Nu ne mai ajung degetele să numărăm treptele de viteză: Honda a patentat o cutie automată cu 11 rapoarte

Publicat marţi, 23.08.2016 11:08 de Bogdan Mirică

Honda a înregistrat patentul pentru o transmisie automată cu nu mai puțin de 11 viteze. Mai mult, japonezii susțin că această cutie va avea trei ambreiaje.

În urmă cu zece ani, cutiile automate aveau maxim șapte trepte. Astăzi, din nevoia de eficiență, constructorii au creat transmisii care ajung chiar și până la 10 rapoarte.

Când credeam că această cursă a cutiilor automate cu cât mai multe rapoarte s-a terminat, aflăm că Honda merge și mai departe. Japonezii au înregistrat un patent pentru o cutie automată cu 11 rapoarte la finalul lunii mai. Creatorul invenției este Izumi Masao, iar particularitatea acestei transmisii este prezența a nu mai puțin de trei ambreiaje.

Potrivit creatorului, folosirea a trei ambreiaje, o premieră în industria auto comercială, va face ca momentele în care se resimte o scăderea de cuplu, fenomen întâlnit pe cutiile cu dublu ambreiaj, să dispară. Pe măsură ce faza de testare și dezvoltare va fi încheiată, Honda va folosi transmisia pe toate modelele sale din gamă.

E bine însă de știut că nu Honda a fost primul constructor din lume care a înregistrat un patent pentru o transmisie cu 11 rapoarte. Se pare că și Ford este autorul unei invenții asemănătoare, o cutie cu 11 trepte, care încă nu a prins viață, semn că războiul transmisiilor nu este nici pe departe încheiat.

via carscoops

  • Maxim.Peco, marţi, 23.08.2016 12:16

    Mai sa fie . Cutie automata cu 11 trepte si 3 ambreiaje ? Nu se poate domle' , nu are cum sa fie creatia japonezilor asta. Sigur e ceva nemtesc sau creat de vreo marca falimentara precum Saab. Lasand gluma la o parte : Mazda a inovat in motoare aspirate cu cel mai ridicat raport de compresie din lume ( curand in 2018 cu raport de compresie 18:1 ) , Nissan la randul sau a inovat in motoare turbo , venind cu un altul cu tehnologie variabila, Toyota si Honda au inovat in domeniul hibrid si hidrogen. Suzuki in domeniul vehiculelorde teren de clasa mica ( imbatabile ca pret si capabilitati ) . Subaru fiind singurul din industrie care ofera motoare Boxer Flat ( atat diesel cat si benzina ) . Mai sa fie ? Doar japonezii inoveaza in industria auto ? Pai ce fac nemtiii ? Ahhh , era sa uit : monteaza softuri mincinoase care modifica parametrii motorului astfel incat acesta sa obtina DOAR si DOAR pe hartie performante ridicate si consum scazut. Dragut asa !

  • scamel, marţi, 23.08.2016 14:44

    nimic nou sub soare . la biciclete avem de mult geared hub rohloff cu 14 viteze.

  • Kotegaeshi, marţi, 23.08.2016 22:04

    O alta capodepera ! Nu vorbesc despre cutia asta inutila.Vorbesc despre comentariul mafiot al lui @novox si scris de maxim peco. Deci Subaru este singurul din industrie care ofera motoare Boxer Flat(atat diesel cat si benzina) .Really? Boxer sau motor flat(nu exista boxer flat; ) sunt acelasi lucru.Iar motorul boxer a fost inventat de prietenii tai in Germania. Dupa mintea ta, si Mazda este aceea care a inventat motorul rotativ.Wankel. Stii ca motorul in 2 timpi nu are CHIULOASA? Despre cutia asta? 3 ambreiaje? Oare cand ajungi sa folosesti cutia asta la capacitate maxima? Este foarte performanta pe hartie iar pe drum este useless(nefolositoare) Se stie ca cutiile cu dublu ambreiaj au o gramada de probleme.3 ambreiaje, vor avea mult mai putine probleme ,chiar decat o cutie manuala clasica?Asta este adevarat doar daca cele 3 ambreiaje sunt oferite de japos.

  • Maxim.Peco, marţi, 23.08.2016 22:53

    @kote Da geniule. Acum fugura la invatatura. Cand o sa inveti sa pronunti ''chiulOasa'' atunci vom sta de vorba.

  • Kotegaeshi, marţi, 23.08.2016 23:28

    Eu scriu "chiuloasa" dar pronunt "chiulasa". Eu oricand pot sa fac pe prostul.Asta este avantajul oamenilor inteligenti.

  • rotila, miercuri, 24.08.2016 08:55

    si motoarele in 2 timpi au chiulasa, dar la unele nu se demonteaza. multi au probleme cu cutia . sufera de socuri.

  • bbb, miercuri, 24.08.2016 10:57

    Daca motoarele in 2 timpi nu au chiulasa cu ce formeaza camera de ardere pistonul? Cred ca te refereai la axa cu came cand spuneai ca nu are. Cand mai transcrii ce citesti pe google macar citeste si documenteaza-te complet.

  • Kotegaeshi, miercuri, 24.08.2016 13:16

    bbb-ul , nu da cu mucii in fasole.Nu ma apuc sa-ti explic ce rol are pistonul la motorul in 2 timpi. priveste si te minuneaza in continuare " https://www.youtube.com/watch?v=LuCUmQ9FxMU "

  • bbb, miercuri, 24.08.2016 23:09

    Pune mana pe o carte de mecanica si lasa filmuletele. Ai vazut si tu un filmulet si te dai mecanic?

  • bbb, miercuri, 24.08.2016 23:20

    Daca nu stiam ce rol are pistonul crezi ca mai mentionam de lipsa axei cu came? Deh.....

  • r, joi, 25.08.2016 08:44

    Și tu ai dreptate și ăla are dreptate. Sunt motoare 2T fără chiuloasă (cei drept foarte vechi) sunt și cu chiuloasă (majoritatea), sunt care fac distribuția gazelor doar prin ferestrele din cilindru pe care în trecere pistonul le acoperă sau le eliberează (realizând admisia aerului sau evacuarea gazelor) dar sunt și care au axe cu came și bineînțeles supape, folosite mai ales în domeniul naval.

  • Kotegaeshi, joi, 25.08.2016 10:13

    Da @r , alea cu axe cu came sunt diesel. Se folosesc si la locomotivele americane.Se mai folosesc pe la hidrocentrale,etc. Termenul de chiulasa la motoarele in 2 timpi este impropriu. @b-ule , nu sunt mecanic, sunt doar un simplu golgotier. Nu am avut loc din cauza specialistilor ca tine. Golgotier este acea persoana care tulbura apa cu batzul.