O nouă propunere pentru taxa auto: până la 3000 de euro la prima înmatriculare și impozit anual progresiv din 2021
Prima înmatriculare a unei mașini ar urma să fie taxată cu o sumă cuprinsă între 50 și 3000 de euro, iar din 2021 ar urma să fie introdus un impozit anual progresiv, potrivit unor informații neoficiale.
Ministerul Mediului a anunțat încă din toamna anului trecut că lucrează la introducerea unei noi forme de taxă auto care să înlocuiască timbrul de mediu, care a fost eliminat în 1 februarie 2017.
Până în prezent, autoritățile nu au comunicat date oficiale cu privire la forma noii taxe, însă postul public de televiziune a intrat în posesia unor informații cu privire la noul proiect.
Astfel, noua taxă auto ar urma să fie plătită la prima înmatriculare a unui vehicul, să aibă o valoare cuprinsă între 50 și 3000 de euro și să fie determinată în funcție de norma de poluare a motorului și de emisiile de dioxid de carbon. Noua taxă auto ar urma să fie aplicată cel mai devreme la începutul verii, adică peste mai puțin de 3 luni.
Pe de altă parte, sursele TVR afirmă că noua taxă auto va fi aplicată pentru o perioadă de 3 ani, după care ar urma să fie înlocuită de un impozit progresiv care să fie plătit de toți proprietarii de mașini, în funcție de norma de poluare a motorului.
De altfel, inițial s-a vehiculat că varianta unei taxe anuale pentru toți proprietarii de mașini va fi aplicată de la început, iar o serie de surse afirmau că valoarea acesteia va fi de 50 de euro pe an (aproximativ 200 de lei pe an) pentru mașinile noi (Euro 6) și cele cu motoare Euro 5 și că va crește gradual până la 200 de euro pe an (aproximativ 1.000 de lei pe an) pentru mașinile cu norma de poluare Euro 1 sau non-Euro.
În plus, la începutul lunii februarie, Primăria Capitalei a publicat un document în care propune introducerea unei taxe pentru tranzitarea centrului Bucureștiului cu mașina, precum și aplicarea unei taxe pentru orice loc de parcare existent în oraș.
Autoritățile susțin că introducerea unei noi taxe auto este necesară ca urmare a creșterii puternice a înmatriculării de mașini second-hand. Anul trecut, românii au înmatriculat aproape 519.000 de mașini second-hand, în creștere cu 75% comparativ cu 2016.
Via TVR
-
@octavian, miercuri, 14.03.2018 11:53
ce s-ar face dealerii de piese? proprietarii de cimitire de masini? Pai cum ai putea sa tii pe sosea o cazatura (cu geamul legat cu sarma ori amortizorul lipt cu superglue) daca nu ai avea si o sursa "de incredere" de piese "de origine", ha? Pai cineva trebuie sa fie si in castig odata cu prezenta masinilor indestructibile de odinioara. Si apoi nu e mai ok sa nu fii "pacalit" de constructori si masinile lor de plastic (si 3-4 ani sa nu bagi un sfant in piese) cand poti umbla multumit de coaja ta de 20 de ani si sa faci din asta subiect de mandrie proletara?
-
dan_grc, miercuri, 14.03.2018 11:59
Dacă suma maximă este de 200 euro pentru non euro, în ce condiții se ajunge la 3000 euro ? Oricum, nu așa se înnoiește un parc auto.
-
daniel.popescu, miercuri, 14.03.2018 12:05
@dan_grc: Propunerea este ca din 2018 sa existe o taxa de prima inmatriculare cu valori intre 50 - 3000 de euro. Din 2021 ar urma sa intre in vigoare un impozit progresiv cu valori intre 50 - 200 de euro pe an.
-
MarDark, miercuri, 14.03.2018 12:24
Cred ca e o greseala ceva ca suna extrem de stupid.
-
someone, miercuri, 14.03.2018 13:06
deci avem impozitul actiual calculat pe cilindree ( stupid ) . vom avea o taxa de prima inmatriculare de pana la 3000 euro si inca o taxa de poluarece va varia intre 50 si 200 euro. apoi urmeaza impozit progresiv. imi vine sa spun ca astia de la mediu or sa ne taxeze si fctie de cata fasole mancam, ca doar si asta e poluare cu metan, dar ma abtin .
