Noul Volvo ES90, pur electric, a intrat în producție: 700 km autonomie

Publicat vineri, 05.09.2025 13:29 de Alexandru Monenciu

Noul Volvo ES90, pur electric, destinat pieței europene, a intrat pe linia de asamblare. Comenzile au fost și ele deschise, pe mai multe piețe din Europa, iar livrările vor debuta spre finalul acestui an.

În luna martie, Volvo a prezentat noul ES90. Nava amiral cu zero emisii propune o arhitectură de încărcare la 800V, ceea ce înseamnă autonomie mai mare (până la 700 de kilometri), dar și viteze mai mari de încărcare. Până la 350 kW, mai exact.

În aceste condiții, repriza 10-80% durează doar 20 de minute. Mai mult, dacă aștepți 10 minute obții o autonomie de 300 de kilometri.

Clienții vor avea la dispoziție trei versiuni: Single Motor, cu 333 CP, baterie de 88 kWh și autonomie estimată de 650 kilometri, dar și Twin Motor, cu două motoare electrice, 449 CP, baterie de 102 kWh și 700 kilometri autonomie.

Vârful de gamă oferă 680 de cai putere, ceea ce îi permite să ajungă la 100 de km/h în fix 4 secunde.

Acum, noul Volvo ES90 a intrat pe linia de asamblare. Potrivit reprezentanților companiei, cu această ocazie au fost deschise comenzile pe mai multe piețe de pe Bătrânul Continent.

Totodată, primele exemplare vor fi livrate spre finalul acestui an.

via Volvo

  • alex_cu_a_mic, vineri, 05.09.2025 17:09

    "Nava amiral cu zero emisii propune o arhitectură de încărcare la 800V, ceea ce înseamnă autonomie mai mare" vai di mini ș di mini! De cand e determinata autonomia de voltaj? De unde si pana unde? Hai, ca sa fim corecti, daca o baterie 90kwh pe 400V duce 700km autonomie, aceiasi baterie dar cu arhitectura de 800V determina poate 720km autnomie. Efectele asupra autonomiei sunt marginale iar motivele din spate tin mai mult de amperaje cu efecte adirecte asupra cablajelor, motoarelor, pierderilor la incarcare si a puterii de incarcare.

  • Elektrikkk, vineri, 05.09.2025 19:40

    Chino suedezii îşi văd de treabă. Bravo lor. Voltajul mare este pentru a avea o infrastructură de încărcare rapidă mai bună, nu are legătură directă cu range dar cu siguranţă indirectă are.

  • Matei_cel_nou, vineri, 05.09.2025 19:46

    In special afectează viteza de încărcare pentru ca ai dublul puterii la același curent.

  • Matei_cel_nou, vineri, 05.09.2025 19:50

    Și în același mod, afectează și autonomia, pentru ca ai nevoie de două ori mai puțin curent pentru aceeași putere generata. Desigur, consumul e determinat în special de inerție și frecare, astfel încât diferența la autonomie e departe de dublă.

  • Sak, luni, 08.09.2025 08:29

    Matei, esti prea nou. Nu are nici o treaba autonomia. Este vorba doar despre rapiditatea cu care incarci (caldura mai mica, curba de incarcare sustinuta mai mult timp etc). Autonomia tine de eficienta componentelor, aerodinamica, calitatea si capacitatea bateriei.

  • Calin Georgescu, luni, 08.09.2025 10:34

    "Și în același mod, afectează și autonomia, pentru ca ai nevoie de două ori mai puțin curent pentru aceeași putere generata." Da tati, tocmai ai inventat perpetuum mobile.

  • Combustie, luni, 08.09.2025 15:31

    Asa. A intrat in productie. Dar pentru cine? Achizitii pe proprietate privata nu exista pe piata baterizatilor. Ala cu coasa e aproape si pentru Volvo.