O nouă tehnologie ecologică: Nissan dezvoltă maşina alimentată cu bioetanol, mai ieftină şi mai accesibilă decât cea care foloseşte hidrogen

Publicat miercuri, 15.06.2016 13:15 de Daniel Popescu

Nissan vrea să lanseze în 2020 o maşină care să utilizeze pentru alimentare bioetanol, un combustibil mai eficient şi accesibil decât hidrogenul.

Pe lângă maşinile electrice clasice cu alimentare la priză, mai mulţi constructori dezvoltă în paralel şi maşini care sunt alimentate cu hidrogen, însă popularitatea acestora este scăzută din cauza infrastructurii precare de staţii de încărcare.

Nissan consideră însă că a găsit o alternativă mai bună şi lucrează în prezent la dezvoltarea unor maşini care să folosească drept combustibil bioetanolul. A stfel, inginerii japonezi lucrează cu bioetanol derivat din materii prime precum porumb şi trestie de zahăr, care are ca avantaj faptul că nu necesită rezervoare presurizate pentru hidrogen şi nici utilizarea unor metale preţioase precum platina pentru generarea electricităţii.

Bioetanolul este însă folosit pentru a genera hidrogen în interiorul maşinii şi transportat apoi pe o stivă de combustibil. Ulterior, electricitatea generată este folosită de motorul electric pentru a pune maşina în mişcare.

Principala problemă este că întregul sistem funcţionează la parametri optimi doar la temperaturi ridicate, ceea ce înseamnă că maşina nu răspunde prompt la comenzi până la atingerea acesteia. O altă posibilă problemă din punct de vedere al ecologiei este că sistemul folosit de Nissan generează inclusiv dioxid de carbon, pe lângă vapori de apă şi căldură.

Constructorul japonez anticipează că primele maşini alimentate cu bioetanol vor apărea pe piaţă în preajma anului 2020.

Via Nissan

  • ProElectric, miercuri, 15.06.2016 13:25

    O noua alternativa e binevenita. Ce tehnologie va fi dominanta in viitorul indepartat, asta ramane de vazut. Nissan face bine ca ofera solutii destepte.

  • Seth, miercuri, 15.06.2016 14:11

    Mie mi se pare mult mai nociv sa faci combustibil din mancare decat din titei. Planeta nu are suficient teren arabi sa suporte si intreaga populatie a planetei si sute de milioane de masini. Cel mai rau lucru cu putinta este sa faci industria auto sa ridice preturile alimentelor. Oricum, bioetanolul arde, deci poate fi folosit in motoarele actuale. Parca este o directiva europeana care zice ca benzina de la pompa sa contina un procent, mic ce-i drept, de bioetanol. Personal, nu vad sensul acestei inovatii. Poate ca exercitiu de imagine...

  • zuzu, miercuri, 15.06.2016 16:11

    Nu stiu de ce nu folosesc astia gazul. La scara mare. Baga un rezervor de 20 litri de benzina si restul de 50 cu gaz. Este ecologic, relativ ieftin. Chestiile astea cred ca sunt exercitii de inginerie pentru imagine, nicidecum ceva cu adevarat inovator. Ce-i drept nici becul n-a functionat decat dupa mii de incercari si modificari.

  • arogantul, miercuri, 15.06.2016 16:16

    Seth a pus punctul pe I, e ceea ce spun si eu de mult ( si primesc constatnt manute rosii de la cei care nu inteleg doi lei din problemele energetice ), ca multe din aceste noi tehnilogii asa zise "eco" nu sunt decat greenwashing. cea mai buna alternativa sunt masinile electrice, cu CONDITIA ca electricitatea sa nu fie produsa prin arderea de carbuni, gaze sau petrol, ci sa fie generata de nucleare, hidrocentrale sau geotermale.

  • @zuzu, joi, 16.06.2016 04:58

    corect! pt omul de rand ar trebui folosit doar gazul. mai eco si mai ieftin. probabil e interzis "de sus".

  • mmm, sâmbătă, 18.06.2016 21:08

    de fapt stirea e ca folosesc pile de combustie care pot utiliza etanolul, alcoolul poate fi folosit pe orice motor MAS