Obiectiv ambiţios pentru noul Mazda3: vânzări anuale de 500.000 de unităţi

Publicat joi, 10.10.2013 18:31 de Bogdan Mirică

Mazda3 este cel mai popular model din gama constructorului japonez. Tocmai de aceea, pretenţiile pentru modelul compact sunt ridicate: 500.000 de unităţi vândute anual.

Mazda3 este cel mai important model pentru japonezi în acest moment. Compacta trebuie să aducă volum într-un segment în care se duelează cu Volkswagen Golf şi Ford Focus, două dintre cele mai bune maşini de clasă C. Aşteptările asiaticilor sunt mari şi prevăd o ţintă anuală de 500.000 de unităţi livrate la nivel global.

Obiectivul a fost fixat de însuşi Masamichi Kogai, preşedintele Mazda, şi este cel mai mare din istoria modelului compact. Pretenţiile nu sunt însă exagerate. Mazda3 este cel mai vândut model al constructorului şi este responsabil pentru 30% dintre cele 1.25 milioane de vehicule vândute în 2012 la nivel global.

Cele 500.000 de exemplare sunt necesare pentru a atinge ţinta de 1.7 milioane de unităţi anuale, fixată în strategia pe termen mediu.

Mazda3 are ca principal obiectiv păstrarea trendului pozitiv din Statele Unite, acolo unde au mers 40% din totalul unităţilor vândute în 2012. În SUA, Mazda oferă modelul compact doar cu motorizări pe benzină, în vreme ce în Europa sunt disponibile şi versiuni diesel.

Pe Bătrânul Continent, Mazda speră să vândă aproximativ 60.000 de exemplare ale hatchback-ului şi sedanului.

via automotivenews (înreg.)

  • inexorabil, joi, 10.10.2013 19:51

    Am probat de curand o Mazda3 din prima generatie, mai mult din curiozitate. N-am tinut cont ca era Diesel, insa, orisicum, motorul de 1.6 common-rail si 110 CP impartaseste valente sportive! Tinuta de drum este impecabila, manevrabilitatea un deliciu, stabilitatea in viraje si la viteze mari nu comporta discutii, iar bordul este aparte (am apreciat ca incantator faptul ca n-am sesizat niciun plastic ordinar in componenta). Daca vrei acceleratie mai vioaie, chiar ti-o ofera! Motorul 100 % original, de Mazda, iti alunga din minte temerea ca masina imparte aceeasi platforma cu Ford Focus. Insa, cum nicio masina nu poate fi perfecta vreodata, Mazda3 m-a deceptionat intr-o privinta la care, din pacate, voi fi de-a pururi maximum pretentios: spatiul interior...Cel putin in spate, chiar m-am simtit stanjenit. Ma rog, pentru pasagerii piperniciti, n-ar fi o problema... Despre noua serie ma abtin sa ma pronunt, nestiind cum percuteaza. Insa sper sa se fi remediat intretimp hiba spatiului. Una peste alta, Mazda poarta la noi o aura de exclusivism, dar numai pentru cine accepta acest statut magulitor :) Probabil pe aceleasi coordonate se inscrie si tehnologia japoneza despre care se vorbeste tot mai mult: SkyActiv.

  • ionut, joi, 10.10.2013 20:09

    Exista 1.6 diesel pe noua mazda 3? Pe site-ul oficial apare doar o versiune diesel de 2.2 L.

  • obbie, joi, 10.10.2013 20:12

    @inexorabil: sa nu se inteleaga gresit, Mazda nu mai are nici o treaba cu Ford, noile masini (CX-5, 6 si 3-ul de care vorbim) fiind 100% Mazda (sasiu, motoare, etc). Iar sasiul de vechile generatii (comun cu Focus) e printre cele mai performante si astazi, fiind folosit si de volvo la noul V40...deci nu inteleg faza cu temerea :). Cat despre subiect, e posibil sa fie un target realist, Mazda e foarte apreciata peste ocean (SUA, Canda), cat si Australia si Rusia. Si catre acele piete se adreseaza Mazda.La noi se vor vinde destul de slabut, romanul inca traieste cu mirajul ca doar masinile nemtesti sunt bune. Si mai sunt si cei care vor alege ascutitorile turbo, pacaliti fiind de consumurile optimiste date de producatori si de aparenta economie la impozit si RCA.

