O nouă aniversare electrică: după Renault Zoe, şi Nissan Leaf atinge o producţie de 50.000 de unităţi în Europa
Nissan Leaf devine a doua maşină electrică cu o producţie europeană de 50.000 de unităţi, după ce Renault Zoe a reuşit aceeaşi performanţă cu numai câteva săptămâni în urmă.
Vânzările maşinilor electrice au crescut într-un ritm susţinut în Uniunea Europeană în ultimul an, iar acest lucru începe să se vadă şi în producţia realizată de constructori pe Bătrânul Continent.
Nissan a anunţat atingerea pragului de 50.000 de unităţi pentru modelul electric Leaf, la trei ani după lansarea producţiei la fabrica pe care o deţine în localitatea britanică Sunderland. Nissan Leaf este cel mai bine vândut model electric din lume, însă nu este încă disponibil în toată Europa şi, de altfel, nici în România. În schimb, fabrica din Marea Britanie acoperă piaţa din 23 de tari, inclusiv Vestul Europei, Argentina, Israel şi Taiwan.
Nissan afirmă că este primul constructor european care ajunge la o producţie de 50.000 de unităţi pentru un model electric, însă acest lucru este valabil doar dacă luăm în calcul că japonezii produc şi bateriile la aceeaşi fabrică. Asta pentru că, spre finalul lunii aprilie, Renault a anunţat de asemenea atingerea unei producţii de 50.000 de unităţi pentru modelul Zoe, care este disponibil şi pe piaţa din România, dar ale cărui baterii sunt produse la o altă fabrică decât cea de asamblare a maşinii.
"Această piatră de hotar este o altă premieră pentru Nissan şi pentru echipa noastră de la Sunderland. Niciun alt brand nu are experienţă sau expertiza Nissan în producerea bateriilor şi vehiculelor. Sunt entuziasmat că peste 50.000 de clienţi din Europa împărtăşesc viziunea noastră pentru un viitor fără emisii", a precizat Paul Willcox, preşedintele Nissan Europa.
Via Nissan
-
vax, miercuri, 11.05.2016 17:30
Ce facem cu design-ul? Este o masina oribila,pare desprinsa din benzile desenate.
-
JBL, miercuri, 11.05.2016 17:39
Fanul nissan a inceput sa-si faca numarul. Mai nou vinde si curent :)) Marketing mincinos de la nissan.
-
zarnesteanu, miercuri, 11.05.2016 18:06
@vax, ai uitat sa precizezi. Benzile desenate din anii '60. @JBL, nu vinde doar curent, ci si gogosi. Facute electric tot cu curentul din baterie. Eu cred ca design-ul a iesit asa din greseala. S-o fi desprins o bucata de tavan si-a cazut peste portbagaj, cat era cleiul inca umed la prototip. De-aia s-or fi bulbucat si ochii in halul ala.
-
John, miercuri, 11.05.2016 19:00
Oare de ce "argumentarea" se reduce la mascareala?
-
VM, miercuri, 11.05.2016 20:08
Exceptând măscăricii şi sectanţii Tesla care întodeauna vor face ce ştiu să mai bine să facă, Nissan a schimbat mentalităţi şi a oferit un produs de calitate la un preţ rezonabil. Stilul actualului Leaf e cu siguranţă distinctiv, dar e de asemenea polarizant. Leaf e o maşină de clasa compactă, dar detaliile - partea frontal/spate rotunjită, blocurile optice lungi, pe lângă aripile mici care se întind până la baza parbrizului şi interiorul SF, s-au adunat la o maşină pe care unii o iubesc, dar alţii au displăcut-o în mod clar. Discuţiile trecute indicau că următorul Leaf ar fi ceva mai convenţional. Nu-i neapărat aşa. Un posibil indiciu al designului e direcţia pe care a luat-o conceptul Nissan Sway arătat la Geneva. Deşi se presupune că va fi viitoarea Micra, conceptul e ceva mai mare de atât. Se bănuieşte că împarte elemente cu next-gen Nissan Leaf 2017. Shiro Nakamura, vicepreşedintele de design a declarat că vor să se extindă cu viitorul Leaf pe mai multe pieţe, dincolo de “early adopters” - şi va face să fie să fie o maşină cu aspect frumos. A mai declarat că echipa de design ar putea adaugă ceva “picanterii” în aspect, adică lucruri pe care clienţii le doresc, asta fără să înceapă cu şablonul specific maşinii electrice. Viitorul Leaf nu va fi neapărat conservator, dar va fi o maşină echilibrată, cu proprortii frumoase. Gradul de parsonalizare va fi deasemenea foarte ridicat. Toate detaliile se pot verifica pe greencarreports.com
