O nouă invenție chinezească: tramvaiul electric care merge fără șine transportă 500 de călători cu 70 km/h

Publicat duminică, 11.06.2017 10:45 de Daniel Popescu

Un producător chinez a lansat primul tramvai electric fără șine din lume. Vehiculul utilizează pneuri din cauciuc, are o viteză maximă de 70 km/h și o autonomie de 40 de kilometri.

Tramvaiul este un mijloc de transport întâlnit frecvent în cazul marilor orașe și are ca avantaje utilizarea curentului electric în locul carburanților fosili și capacitatea ridicată de transport.

Totuși, costurile de dezvoltare ale unei rețele de tramvaie sunt foarte ridicate, astfel că orașele mici nu-și permit o asemenea investiție. Compania chineză CRRC Zhuzhou Institute a găsit însă o soluție inedită și a dezvoltat un tramvai electric care nu are nevoie de sine, întrucât utilizează pneuri de cauciuc.

Botezat ART (Autonomous Rail Rapid Transit), tramvaiul are o lungime de circa 9 metri, atinge o viteză maximă de 70 km/h și are o autonomie electrică de 40 de kilometri, suficientă pentru câteva trasee urbane.

În versiunea standard are o capacitate de 300 de persoane, însă aceasta poate fi extinsă la circa 500 de persoane. Producătorul susține că ART este echipat cu senzori care îi permit să-și stabilească propriul traseu pentru a ajunge la destinație, însă nu este clar cât de autonom este vehiculul în realitate.

Pentru început, noul tramvai ar putea fi introdus pe un traseu cu lungimea de 6.5 kilometri în orașul chinez Zhuzhou, iar linia ar trebui inaugurată anul viitor.

Via Newatlas

  • gogu, duminică, 11.06.2017 15:59

    poate un singur segment sa aiba lungime de 9 metri, nu tot

  • ionel, duminică, 11.06.2017 16:03

    de vazut de catre edili din braila

  • S, duminică, 11.06.2017 16:54

    Ar fi bun unul in Bucuresti, asa ar putea sa evite toate sinele blocate de cate un cocalar cu "gipan".

  • Andrei, duminică, 11.06.2017 19:54

    De ce s-ar numi tramvai daca e un autobuz electric cu burduf ?

  • No Name, duminică, 11.06.2017 23:57

    intresanta stire dar Prin Romania Nu mai sunt la moda tramvaiele precum era alta data "uite un mic exemplu Pirn Constanta Fostul Primar al Constantei Dn-ul Mazare a desfintat de demult timp sinele si cablurile electrice a fostelor tramvaie " oricum fostele Tramvaiele 101 sau 102 toata lumea se Plangeau ca era Prea Zgomotase de i-ti spargeau urechiile si Fostul Primar al Constantei Dn-ul Rau Mazare a hotarat inca din 11/11/2008 desfiintarea tramvaielor vechi si duse la fiare vechi si distrugerea lor si in locul lor a sosit noii autobuze economice unul verde Maz 203 si Maz 107 lung cu 6 roti de culoare galben fiind utile si nu sunt foarte zgomotoase si te urci in 102 autobuz galben model 2008 lung cu 6 roti si te poti relaxa cand mergi la plimbare Lol !

  • No Name, luni, 12.06.2017 00:06

    la fel vream sa specific si la fostele troleibuzele 48 Cfr Palas -Poarta 2 respectiv 48 B Cfr Palas Gara Cfr ca erau si acestea zgomotoase si galagioase de iti pargeau urechiile si au fost desfintate de Fostul Primar al Constantei D-nul Mazare si acestea au fost desfintate si duse la fier vechi si distrugerea lor in decembrie 2008 si in locul lor de atunci pana in prezent in 2017 circula autobuze mult mai economice normale autobuze nu electrice gen Maz 103 Sau Maz 104 !

  • dragnea ftw, luni, 12.06.2017 01:43

    asta nu e troleu?

  • crs86, luni, 12.06.2017 08:55

    este fara sine, dar daca va uitati mai atent merge totusi pe un ghidaj , pe cele doua linii punctate, ca altefel daca ar merge asa nedirijat ar incurca mai rau traficul la viraje mai stranse ...

  • Edik, luni, 12.06.2017 10:36

    da, sunt trolee dar mai inguste... oricum sunt ideale pentru oras ! puse pe centrul strazii, doua benzi, dus intors, protejate cu borduri extrem de inalte, statii de refugiu calatori cu treceri pietoni (similar tramvaielor) plus ca au alimentarea cu electricitate parerea mea ca dupa metrou, sunt solutia ideala pentru orase tramvaiele avand o greutate mult mai mare si un cost de infrastructura mult mai ridicat

  • vianu, luni, 12.06.2017 14:39

    @Edik...tramvaiele mai grele decat cine, decat asta? autobuzul asta electric cu ghidaj non-mecanic isi cara singur batericile. Iar tramvaiele sunt grele din considerente tehnice. Avantajul tramvaiului este eficienta sa electrica.

  • Andrei, luni, 12.06.2017 18:43

    Tramvaiele moderne sunt din ce mai folosite in Europa de Vest . Sinele de model nou sunt inierbate . Plus ca un tramvai transporta cat doua-trei autobuze si se poate transforma in metrou . Tramvaiele pe pneu (ghidate pe sina) pot urca pante pronuntate , ca autobuzele Ia uite-l : https://www.youtube.com/watch?v=synAlfbnVBk