Obiectiv ambiţios pentru noul Mazda3: vânzări anuale de 500.000 de unităţi
Mazda3 este cel mai popular model din gama constructorului japonez. Tocmai de aceea, pretenţiile pentru modelul compact sunt ridicate: 500.000 de unităţi vândute anual.
Mazda3 este cel mai important model pentru japonezi în acest moment. Compacta trebuie să aducă volum într-un segment în care se duelează cu Volkswagen Golf şi Ford Focus, două dintre cele mai bune maşini de clasă C. Aşteptările asiaticilor sunt mari şi prevăd o ţintă anuală de 500.000 de unităţi livrate la nivel global.
Obiectivul a fost fixat de însuşi Masamichi Kogai, preşedintele Mazda, şi este cel mai mare din istoria modelului compact. Pretenţiile nu sunt însă exagerate. Mazda3 este cel mai vândut model al constructorului şi este responsabil pentru 30% dintre cele 1.25 milioane de vehicule vândute în 2012 la nivel global.
Cele 500.000 de exemplare sunt necesare pentru a atinge ţinta de 1.7 milioane de unităţi anuale, fixată în strategia pe termen mediu.
Mazda3 are ca principal obiectiv păstrarea trendului pozitiv din Statele Unite, acolo unde au mers 40% din totalul unităţilor vândute în 2012. În SUA, Mazda oferă modelul compact doar cu motorizări pe benzină, în vreme ce în Europa sunt disponibile şi versiuni diesel.
Pe Bătrânul Continent, Mazda speră să vândă aproximativ 60.000 de exemplare ale hatchback-ului şi sedanului.
via automotivenews (înreg.)
Am probat de curand o Mazda3 din prima generatie, mai mult din curiozitate. N-am tinut cont ca era Diesel, insa, orisicum, motorul de 1.6 common-rail si 110 CP impartaseste valente sportive! Tinuta de drum este impecabila, manevrabilitatea un deliciu, stabilitatea in viraje si la viteze mari nu comporta discutii, iar bordul este aparte (am apreciat ca incantator faptul ca n-am sesizat niciun plastic ordinar in componenta). Daca vrei acceleratie mai vioaie, chiar ti-o ofera! Motorul 100 % original, de Mazda, iti alunga din minte temerea ca masina imparte aceeasi platforma cu Ford Focus. Insa, cum nicio masina nu poate fi perfecta vreodata, Mazda3 m-a deceptionat intr-o privinta la care, din pacate, voi fi de-a pururi maximum pretentios: spatiul interior...Cel putin in spate, chiar m-am simtit stanjenit. Ma rog, pentru pasagerii piperniciti, n-ar fi o problema... Despre noua serie ma abtin sa ma pronunt, nestiind cum percuteaza. Insa sper sa se fi remediat intretimp hiba spatiului. Una peste alta, Mazda poarta la noi o aura de exclusivism, dar numai pentru cine accepta acest statut magulitor :) Probabil pe aceleasi coordonate se inscrie si tehnologia japoneza despre care se vorbeste tot mai mult: SkyActiv.