de încărcare).
Head-up Display-ul și sistemul audio Bang & Olufsen cu 17 incinte sunt incluse pe lista cu dotări opționale. Clientii pot alege și pentru tapițerii din piele, dar și pentru unele confecționate din materiale reciclate. Pentru un plus de sportivitate avem pachetul interior RS.
Spuneam că noul Audi e-tron GT poate fi comandat în două variante: e-tron GT quattro și RS e-tron GT.
PÂNĂ LA 646 DE CAI PUTERE
În cazul primului, sistemul de propulsie dezvoltă în total 476 de cai putere și 630 Nm cuplu. Cu funcția Launch Control activată, cel de la volan are la dispoziție 530 de cai putere pentru o perioadă de 2.5 secunde. În aceste condiții, mașina atinge 100 de km/h în 4.1 secunde, iar viteza maximă este de 245 km/h.
De cealaltă parte, Audi RS e-tron GT dispune de 598 cai putere și 830 Nm cuplu. Puterea crește la 646 CP cu funcția Launch Control activată, caz în care suta de kilometri pe oră este atinsă în doar 3.3 secunde. Viteza de top este de 250 km/h.
Ambele variante sunt echipate cu o tractiune integrală quattro electrică și o transmisie cu două trepte. Șoferul are la dispozitie patru moduri de rulare: Comfort, Efficiency, Dynamic și Individual.
AUTONOMIE DE 488 KILOMETRI
Bateria Litiu-ion cu o capacitate netă de 85 kWh este poziționată între cele două punți. Rezultă astfel un centru de greutate coborât și o distribuire aproape perfectă a masei. Bineînțeles, și un plus de manevrabilitate.
Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 270 kW. Dacă utilizatorul are acces la un asemenea punct de încărcare, Audi promite că pentru umplerea bateriei de la 5% la 80% sunt necesare 23 de minute. Producătorul declară o autonomie de 488 kilometri, valoare calculată după normele WLTP. Încărcătorul AC, care poate trage maxim 11 kW, este standard și poate umple bateria peste noapte. Ulterior va fi disponibil și un încărcător care poate trage 22 kW de la o priză AC.
Suspensia adaptivă este opțională pe versiunea e-tron GT quattro, dar clienții care optează pentru un RS e-tron GT o primesc standard. Direcția integrală (virează și roțile spate) și frânele cu discuri carbon-ceramic sunt opționale pentru ambele variante.
Așa cum îi stă bine oricărui model premium de ultimă generație, Audi e-tron GT propune o listă generoasă de sisteme de asistență. Audi Pre Sense Front și Pre Sense Basic sunt standard, iar Night Vission Assist, Surround View Cameras, Adaptive Cruise Control și Park Assist Plus sunt opționale.
COSTĂ CEL PUȚIN 99.800 DE EURO
Debutul pe piață este programat pentru primăvara acestui an. Noul Audi e-tron GT quattro pornește în Germania de la 99.800 de euro, iar versiunea RS e-tron GT pleacă de la 138.200 de euro. Cu o asemenea etichetă de preț, Audi e-tron GT se poziționează în segmentul lui Porsche Taycan.
via Audi
Aspect banal și preț nejustificat de scump. Parcă și-ar da aere de Ferrari, nu zău!