Ocolul Pământului în 188 de zile cu maşina electrică a luat sfărşit
Trei modele electrice au părăsit Geneva acum 188 de zile, scopul acestora fiind acela de a traversa mapamondul pentru a demonstra lumii că se poate circula şi cu zero emisii de CO2. La finele acestei săptămâni cele trei echipe s-au întors glorioase în oraşul elveţian.
Acum şase luni, pe 15 august, trei modele electrice au plecat din Geneva cu scopul de a face ocolul Pământului în 80 de zile şi de a demonstra lumii întregi că se poate călători cu zero emisii de CO2. Maşina cu trei roţi a australienilor botezată TREV, un scuter şi motocicleta de provenienţă germano-elveţiană Monotracer au fost eroii acestei aventuri care a luat sfârşit după 188 de zile, temerarii întorcându-se la finele acestei săptămâni în Geneva.
În călătoria lor, cele trei echipe au traversat 17 ţări, au poposit în mai bine de 150 de oraşe de pe întreg mapamondul şi au parcurs 28.000 de kilometri pentru a promova şofatul cu zero emisii. Toată această nebunie a fost lansată la iniţiativa profesorului Louis Palmer, elveţianul fiind cunoscut pentru faptul că a făcut înconjurul lumii în 18 luni într-un taxi alimentat de baterii solare. "Am vrut să le arătăm oamenilor din întreaga lume că susţinem această schimbare. Vrem toate aceste maşini electrice", a declarat profesorul elveţian.
Via | ZeroRace
-
@Bethurbazal, duminică, 27.02.2011 14:44
unde vezi tu ca scrie 150 km/zi? eu din alte surse am inteles ca fiecare vehicul are o autonomie de 250km
-
Daniel, duminică, 27.02.2011 16:45188 de zile??
Cred ca e vorba de 80 de zile, nu 188. De pe site-ul oficial. "Today marked the end of the 80-day around the world adventure with electric cars. The inaugural Zero Emissions Race was completed in Geneva, Switzerland after some 28000 km of driving across 16 countries and stopovers in more than 150 cities around the globe!"
-
bolovan, duminică, 27.02.2011 16:53Asteptarea asta omoara.
@Bethurbazal Mai ai de asteptat mult si bine. Ba chiar putem spune ca o sa-ti vina acru de atata asteptat. Si asta nu pentru ca nu sunt performante etc...ci pentru ca nu se vrea. Si sa-ti explic de ce: Comertul cu petrol ii in valoare de ceva zeci de miliarde bune. Sun sistem de transport preponderent electric ar duce la o scadere de probabil 50-60% a consumului de benzina (petrol). ASta inseamna o gaura de ceva zeci de miliarde producatoriilor de petrol. Cum nu sunt multi cei ce produc petrol...au averi uriase...prin urmare...isi permit blocarea sa blocheze sursele alternative de energie. Istoria omenirii ii plina de exemple unde politicul/interesele economice au blocat progresul: Vehiculul cu aburi a fost inventat in atichitate de greci, dar nu au inceput sa-l foloseasca pentru ca nu se mai justificau sclavii Masina Electrica exista cu mult inaintea motorului cu ardere interna. Cum sistemul de stocare al energiei era primitiv si foarte putin performant...au inceput sa se dezvolte o alta industrie, cea petroliera. In momenntul in care a inceput sa se dezvolte sistemele de stocare a energei electrice, deja era prea tarziu, industria petroliera era prea puternica. Si mai ii un aspect extrem de important, oamenii prin definitie sunt foarte egoisti si partinitori. Prin urmare exista o foarte mare reticienta (ba chiar in multe cazuri agresivi) fata de tehnologiile radicale sau pe care nu le cunosc. Si aici nu-ti dau decat exemplul meu: Sustin fanatic motorul electric...dar ca si placere de condus...imi place mult mai mult cel cu ardere interna. Si asta nu pentru ca cel electric nu produce placere...dar cu cel cu ardere interna am fost crescut, am visat la el (ce copil nu a visat sa aibe o masina...), am fost educat in spiritul lui (sunt un pasionat de Formula 1...)
-
@ Automarket, duminică, 27.02.2011 20:03Hyundai da in judecata BMW daca nu renunta la litera i folosita de sub-brandul BMW i
Hyundai i-a somat pe cei de la BMW sa renunte la titulatura i ( sub-brandul electric BMW i ) pentru ca Hyundai detine drepturile asupra literii i ( http://www.focus.de/finanzen/news/markenname-hyundai-prueft-juristische-schritte-gegen-bmw-i_aid_603868.html ) .
-
Bethurbazal, duminică, 27.02.2011 20:24@ unii
Cand faci 28.000 km in 188 de zile iasa o medie de 150 km/zi dupa aritmetica pe care am invatat-o eu la scoala. Altora vad ca le da alt rezultat. Bolovanului ii spun doar atat: or fi unii care vor sa blocheze aparitia vehiculelor electrice uitandu-se la miliardele pe care le scot din petrol insa sunt multi altii care se gandesc numai la miliardele pe care le pot face daca reusesc sa impuna vehiculele electrice. Piata va decide pana la urma. Aparitia vehiculelor electrice nu mai poate fi oprita.