  • @ inexorabil, joi, 10.10.2013 20:23

    Motorul 1.6 diesel de pe masina care ai testat-o nu este 100% original de Mazda . Documenteaza-te ......

  • @inexorabil, joi, 10.10.2013 20:55

    Cred ca ai condus totusi o masina cu un motor ford tdci de 109 cai ... :)

  • Radu, joi, 10.10.2013 21:03

    In Romania nu prinde pentru simplul motiv ca suntem in Romania. Trebuie trecut de prejudecati. Citeam tot aici pe site, un tip povestea, si spunea ca ajunsese la golf si focus, urmand sa se hotarasca. Intre timp un prieten l-a sfatuit la incerce si mazda 3 ( vechiul model ). Cred ca v-ati dat seama cu ce a ramas pana la urma. Nu fac reclama, nu am condus nici focusul nou si nici golful nou. Ce incerc sa zic este ca mazda 3 se poate bate de la egal la egal cu liderii clase.

  • -Rolf-, joi, 10.10.2013 21:47

    @inexorabil: motorul de pe acel model de Mazda pe care l-ai condus este 100% de origine PSA-Ford. Este din vremea in care Mazda era in curtea celor de la Ford, iar acestia din urma erau la inceputul unei fructuoase colaborari cu cei de la PSA pe partea de motorizari diesel (HDi - TDCi) din care inca si acum sunt pe piata o serie motoare foarte bune (1.4; 1.6; 2.0; 2.2 HDi - TDCi) Oricum noua Mazda 3 este foarte faina si chiar le doresc bafta japonezilor.

  • inexorabil, joi, 10.10.2013 23:23

    @Rolf, da, ai dreptate, scuze; eu m-am bazat pe "asigurarea" proprietarului, nemaiverificand ulterior. "Rebadged PSA DV6 engine" nu suna prea original pentru urechile unui purist, dar a durat ceva pana am descoperit-o pe net :) Oricum, acest 1.6 Diesel de PSA pare...excelent. As indrazni sa-l calific cel mai dezirabil Diesel din istorie :) Dar, in final, tot as fi respins Mazda3. Platforma impartita cu Focus si S40 mi-ar fi stat in gat.

  • inexorabil, vineri, 11.10.2013 01:37

    Si, totusi, se pare ca motorul respectiv si-ar avea originea structurala in mai vechiul Mazda B6 engine 1.6 8V SOHC, de acum circa 30 de ani, initiat de emblematicul model Mazda 323, preluat apoi de...Ford si prelucrat cu PSA. M-as mira ca omul care mi-a prezentat masina sa fi mintit, din moment ce este detinator de service. Adevarul este ca Mazda are o lunga traditie in motoare Diesel! Wikipedia nu este o enciclopedie fara cusur...

  • flavius, vineri, 11.10.2013 13:59

    Ce este important,este semnalul pe care il da Mazda,fiind printre putinii,daca nu singurul care sfideaza smecheria de marketing-3cilindri,downsizing+turbo.Si daca la motorul cu gene sportive SkyActive se adauga si o caroserie reusita-Kodo, are toate sansele sa schimbe ceva din mentalitatile trendy.

  • @flavius, vineri, 11.10.2013 19:58

    Pai nu e fatarnicie sa spui ca e marketing strategia downsizing-ului in industria auto si sa nu spui acelasi lucru despre SkyActive?

  • marius, sâmbătă, 12.10.2013 05:51

    frumoasa foc, inedita in designul japonez care in ultima vreme reusesc sa scoata doar fete de pokemoni