Noul Volkswagen Polo se va lansa în 2017 și va încerca să oprească dominația lui Nissan Juke cu un crossover de segment mic
Volkswagen pregătește deja noua generație a modelului Polo. Subcompacta germanilor va da naștere și unui crossover mic, gata să se dueleze cu Nissan Juke și Peugeot 2008.
Unul dintre cei mai populari actori ai segmentului subcompact, Volkswagen Polo, are deja o carieră lungă la activ, fiind introdus pe piață tocmai în 2009. Modelul german a primit un facelift în urmă cu doi ani, iar acum se pregătește să iasă din scenă pentru a lăsa loc unei noi generații.
Urmașul său, programat să apară pe piață în 2017, va beneficia de platforma MQB și va duce mai departe designul conservator al brandului, împrumutând câteva linii de la actualul Passat și de la noul Tiguan. Cel mai probabil, blocurile optice și conturul grilei. Vor apărea și luminile LED diurne, dar și farurile full LED.
Interiorul va fi și el redesenat, fără a pierde însă din ergonomia care a consacrat brandul. Își va face apariția și un ecran multimedia ceva mai mare și cu o serie de aplicații noi. Pe lista tehnologiilor s-ar putea regăsi parbrizul încălzit, un mic Head-Up Display și o mulțime de sisteme de siguranță, printre care și intervenție pentru menținerea benzii de rulare.
Sub capotă, Volkswagen ne va pregăti o generație complet nouă de motoare. Cei care vor dori unități pe benzină vor primi mai multe versiuni de putere ale motorului de un litru turbo, iar cei care vor dori un diesel se vor alege cu propulsorul de 1.5 litri, venit să-l înlocuiască pe cel de 1.6 litri.
Noutatea absolută va fi însă lansarea unei noi variante de caroserie, un crossover de segment mic, construit pe baza lui Polo, la un an după debutul hatchback-ului. El va fi de fapt o variantă ceva mai înălțată a modelului clasic, iar misiunea sa va fi să întrerupă dominația unor modele precum Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008 sau Opel Mokka. Micul SUV va încerca să impresioneze cu o identitate proprie și cu ceva mai multe posibilități de personalizare.
Modelul 2009 este cel mai reusit model vis a vis de design, insa nici motorizarile nu au fost rele. Detin unul din 2012 si am 200 k km fara "interventii chirurgicale", decat ce spune cartea tehnica. Recunosc, masina cu doar 60 CP, cumparata doar pentru a ajunge de la punctul A la B. Consider ca vor da chix cu acest asa zis crossover, cand deja in gama a existat Cross Polo nevand cine stie ce vanzari..., cel putin in Romania nu stiu daca exista 50 de bucati. Nu inteleg de ce trecerea aceasta la motorizarea de 1.5 diesel !! Imi poate explica cineva va rog ?