Noutăți în nomenclatura BMW: după i și d, bavarezii introduc xe și e în gama de motorizări
Dacă variantele de motorizare din gama standard BMW aveau o singură terminație posibilă, "d" sau "i", nemții vor schimba lucrurile în viitorul apropiat. Producătorul urmează să lanseze 225xe și 330e.
BMW va introduce două sufixuri noi în gama sa de motorizări, xe și e, pentru a desemna noi soluții de propulsie în gama bavarezilor. Astfel, dacă până acum la BMW denumirea unei motorizări din oferta standard se termina în "d" sau în "i", în funcție de carburantul utilizat, anumite variante ale unor modele din oferte vor avea denumirea încheiată cu litera "e" sau cu literele "xe". Primele două modele BMW care vor folosi noile denumiri sunt BMW 225xe și BMW 330e. Pe lângă acestea, BMW are deja alte variante cu litera "e" în coadă, cum sunt BMW 740e și BMW X5 xDrive40e.
Noile denumiri din nomenclatura BMW vor debuta în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, derulat la jumătatea lunii curente, pe modelele Seria 2 Active Tourer și în gama Seria 3 facelift. Ambele versiuni noi de motorizare introduc tehnologii eDrive de la BMW, marcând hibridizarea ofertei mărcii din Munchen într-o măsură mai accentuată decât primele modele hibride prezentate până acum de această companie.
Ce este BMW 225xe?
BMW Seria 2 Active Tourer este primul purtător al denumirii 225xe. Acesta este primul monovolum compact premium oferit cu sistem de propulsie hibrid plug-in. În timp ce "xe" desemnează faptul că vorbim despre un hibrid plug-in cu tracțiune integrală la nevoie, 225-ul din denumirea modelului anunță performanțe echivalente cu versiunea 225i din această gamă. Partea surprinzătoare la acest model este că atinge performanțele lui 225i în compania unui motor cu trei cilindri amplasat sub capotă și a unui alt motor electric, amplasat de data aceasta sub portbagaj.
EXCLUSIV: Am condus noul BMW Seria 2 Active Tourer 225xe
Motorul cu ardere internă al lui BMW 225xe asigură 136 CP, în timp ce motoru lelectric oferă 88 CP. Sistemul hibrid oferă un total de 224 CP și cu un cuplu maxim de 385 Nm. Consumul mediu al acestei variante este de 2.0-2.1 litri la sută, pe când accelerația 0-100 km/h este realizată în 6.7 secunde. Folosind strict încărcarea din acumulatorul de sub bancheta spate, modelul poate să parcurgă până la 41 de kilometri în regim cu zero emisii. Tot cu zero emisii, BMW 225xe poate să circule cu o viteză de până la 125 km/h.
Ce este BMW 330e?
A doua denumire nouă introdusă de BMW în oferta sa odată cu Salonul Auto de la Frankfurt este 330e. Vorbim despre un hibrid plug-in lansat în gama Seria 3. Acesta are o denumire care te duce cu gândul la o cilindree mai mare, după cum se întâmplă și la 225xe, dar sub capota lui 330e stă doar o motorizare turbo de 2.0 litri care are patru cilindri în linie. Propulsorul cu ardere internă dezvoltă 184 CP și motorul electric îl suplinește cu 88 CP, totalizând 252 CP și un cuplu maxim de 420 Nm. Consumul mixt al acestei variante este între 1.9 și 2.1 litri la sută, în funcție de jantele și anvelopele alese.
BMW ia în considerare o variantă hibridă plug-in a noului X1
Sistemul eDrive de la BMW oferă un cuplu de 100 Nm constant și este capabil de "vârfuri" de 250 Nm. Datorită acestuia, accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 6.1 secunde și viteza maximă este de 225 km/h. În modul 100% electric, BMW 330e poate să parcurgă 40 de kilometri, iar viteza maximă în acest mod este de 120 km/h. Autonomia în condiții reale este estimată la 600 de kilometri.
BMW pregăteşte versiuni hibride plug-in ale modelelor X5 şi Seria 3
Via BMW
dupa ideea asta cu hibride de ce nu fac acelasi lucru si cu modelul 116d eficient dinamics.....sai adauge un motor electric pe puntea fata ....si uite asa se poate obtine un consum de 3% in conditi reale de trafic..... chiar as vrea sa detin un seria 1 cu consun de 3 la suta pe strada nu pe hartie...