O amendă pe care ne-o dorim și în România: americanii care merg prea încet pe banda de depășire vor fi amendați
Americanii au decis să-i amendeze pe cei care merg prea încet pe banda de depășire a unui drum național sau autostradă. Se pare că în SUA, ca și la noi, astfel de comportamente duc la cele mai multe agresiuni în trafic.
Fiecare dintre noi a întânit șoferi care conduc încet pe a doua bandă, fie că vorbim de un drum național sau de o autostradă. Se pare că problema nu este prezentă și sâcâitoare doar în România, ci și în Statele Unite. Doar că, spre deosebire de țara noastră, autoritățile de acolo au înțeles pericolul și au creat o legislație specială.
Polițiștii chiar au salutat această inițiativă, întrucât statisticile lor arată că majoritatea agresiunilor în trafic pleacă de la această problemă. Și în Statele Unite, ca și la noi, șoferul care depășește îi taie apoi calea celui care mergea încet pe banda de depășire. Și de aici agresiuni sau accidente.
Administrația din Nevada speră să scape de această problemă prin amendarea celor care merg sub limita de viteză pe banda de depășire. Amenda pornește de la 50 de dolari, dar urcă la 250 de dolari pentru a treia abatere.
Excepție de la această regulă vor face doar vehiculele de urgență aflate în misiune și cele care asigură întreținerea drumului.
via carscoops
-
ZicSiEu, marţi, 08.08.2017 13:37
Cum adica amendarea celor care merg sub limita de viteza?! Eu, in naivitatea mea, credeam ca e obligatoriu sa mergi mereu sub limita de viteza(maxim poti sa o atingi)..ca d-aia e limita. Ca exista limite de viteza inferioare asta e altceva..si oricum nu cred ca se poate vorbi de asa ceva in RO. Aici orice drum pare pt multi un circuit de F1. P.S.: Faza cu "O amenda pe care ni-o dorim si in Romania" spune multe despre autor..
-
xxx, marţi, 08.08.2017 13:46
Când mi-am luat eu carnetul (de mult timp) era un semn de circulație rotund fond albastru in care era scris cu alb viteza minima, daca nu se respecta era prevăzută amenda. O singura data am văzut acest semn când am trecut pe lângă o unitate militara (era 60km/h îmi imaginez cum ar fi fost sa pună radar acolo, fleșuri peste fleșuri si sa te oprească sa-ti dea amenda ca ai mers cu 50/h) Cum sunt un român pur sânge n-am mai citit legislația. Sincer nu prea cred ca se poate aplica, nici măcar in USA, oricum ei sunt stupizi in legile lor,cum sunt diferite in fiecare stat este absurd sa impui cetățenilor sa le cunoască pe toate
-
iuliohir, marţi, 08.08.2017 13:56
Da..asta era problema..mergeam prea incet... !
-
mishazaitev, marţi, 08.08.2017 14:03
@Bogdan Mirica Pana sa ne dorim amenzi pentru cei care merg prea incet pe banda de depasire, cred ca ar trebui sa ne dorim mai multe sosele dotate cu banda de depasire ....
-
andrei, marţi, 08.08.2017 14:03
In State pe autostrada ai specificata viteza minima si cea maxima si valorile sunt apropiate. Rezultatul e ca toata lumea circula cam cu aceeasi viteza si relativ fluent. La noi si pe banda a doua e aceeasi viteza maxima de 130km/h. Propun ca cei care se cred vitezomani in linie dreapta si dau flash-uri sa ramana fara carnet, daca tot democratizam limitele astea.
-
mishazaitev, marţi, 08.08.2017 14:07
@xxx Pai bre, contravenientule ... Degeaba te deplasezi pe banda a doua pe autostrada cu viteza maxima legala (130 km h) iar pe prima banda se deplaseaza multe autoturisme, camioane, tractoare si chiar carute! Domn' Mirica fara frica vine tare cu 200 km/h ca i-a dat nu stiu ce dealer o masina pe care sa o testeze "la limita" si trebuie sa-i faci loc! Da da... Daca se poate sa intri rapid, la primul flash pe prima banda si sa franezi violent in spatele vehicului din fata ta! Ce n-ai inteles!?