-
ANV, miercuri, 14.03.2018 13:30
Iar trebuie sa ne spuna Curtea de Justitie Europeana ca suntem idioti in legatura cu taxa de prima inmatriculare?
-
Clique, miercuri, 14.03.2018 13:32
" Ministerul Mediului a anunțat încă din toamna anului trecut că lucrează la introducerea unei noi forme de taxa auto " Care forma noua, ca e defapt aceeasi taxa... Inca de data asta vine la dublu, triplu. Ei chiar cred ca prin taxele astea intimideaza oamenii sa nu mai cumpere o masina second ? Fuck off! ... Cine isi permite, sa-si cumpere masini noi !! .. Cine nu, tot second o sa-si cumpere.
-
IOAN, miercuri, 14.03.2018 13:52
Impozit pe fumaritul masinilor !!! Nu conteaza ca polueaza !!! Daca platesti nu mai polueaza !!! Taxe peste taxe madam primar ! Dar rablele lui barbatu -tau care circula pe post de taxiuri - conduse de niste adevarati teroristi in trafic - mana in mana cu politia rutiera - cat platesc !
-
Sam93, miercuri, 14.03.2018 14:47
O alta tampenie care va fii ilegala inca din prima zi si va duce la noi situatii cretine de plata a unor taxe are apoi sa fie restituite de guvern in 20 de ani... Cand vor intelege tampitii astia de la mediu ca taxa de inmatriculare e o idee cretina. O sa se umple Romania din nou de masinii bulgaresti. In primul rand, intr-o economie de piata libera, si o tara libera, oamenii ar trebui sa fie liberi sa cumpere ce vor fara sa fie pedepsiti de taxe punitive. In al doilea rand, astia care vor inoirea parcului auto cu forta, nu traiesc in lumea reala. Sunt izolati de realitate. Majoritatea romanilor traiesc cu niste salarii de rahat de 2-3000 de lei, din care trebuie sa plateasta chirii, rate, sa intretina familiii si sa aibe si masini pentru ca transportul public este egal cu zero in Romania, mai ales in mediul rural, unde 50% din romani traiesc. Pai cum naiba sa se inoiasca parcul auto daca oamenii nu-si permit masini mai noi? Nu poti inoi parcul auto cu forta. Poti doar sa pedepsesti unii oameni saraci care nu-si permit masini mai noi care oricum traiesc o viata de rahat pentru ca au ales sa ramana in Romania. Si nu vad de ce e o problema un parc auto vechi. E doar o reflectie a realitatii. O reflectie a Romania. Romania e o tara de rable pentru ca intreaga tara este o "rabla". Infrastructura e demna de "rable", spitalele si scolile sunt demne de "rable". Milioane de romani traiesc in saracie mizera. Asta e tara noastra. Nu poti avea o tara saraca plina de masini noi. E o aberatie. Nici Germania n-ar fi mai breaza daca oamenii ar trebui sa-si intretina familia cu 500 de euro pe luna.
-
Dan, miercuri, 14.03.2018 15:53
Domnișoru, văd că ai cam mult tupeu în glandă, ori ești un plod din ăla crescut în bani de babaci și băgat pe pile, ori ești un marlan de la țară care te-ai ajuns și tu, și ești patron, ca na... Bă, ce mașini am avut, și ce am în garaj tu încă visezi, sau ti-ai vinde un rinichi sa-i schimbi consumabilele. Dar în fine, eu de exemplu, mai nou mi-am o mașină doar de făcut naveta, de ce aș plăti taxa de prima înmatriculare. Deci dupa mintea ta, toți care au mașini Second-hand sunt loseri, păi băăăi mare goangă, zi-ne în față să vedem care e mai goangă la sfarsit. Din cauza unor stricati ca tine, poporul ăsta nu este unit niciodată. Bă, nu-ți convine, valea din țară. Eu am o situație financiară destul de bună și nu, nu mă laud, însă cand vad specimene ca tine, avand tupeul să facă pe alții cu o putere financiară mai slabă, "looseri" doar pentru că săracii oameni nu-și pot permite mai mult, clachez de nervi, spre deosebire de tine, eu țin cu ăștia mai săraci, fiindcă vezi tu, ăștia săraci, looooserii cum ii denumești tu, ăștia țin panarama asta de țară încă în picioare.. Și ca final, mașina în ziua de azi este o necesitate, ori cat te-ai bate tu și panaramele astea din guvern cu pumnu în piept, ca nu este adevarat, MAȘINA ESTE ȘI VA FI O NECESITATE. Probleme cu traficul urban? Perfect, să rezolve în orașele problemă, din ce am înțeles, ar fi doar București, Iași și Timișoara, eu de exemplu am fost doar odată în viața mea în jegul ăla de capitală, dar mai mult pentru că avut treabă, și mi-am dat seama că acolo chiar trebuie rezolvat problema cu traficul infernal... Cumpărarea mașinilor vechi, în țara noastră, reflectă perfect realitatea. Dacă romanul ar caștiga bine, nu-ți fă griji, ca toți și-ar cumpăra mașini noi.
