O companie americană montează motoare de Tesla pe Land Rover Defender

Publicat vineri, 11.02.2022 14:58 de Tiberiu Safta

Două exemplare clasice Land Rover Defender au fost transformate în mașini electrice de către firma americană ECD Automotive Design. Motorul electric, preluat de la Tesla, dezvoltă 450 de cai putere și oferă o autonomie de 354 de kilometri.

ECD Automotive Design este o companie din Florida, Statele Unite, care se ocupă cu modificarea exemplarelor clasice Land Rover Defender. De altfel, în trecut, firma americană a creat câteva exemplare unicat, modificate special pentru off-road, cu motoare V8.

Acum, ECD a lansat două noi exemplare Defender modificate. În locul motoarelor termice au fost montate propulsoare electrice, iar compania le numește Project Britton și Project Morpheus. Ambele modele au același propulsor electric, însă există câteva diferențe la trenul de rulare și la caroserie.

Cel din poze este Project Britton și are un motor electric preluat de la Tesla, care dezvoltă 450 de cai putere. În locul unor componente convenționale în zona trenului de rulare, a fost montat un acumulator de 100 kWh. Cuplat la o transmisie integrală, Project Britton accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5 secunde. Mai mult, mașina promite o autonomie de 354 de kilometri.

Project Britton păstrează frânele și punțile originale Land Rover, iar mașina este vopsită într-o culoare albastră numită, în mod neobișnuit, Cool Khaki Grey. Se mai pot observa și o bară de protecție montată cu troliu, precum și o bară deasupra acoperișului pentru a oferi un aspect de mașină de teren serioasă și robustă. La interior se regăsește un mix de materiale din piele și pânză, vopsite în negru și bej, precum și finisaje din lemn de tec, în special în zona portbagajului.

Project Morpheus dispune de frâne și punți modificate, dar și de diferențiale cu alunecare limitată. Exteriorul este decorat cu protecții ale grilei frontale, bară deasupra acoperișului și proiectoare. Pe acest model lipsesc finisajele din lemn, iar scaunele sunt îmbrăcate în piele.

via Motor1

  • Tatraurs, vineri, 11.02.2022 15:26

    E ca si cand l-ai lua pe Rambo si i-ai monta doua silicoane!

  • raduvlase, vineri, 11.02.2022 16:44

    Pe langa autonomia de tot rasul, sunt curios care este adancimea maxima la care poate intra in apa acest model electric? Nu de alta, dar Land Rover e recunoscut ca o masina de teren, care poate trece prin rauri si ape de adancime mica (1-1,5 m) fara probleme.

  • CCA, vineri, 11.02.2022 17:48

    Si uita asa au stricat bunatate de Land Rovere. Singurul off road il vor face cand trec peste vre-o bordura in parcarea de la mall.

  • @raduv, vineri, 11.02.2022 20:24

    apa da 1,5 m? soferul sta in apa pana la gat?

  • LR, duminică, 13.02.2022 09:00

    http://www.autotestmagazin.ro/land-rover-defender-alimentat-de-mecanica-unui-tesla-model-s/

  • LR, duminică, 13.02.2022 09:11

    @raduvlase: "Autonomia de tot rasul". De curiozitate, ce autonomie ar avea modelul clasic, cu motor de putere similară (V8, să zicem), în condiții grele, reale de exploatare? Cu 4×4 block și cu reductor activate. Fără canistre suplimentare cu benzină, cu rezervor de fabrică?

  • @LR, luni, 14.02.2022 07:50

    la un off road adevarat (de ex. un safari) nu conteaza autonomia, ca mai cari una, doua canistre. La electric nu o sa ai niciodata o statie de incarcare in mijlocul pustietatii, nici macar prin Apuseni pe la noi, si vei ramana de caruta.

  • Seriff, luni, 14.02.2022 13:34

    Ce bataie de joc:))) Aia cu Rambo si silicoanele e top:)))))

  • LR, marţi, 15.02.2022 07:03

    @@LR: Îhm... Să înțeleg că în mijlocul pustietății răsare la tot pasul, pardon, cerul, câte un uger cu benzină. Bunica Morgana, nene!