-
Muri, marţi, 08.08.2017 14:32
In legislatie se prevede : Art. 42. - Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi de viteza de deplasare. Problema este ca multi considera o rusine sa mearga pe banda din dreapta si merg cu 40 pe banda a doua.
-
Muri, marţi, 08.08.2017 14:46
Regulament de aplicare a OUG 195: ART. 101 Când drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situată lângă acostament sau bordură. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, dacă banda de circulaţie utilizată este ocupată, cu obligaţia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil. Deci in Romania e rezolvata problema inaintea americanilor.
-
LOL, marţi, 08.08.2017 15:36
eu am totusi o intrebare pt ca din cate se vede, legi care sa puna la punct toti cretinii din trafic exista. Culmea, in fiecare an se tot adauga legi suplimentarea. Intreabarea e simpla: cine aplica aceste legi?
-
MoviL, marţi, 08.08.2017 17:39
Mesajul din articol este o pura dorinta din partea autorului. Legislatia si avertismentele pe autostrada suna cam in felul urmator (Virginia si Maryland, autostrazi pe care circul zilnic) Alerta! Banda a treia este pentru depasiri. vehiculele care merg incet (slow vehicules) vor fi amendate. Nu se vorbeste de viteza minima, sau alte "dorinte" ale celor din posturile de mai sus.
-
dan_grc, marţi, 08.08.2017 18:59
Art. 42. - "Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi..." Deja nu mai vorbim de Romania, sunt prea multe benzi. In articol. Eu i-as amenda pe cei care merg cu 20 la ora prin oras, cand exista o singura banda, iar asta pentru ca pur si simplu se plimba, cu mana stanga scoasa pe geam, cu o parasuta in dreapta, in spatele lui zece masini bara la bara, care mai au si alte treburi. Uite asa apar depasirile pe linie continua prin oras.
-
nume, marţi, 08.08.2017 20:48
Mirica strikes again.
-
Kotegaeshi, marţi, 08.08.2017 21:46
Intr-o tara normala, a doua banda este folosita doar pentru depasiri. Stati linistiti, ca oricum nu se respecta nicaieri. Mi se tot intampla.Conduci ,iar din cand in cand sunt portiuni de drum care au si a doua banda .Pentru depasiri.Lungi cam de 2 sau 3 km. Cel de pe banda 1 merge cu 95 km/ora. Primul din spatele lui incepe sa-l depaseasca, dar nu depaseste cei 100km/h. Greu de tot, si dupa o gramada de timp reuseste sa-l depaseasca. Iar banda de depasire nu mai exista. De aici apar nervii si alte tampenii. Prosti E peste tot, domne!
-
Razvan, miercuri, 09.08.2017 00:01
In Romania e plin de cocalari cu X5-uri (super masini cred ei, in fapt cazane cu 500,000 Km aduse din Germania) care merg pe a doua banda cu 70 Km/h. Daca mergi cu viteza legala pe autostrada de la 130 franezi la 70 in spatele bolidului (a se citi cazanului) si dupa 5 minute intr-un tarziu se da pe prima banda. Asa daca se da. Astia nu merita amendati, merita sa li se anuleze permisul. De ce trebuie sa fragmenteze tot traficul? Pentru ca si-au cumparat niste masini cu care nu-si permit sa mearga? Am un prieten politist care lucreaza pe Autostrada Soarelui. El spune ca majoritatea accidentelor au loc intre cei care merg cu viteze foarte mici (gen 70-80 Km/h) si ies fara sa se asigure in fata celor care vin cu viteze mari (e drept uneori peste limita legala). Dupa ce ca nu se asigura, nici nu accelereaza (ca nu au bani de benzina, si daca accelerezi consuma ).
-
Gogu, miercuri, 09.08.2017 08:29
Si daca merg pe banda de depasire cu viteza legala de 130 km/h si vine "smecherul" din spate si imi da flash-uri??? Tot eu sa fiu amendat?!. Se pare ca autorul cam asta doreste.
