Noutăți pentru Mazda MX-5: faruri LED noi și sistem multimedia nou
Mazda a pregătit o serie de noutăți pentru celebrul său model decapotabil MX-5. Noutățile aduse de japonezi constau într-o semnătură luminoasă nouă a farurilor, precum și un sistem multimedia revizuit, printre altele.
Actuala generație Mazda MX-5 a fost lansată în 2015. În tot acest timp, celebrul model a rămas unul dintre cele mai bine vândute modele decapotabile din lume, datorită caracteristicilor sale sportive disponibile la un preț accesibil pentru o mașină sport. Acum, la aproape un deceniu de la debutul pe piață, Mazda aduce o serie de actualizări pentru MX-5, cunoscut și ca Miata pe piața nord-americană.
Printre noutățile aduse de constructorul nipon se numără o semnătură luminoasă LED nouă a farurilor. Aceste faruri integrează, în premieră, lumini de zi, care fuseseră anterior montate separat în bara de protecție. De altfel, toate luminile exterioare ale noului MX-5, inclusiv stopurile și luminile de semnalizare, dispun de tehnologie LED.
Partea din stânga a grilei frontale a fost modificată special pentru a monta un senzor radar pentru pilotul automat adaptiv al mașinii. Sistemul integrează și funcția Smart Brake Support pentru frânare automată. Această funcție nouă poate să oprească automat mașina atunci când merge cu spatele în momentul în care detectează un obstacol.
Alte noutăți aduse la exterior sunt reprezentate de o nuanță nouă de gri și de două jante noi, cu dimensiuni de 16 și 17 inch.
În interior, cea mai mare noutate este adusă de ecranul multimedia cu diagonală de 8.8 inch și de un sistem multimedia nou cu o interfață grafică actualizată. Tot aici observăm și o oglindă retrovizoare fără ramă, un buton SOS pentru apeluri de urgență și un instrumentar ușor actualizat. Paleta de culori pentru habitaclu a fost îmbogățită cu o nouă nuanță de bej deschis, alături de un plafon vopsit tot în bej.
La nivel tehnic, noua Mazda MX-5 primește un diferențial nou, cu alunecare limitată și care promite un nivel de stabilitate mai bun în viraje pentru exemplarele echipate cu cutia manuală cu 6 trepte. Inclusiv servodirecția a fost ușor îmbunătățită, iar modelul primește acum și un sistem de control dinamic al stabilității, numit DSC-Track, care intervine doar atunci când șoferul pierde controlul mașinii.
La final, motorul de 1.5 litri dezvoltă acum 136 de cai putere, adică un plus de 4 cai putere față de până acum. Celălalt motor, de 2.0 litri, livrează în continuare 184 de cai putere, dar oferă un răspuns mai bun la accelerație.
Deocamdată, noutățile prezentate aici sunt disponibile doar pentru exemplarele MX-5 vândute în Japonia. În schimb, versiunea actualizată a lui MX-5 va ajunge mai târziu și în Europa.
via Mazda