-
LR, miercuri, 14.03.2018 17:22
@ mucosul de bani gata După cum văd, ești un frustrat proprietar de firmă și ești supărat că angajații tăi nu vor să lucreze non stop pe de-a moaca. Înseamnă că ești un puturos căruia îi este lene și să gândească.
-
Coco, miercuri, 14.03.2018 18:44
Parcul auto din România arată adevărata față a situației din aceasta țară ( financiară și de mentalitate ) Pe de o parte sunt cei care din veniturile pe care le câștigă nu au posibilitatea de a achiziționa auto noi iar din păcate pentru aceștia nu există niciun sprijin real , iar pe de altă parte alții ( necunoscători și ignoranți ) care doresc sau preferă fie anumite modele fie anumită mărci cu orice risc ( modele care noi sunt scumpe si pe le obțin când renunța alții la ele dar de...au X model sau Y marcă chiar dacă în realitatea respectivele nu sunt decât niște cazane cu sigle ) Ceea ce este însă îngrijorător se vede din dorința/ ambiția de a avea un autovehicul pe care nu îl pot întreține corespunzător și de aici apar probleme reale. O taxă trebuie să existe și chiar una dură pentru că realitatea obligă dar în paralel trebuie dezvoltat un sistem de susținere de achiziție cât mai flexibil și cu a adresabilitate ( raportat la posibilitățile reale ale oamenilor ) cât mai largă....altfel vom fi cu toții țară rablelor sau deținătorii exemplarelor auto la care renunță alții.
-
fitcros, miercuri, 14.03.2018 20:32
Nu mai inteleg nbimic din taxa asta: vor sa invie taxa care a fost declarata ilegala pentru a o mentine inca 3 ani, dupa care sa puna un impozit anual; cred ca aceasta informatie lasata sa curga presei este o intoxicare; nu a fost dat niciun nume real, de la cine a plecat stirea.
-
lucian, miercuri, 14.03.2018 22:03
suntem condusi de o haita de retardati . cum dracu sa reintroduci ceva ce sa dovedit deja ca este ilegal ? dumnezeule .......retardatii astea de la putere pe care ii votam ca niste orbi de fiecare data , nu isi dau seama ca orice om de pe planeta asta inclusiv romanul isi cumpara masina in functie de posibilitate .......dc nu ne cumparam masini noi ? pentru ca nu putem nu avem bani , nu avem posibilitatea . parcul auto r4eflecta clar situatia financiara din tara . multi nu au posibilitatea sa isi cumpere nici macar rabla de logan nou . si statul ce face ? ii omoara tot pe cei care nu au bani ..... nu ai bani sa iti iei o masina noua de 15 20 de mii ? ai si tu acolo 1 mie de o masina si aia luati pe credit ce face statul ? pai fraiere mai dai 3000 noua ca asa vrem noi saracule . ratatilor orice tara din lumea a 3 in jos are acelasi parc auto de rable pentru ca asta este nivelul de trai . si romania este din pacate in lumea a 4 nu a treia. 101 la suta din cei de la putere sunt hoti sau incompetenti , atat le doresc sa nu le ajunga banii pe care ii fura de medicamente nimic altceva . ar trebuii executati toti pentru distrugerea deliberata a unei tarii .efectiv chinuiti de toti cei pe care iau furat in toti anii astea . sunt ferm convins ca in orice tara se fura , nu exista tara perfecta , dar la noi sa intalnit hotia cu incompetenta la putere si nici macar praful nu sa ales . 80 la suta din pupulatia tarii traieste de pe o luna pe alta cu banii . asta ii romania de astazi . si ratatii vor un parc auto nou si un impozit nou care sa le intre in buzunar . perfuzii si medicamente de asta sa aveti parte toti.