-
gelu, duminică, 27.02.2011 21:47@bolovan
ai o manutza rosie de la mine PS sunt deacord cu masinile electrice dar modul tau de abordare a problemei "electrice" este eronat. Incepand de la conspiratia petrolistilor impotriva alternativelor de locomotie (de parca ei ar fi construit masini si nu marile companii auto) pana la teoria aia a NEdisparitiei sclavagismului.
-
Gaby, duminică, 27.02.2011 23:48lol
Trist ca sunt atat de ignorantii unii oameni.. Nu stiu ce cauta simbolul acela verde, masina electrica este la fel de eco ca un tir.. nu vreti sa intelegeti ca electricitatea tot prin arderea de combustibil fosil se face? ce naiba.. parca sunt toti tampiti..
-
bolovan, luni, 28.02.2011 08:50
@gelu eu nu-ti dau o manuta rosie...ii opinia ta si o respect. Dar...problema ii alta...ceea ce am afirmat eu...ii sustinut de dovezi. Incearca un google....si o sa vezi inventii uimitoare...ce n-au putut iesi la suprafata din cauza politicului/comercialului. @Bethurbazal nu chiar...ci marketing-ul si interesele dicteaza. Incearca sa-t iraspunzi la urmatoarele intrebari: a) Eficienta motorului electric ii de 80%, productia curentului ii ieftina. Motorul electric exista de multa vreme...cu toate astea...ii foarte scump...si nu s-a investit in cercetarea lui. b) de ce in RO nu sunt subventionari pentru: agricultura, energie alternativa (adica un grad mai mare de independenta fata de enel). c) de ce preturile la benzina sunt asa de mari... d) de ce in romania nu se gasesc cartofi romanesti, rosii romanesti, carne romaneasca (ma rog...aici vorbim de magazinele mari) Din nefericire asta-i adevarul, suntem guvernati strict de interese materiale (capitalism si comunism) si dorinta de putere (comunism si in mai mica masura capitalism). e) De ce a fost razboiul din irak? Cauta si o sa vezi cum o serie de companii influentau "strategiile" militare USA f) vezi criza financiara recenta... P.S. gelu poti sa-mi dai manute rosii, albastre, negre cate vrei...eu tot trebuie sa-mi platesc rata la banca.
-
gelu, luni, 28.02.2011 09:26@bolovan
discutia nu are rost mai ales cu fan(aticii). Dar poate iti raspunzi la o intreabare simpla: DE CE CONSTRUCTORII DE AUTOMOBILE (!!!) NU AU FACUT CERCETARI IN DOMENIUL MASINILOR ELECTRICE? Si mai ales a tehnologiilor de STOCARE a ENERGIEI ELECTRICE? Te rog mult, lasa la o parte TEORIA IDIOATA a CONSPIRATIEI petrolistilor, a geniului romanesc ce a inventat metamorfozarea rahatului in bici, gogomaniile motorului cu aburi(eli) si alte indobitociri gen zerotv
-
Cristi, luni, 28.02.2011 09:54conspiratii politico-economice versus tehnologie
"Who killed the electric car":http://www.imdb.com/title/tt0489037/ Poate nu e complet adevarat dar merita sa vezi filmul. Uitati-va la documentare, cautati internetul, totul este pe internet mai mult sau mai putin gratuit...(atentie la cei care scot informatiile, unele sunt cumparate) Istoria masinii electrice: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle uitati-va cu precadere la anii de productie... P.S. Colegul de birou lucreaza pe proiecte cu masini electrice, am fost impreuna la conferinte cu cei care chiar pun osu la treaba, lucrurile nu sunt deloc cum par, va sugerez sa va documentati singuri inainte de a face afirmatii. Nu vreau sa imi dau cu parerea ca sa ma dau rotund cititi informatia cat mai obiectiv de la radacina.
-
Cristi, luni, 28.02.2011 10:06@Gaby
Ma scuzi dar nu am putut sa ma abtin pt afirmatia ma cam ataca personal...Si de unde ai tu informatia asta? nu pot sa-ti trimit informatii mai detaliate, dar uite ceva apropiat de realitate http://en.wikipedia.org/wiki/Directive_on_Electricity_Production_from_Renewable_Energy_Sources Stiiai de parcul de eoliene din Tulcea? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wind_farms_in_Romania. Ai calculat tu cat polueaza producerea electricitatii necesare deplasarii unei masini electrice? uita-te pe siteurile unor firme specializate, apoi comenteaza.
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
Cam 150 de km pe zi e putin. Poate au fost probleme cu alimentarea sau de alta natura. Erau necesare mai multe informatii. Oricum, astept si eu ziua cand vom circula preponderent cu electrice.