-
@, miercuri, 11.05.2016 21:53
La fel ca Prius hibrid, Leaf e un simbol pentru fenomentul 100% electric
-
Liviu, joi, 12.05.2016 09:42
Alianta Renault-Nissan are cu Leaf si Zoe dintr-un foc >100K unitati vandute, excluzand kangoo, twizy, nv200 electric, masini pe care le vedem pe strazi in EUROPA, nu masini intr-o vitrina sau mai rau, promisiuni desarte (cazul Tesla). Tocmai de asta mie nu mi-ar arde de ras in locul vostru, dar deh, fiecare cu gradul lui de intelegere. Din alta perspectiva, Alianta in ansamblul ei, este cel mai mare furnizor de masini electrice DIN LUME. Opinia generala e clar in favoarea Aliantei R-N cand discutam strict de pur electrice, indiferent ce ar carcoti unul sau altul in Romania, pe care daca l-ai scutura n-ar avea un sfant in buzunar. Ce sa zic... La multi ani Nissan si la mai mare !
-
John, vineri, 13.05.2016 10:33
Oare de ce "argumentarea" se reduce la mascareala?
-
VM, vineri, 13.05.2016 10:34
Exceptând măscăricii şi sectanţii Tesla care întodeauna vor face ce ştiu să mai bine să facă, Nissan a schimbat mentalităţi şi a oferit un produs de calitate la un preţ rezonabil. Stilul actualului Leaf e cu siguranţă distinctiv, dar e de asemenea polarizant. Leaf e o maşină de clasa compactă, dar detaliile - partea frontal/spate rotunjită, blocurile optice lungi, pe lângă aripile mici care se întind până la baza parbrizului şi interiorul SF, s-au adunat la o maşină pe care unii o iubesc, dar alţii au displăcut-o în mod clar. Discuţiile trecute indicau că următorul Leaf ar fi ceva mai convenţional. Nu-i neapărat aşa. Un posibil indiciu al designului e direcţia pe care a luat-o conceptul Nissan Sway arătat la Geneva. Deşi se presupune că va fi viitoarea Micra, conceptul e ceva mai mare de atât. Se bănuieşte că împarte elemente cu next-gen Nissan Leaf 2017. Shiro Nakamura, vicepreşedintele de design a declarat că vor să se extindă cu viitorul Leaf pe mai multe pieţe, dincolo de “early adopters” - şi va face să fie să fie o maşină cu aspect frumos. A mai declarat că echipa de design ar putea adaugă ceva “picanterii” în aspect, adică lucruri pe care clienţii le doresc, asta fără să înceapă cu şablonul specific maşinii electrice. Viitorul Leaf nu va fi neapărat conservator, dar va fi o maşină echilibrată, cu proprortii frumoase. Gradul de parsonalizare va fi deasemenea foarte ridicat. Toate detaliile se pot verifica pe greencarreports.com
-
@, vineri, 13.05.2016 10:34
La fel ca Prius hibrid, Leaf e un simbol pentru fenomentul 100% electric
-
Liviu, vineri, 13.05.2016 10:35
Alianta Renault-Nissan are cu Leaf si Zoe dintr-un foc >100K unitati vandute, excluzand kangoo, twizy, nv200 electric, masini pe care le vedem pe strazi in EUROPA, nu masini intr-o vitrina sau mai rau, promisiuni desarte (cazul Tesla). Tocmai de asta mie nu mi-ar arde de ras in locul vostru, dar deh, fiecare cu gradul lui de intelegere. Din alta perspectiva, Alianta in ansamblul ei, este cel mai mare furnizor de masini electrice DIN LUME. Opinia generala e clar in favoarea Aliantei R-N cand discutam strict de pur electrice, indiferent ce ar carcoti unul sau altul in Romania, pe care daca l-ai scutura n-ar avea un sfant in buzunar. Ce sa zic... La multi ani Nissan si la mai mare ! TWO CAN PLAY THIS GAME !