-
Edikkk, miercuri, 09.08.2017 09:05
pentru toti bizonii... PREA INCET inseamna cand mergi cu 20-30 km/h sub viteza legala !!! Pe autostrada, ar veni daca circuli sub 100km-110/h !! pe banda a 2a ! Daca ai 120 km/h pe banda a doua, totul este in continuare legal. Lasand putin acest aspect la o parte, problema este cand ai deja 139 km/h pe banda a 2a, iar in dreapta sunt 5 TIR-uri care circula cu 90km./h .... si din spate un BIZON FARA CREIER da flashuri ca disperatu' EEEeeee ... acesti BIZONI fara creieri, acesti idioti de ROMANIA nu inteleg ca sa treaca el, bizonu, animalu, inseamna ori ca tu: 1) sa treci peste 140km/h (si naiba stie cat are el nevoie... 160? 200?) ceea ce inseamna ca te impinge sa incalci legea 2) sa treci intre TIR-uri pe banda 1 (desi legal tu esti peste viteza legala deja, si deci circuli nu repede = 130 ci peste repede) dar asta inseamna sa reduci viteza de la 139km/h la 90km/h adica sa reduci viteza cu 49 KM/H !!!! adica 35% !!! asemenea manevre nu numai ca supra solicita franele, plus se iroseste o gramada de consum de combustibil, care animalul de BIZON de ROMANIA nu mi-l plateste (ca doar trebuie sa si reaccelerez) dar sunt cateodata si riscante, masina poate sa intre in derapaj daca pe strada sunt gropi, ghiata, apa multa, nisip, etc Si atunci BIZNONUL de ROMANIA ar trebuie sa ... isi ia elicopter si sa ne lase cu lipsa creierului lui de pe strazi. Sunteti de accord, domnilor ?
-
Edikkk, miercuri, 09.08.2017 09:07
Daca ai 120 km/h pe banda a doua, totul este in continuare legal*** sub anumite conditii, siruri de TIR-uri pe banda 1, pentru ca in teorie banda 1 este doar pentru depasire. Nu apreciez pe cei care merg cu sub 130km/h pe banda1, dar nici pe cei care vor sa mearga cu 150km/h si dau flashuri cand banda1 este ocupata!
-
andrei, miercuri, 09.08.2017 14:03
Dar nu ne dorim oare și jurnaliști cu ceva minte și bun simț și în România?
-
Alex, miercuri, 09.08.2017 14:26
Din cate observ, in ultima vreme nu se mai dau asa multe flash-uri pe autostrada ca in anii trecuti. In orice caz cei care dau flash-uri sunt mai putini decat cei care intra in depasire cu o viteza extrem de apropiata a celor pe care ii depasesc. Cine citeste ce am scris aici si vrea sa ma contrazica zicand ca "el primeste mereu flashuri" nu conduce corect si incomodeaza traficul in mod constant. Pe autostrada se circula pe banda 1. Se depaseste obstacolul si apoi se revine imediat pe banda 1. Asa se circula. Evident nu in Romania. Caci bizonul care depaseste un TIR cu ~95kmh se crede mai indreptatit sa circule cum vrea pe banda de depasire decat bizonul care circula cu 180 kmh si da flashuri disperat. Amandoi sunt la fel de needucati in trafic si la fel de periculosi. Autostrada Bucuresti - Ploiesti are o portiune de cativa km cu 3 benzi pe sens. Cati circula pe banda 1? 5% din turisme? De ce? Fratilor, banda 1 nu e rusinoasa. Mergi pe banda 1, depasesti ce ai de depasit folosind banda 2 si imediat repliere pe banda 1. Nu poti depasi pe banda 2 pentru ca e ocupata? Depasesti pe banda 3 si apoi repliere in 2 si repliere in 1. Daca ai o masina puternica nu inseamna ca poti sa mergi cu 200 kmh si sa spulberi tot in calea ta. Mergi cum vrei dar nu agresa pe nimeni in trafic. Altfel esti un cocalar needucat. Daca ai o masina puturoasa sau nu poti sa conduci cu 130 kmh nu inseamna ca poti sa intri in depasire si sa incomodezi traficul dupa cum ai tu chef. Ai rabdare pana ai timp sa poti depasi. Iti trebuie mai mult timp sa depasesti asa ca stai dupa TIR si astepti pana cand iti permite traficul. Daca ai intrat in depasire si in cateva secunde ai o masina in spatele tau pe care o obligi sa franeze inseamna ca ai periclitat traficul. Si de asemenea esti un needucat.
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
@AM No, vehiculele de urgenta aflate in misiune, de ce ar face exceptie de la regula?