Nu mai vor europenii maşini ieftine? Dacia, singura marcă de volum cu vânzări în scădere în aprilie în Uniunea Europeană
Dacia este singura marcă de volum care a înregistrat un declin al vânzărilor în luna aprilie în Uniunea Europeană, pe o piaţă care a crescut cu 9.1%.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat vineri raportul vânzărilor de maşini noi pentru luna aprilie, iar rezultatele sunt încurajatoare pentru piaţa auto şi mai puţin bune pentru industria auto din România.
Astfel, la nivelul pieţei europene, vânzările de maşini noi au ajuns la 1.273.733 unitait în luna aprilie, în creştere cu 9.1% comparativ cu aprilie 2015. În plus, în primele patru luni ale anului, europenii au achiziţionat 5.094.026 de maşini noi, cu 8.5% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.
Pentru noi, veştile bune se opresc aici. Dacă excludem Mitsubishi, ale cărui vânzări sunt nesemnificative (9.500 de unităţi), Dacia este singurul constructor de volum care a înregistrat o scădere de vânzări pentru luna aprilie.
Producătorul român a comercializat 37.755 de unităţi, în scădere cu 1.5% comparativ cu aprilie 2015. Dintre toţi ceilalţi constructori prezenţi în Europa, doar mărcile premium au înregistrat scăderi, şi anume Alfa Romeo, DS, Lexus şi Land Rover. Totuşi, situaţia este ceva mai pozitivă la nivelul primelor 4 luni ale anului, întrucât Dacia a înregistrat o creştere de 2.7%, de la 133.772 la 137.392 de unităţi.
În primele patru luni, Volkswagen a continuat să rămână cel mai mare constructor auto, cu 1.209.963 unităţi, în creştere cu 4.1%, însă cota de piaţă a scăzut din nou, de data aceasta la 23.8%. Seat este în continuare singura marcă a grupului cu un declin de vânzări, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen este în continuare pe locul doi în faţa celor de la Renault.
În segmentul premium, Audi a câştigat "etapa" din luna aprilie, însă Mercedes rămâne lider în primele 4 luni în faţa celor de la BMW.
Via ACEA
Masinile low cost si cele diesel vor scade in popularitate in Europa in urmatorii ani. Daca Dacia nu se va orienta spre un alt segment de clientela, atat la nivel european cat si national, va avea surprize neplacute. Vremea lucrurilor ieftine este trecuta