-
John, luni, 16.05.2016 08:58
Oare de ce "argumentarea" se reduce la mascareala?
-
VM, luni, 16.05.2016 08:59
Exceptând măscăricii şi sectanţii Tesla care întodeauna vor face ce ştiu să mai bine să facă, Nissan a schimbat mentalităţi şi a oferit un produs de calitate la un preţ rezonabil. Stilul actualului Leaf e cu siguranţă distinctiv, dar e de asemenea polarizant. Leaf e o maşină de clasa compactă, dar detaliile - partea frontal/spate rotunjită, blocurile optice lungi, pe lângă aripile mici care se întind până la baza parbrizului şi interiorul SF, s-au adunat la o maşină pe care unii o iubesc, dar alţii au displăcut-o în mod clar. Discuţiile trecute indicau că următorul Leaf ar fi ceva mai convenţional. Nu-i neapărat aşa. Un posibil indiciu al designului e direcţia pe care a luat-o conceptul Nissan Sway arătat la Geneva. Deşi se presupune că va fi viitoarea Micra, conceptul e ceva mai mare de atât. Se bănuieşte că împarte elemente cu next-gen Nissan Leaf 2017. Shiro Nakamura, vicepreşedintele de design a declarat că vor să se extindă cu viitorul Leaf pe mai multe pieţe, dincolo de “early adopters” - şi va face să fie să fie o maşină cu aspect frumos. A mai declarat că echipa de design ar putea adaugă ceva “picanterii” în aspect, adică lucruri pe care clienţii le doresc, asta fără să înceapă cu şablonul specific maşinii electrice. Viitorul Leaf nu va fi neapărat conservator, dar va fi o maşină echilibrată, cu proprortii frumoase. Gradul de parsonalizare va fi deasemenea foarte ridicat. Toate detaliile se pot verifica pe greencarreports.comVM
-
@, luni, 16.05.2016 09:00
La fel ca Prius hibrid, Leaf e un simbol pentru fenomentul 100% electric
-
Liviu, luni, 16.05.2016 09:05
Alianta Renault-Nissan are cu Leaf si Zoe dintr-un foc >100K unitati vandute, excluzand kangoo, twizy, nv200 electric, masini pe care le vedem pe strazi in EUROPA, nu masini intr-o vitrina sau mai rau, promisiuni desarte (cazul Tesla). Tocmai de asta mie nu mi-ar arde de ras in locul vostru, dar deh, fiecare cu gradul lui de intelegere. Din alta perspectiva, Alianta in ansamblul ei, este cel mai mare furnizor de masini electrice DIN LUME. Opinia generala e clar in favoarea Aliantei R-N cand discutam strict de pur electrice, indiferent ce ar carcoti unul sau altul in Romania, pe care daca l-ai scutura n-ar avea un sfant in buzunar. Ce sa zic... La multi ani Nissan si la mai mare ! PS: Sunt John. Am preferat sa repostez comentariile celorlati pt ca zarnasteanu n-are argumente care sa contrazica cele de mai sus, in concluzie are impresia ca daca se joaca cu voturile poate sa reduca lumea la tacere. Mai gandeste-te odata !
-
zarnesteanu, luni, 16.05.2016 20:29
@mascarescu, @Liviu, etc etc. ai continuat sa-ti repostezi propriile tampenii sub 50 milioane de nume. Argumente am doar cu o fiinta normala, cu care se poate discuta.
-
ams, miercuri, 29.06.2016 19:47
http://www.automarket.ro/stiri/francezii-ii-inving-pe-nemti-la-ei-acasa-renault-zoe-cea-mai-vanduta-71831.html
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Uitati aici stiri: http://www.autocar.co.uk/car-news/green-cars/nissan-leaf-supply-electricity-national-grid E un sistem gandit de Nissan in care proprietarii pot castiga 600 £ anual. Toata lumea stie de franare regenerativa, dar daca la sfarsitul zilei ramai cu "suc" in baterie, poti sa-l vinzi in retea. Poti sa incarci ieftin noaptea si sa vinzi apoi curentul in retea. Cu profit.