-
Matei, miercuri, 14.03.2018 23:02
O sa scapam de taxa asta auto atunci cand vom avea o masina de teren gen Dacia Duster la un pret de 5-6000 euro.; care rezolva si problema lipsei infrastructurii. Sandero la 4-5000 euro. PS: Atunci nu va mai fugi lumea la masini second. Mai e si o a 3-a varianta cu un constructor nou care sa produca ceva ieftin cum erau candva matiz si cielo.
-
cici de la bucatarie, miercuri, 14.03.2018 23:17
Mai sus e o stire din industrie cum ca vw va avea profit mai mic pt ca face masuratorile de emisii in sistem de trafic real . Multumesc. Inteleg ca masuratorile actuale sunt vrajeli , ca sud coreenii au declarat 1, 6 dci de la renault o minciuna si englezii 1, 5 dci ca fiind euro 2 in sistem real de trafic normal . Inteleg a eu, nu mai doresc in Ue , si voi vota un partid ce a face opozitie la ue . Asta insemna sf libertatilor mele de a alege o masina america .Dupa ce am avut taxe de 30% acum de 10% , e sf vietii masinii americane in romania . Eventual sa ma declar sinistrat si sa cer o interventie rusa in romania . Si vreau taxa pe smogul electromagnetic al masinilor electrice si asigurare de incendiu mai ales ca au amperaj crescut . Cum masinile cu gpl nu intra in locatii subterane in bucuresti in spatiile private asa vreau asigurare obligatorie pt incendiu . Mai doresc taxa pe radioactivitate pe bateriile de grafen sunt doar de grafit imbogatit, si mai vreau taxa de mediu pe bateriile lichide care lovite de borduri degaja fum toxic. Mai vreau taxa pe avioanele care tranziteaza bucurestiul si pe centralele radetului si pe centralele cu gaze din bucuresti . Eventual si pe lacuri pt ca s a descoperit ca la lacurile de apa dulce la suprafata degaja metan cu efect de sera . As dori asigurari ca mercedes, bmw cae au recal de foc in usa primul cu 1.200.000 de masini sa ne ceara scuze si sa plateasca pt riscul de incendiu . la fel si audi sa plateasca pt riscul de incendiu mai ales ca si ei au un recall tot de foc . vreau studiu de impact pe energie nucleara folosita de masinile electrice . se pot intenta procese pe smog elecrromagnetic si pe compozitia masinii min mediului . cum metalurgistii germani au cerut ca wolframul sa fie contingentat pt ca de 15 ani face parte din armura tancurilor rusesti si becurile de 30 de bani au disparut , si t -90 din sria nu a mai fost distrus de javelin , asa si populatie poate reactiona : prin vot .. prin plageri punctuale de mediu , care credeti ma sunt adevarate bombe termobare . Voi nu aveti stefan gheorghiu , si bun simt . Veti primi ceea ce semanati . o instalatie din serbia radar nu numai ca suprima deveselu pe la spate " ca n manele " dar le invata zborurile celor de la aviano , italia care si ei alaturi de turci si israelini au avioane f 35 . serbia a oferit deja pasapoarte diplomatice rusilor de la baza de " salvare de la calamtate de pe teritoriul ei " si ambasada americana la belgrad a protestat indelung . Tactica asta de a aduna bani , mai ales intr o tara cu deductibilitati si amortizare dezastruase ... o sa i impinga sa voteze in extremis . felicitari ! nu i bai , strange i cu usa pe romani . sper ca se asteapta sa culeaga furtuna .
-
joe, joi, 15.03.2018 02:13
Stati sa vedeti optimism la moldoveni! Restrictii mai ceva ca in ..Elvetia! O sa fie gradina Eden..)) http://autoblog.md/moldova-adio-masini-mai-vechi-de-7-ani-guvernul-ar-putea-oferi-subventii-pentru-a-stimula-importul-masinilor-verzi/
-
e-manuela, joi, 15.03.2018 15:05
Buna! Nenea. acum ca se ingroasa "treaba" as dori sa va pun si eu intrebarea pe care-a pus-o Papa enoriasilor: daca Dumnezeu si-ar dori o masina, pe care ar alege-o?...
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Si cu "bulgarii" ce facem? De ani si ani nu suntem in stare sa scapam de acest fenomen.