Noul Volkswagen Passat este pregătit de lansare în 2014

Publicat vineri, 09.08.2013 13:34 de Bogdan Mirică

Volkswagen va prezenta anul viitor un nou Passat, construit pe platforma modulară MQB. Modelul german va suferi modificări estetice, dar şi o serie de îmbunătăţiri la nivelul masei totale şi a spaţiului interior.

Volkswagen lucrează deja la noul Passat. Modelul de segment mediu ar urma să ajungă pe piaţă anul viitor.

Potrivit Autobild Germania, primele modele care vor suferi modificări sunt variantele sedan şi break. Lor li se vor alătura, un an mai târziu, în 2015, şi celelalte produse ale gamei Passat: varianta cu ampatament mărit pentru China, Passat R-Line şi Passat Alltrack. Aceeaşi publicaţie susţine că VW a renunţat la ideea unor derivate de caroserie coupe şi cabrio, întrucât acestea ar putea să fure din clienţii actualului Passat CC.

Pentru actualul Passat, Volkswagen utilizează o matriţă modulară, care îi permite să reducă costurile şi să garanteze un design diferit pentru mai multe tipuri de modele. Totodată, schimbarea va aduce cu sine şi o reducere cu 100 de kilograme a masei totale şi o creştere a ampatamentului cu 8 centimetri. Noile dimensiuni vor permite modelului german să garanteze mai mult spaţiu pentru pasagerii spate.

Gama de motorizări nu se va schimba radical. Clienţii vor putea alege între propulsoare pe benzină cu puteri cuprinse între 122 şi chiar 280 de cai putere (în cazul motorului TSI de 2.0 litri).

Gama ar putea fi completată şi de un hibrid alimentat la priză, echipat cu un motor pe benzină de 1.4 litri şi 122 de cai putere, asistat de unul electric, ce ar putea livra 110 cai. Gama unităţilor diesel va include motoare ce produc între 110 şi 231 de cai (în cazul TDI-ului de 2.0 litri).

  • Ovidiu, vineri, 09.08.2013 13:46

    2000 cmc putere de 231 cai ? Mi se pare foarte mult daca intr-adevar o sa aiba atat. Pai cuplu cat mai este atunci ?

  • Ovidiu, vineri, 09.08.2013 13:47

    Vorbesc de diesel .........

  • auto_fan, vineri, 09.08.2013 13:56

    Da, e mult, ceva nu e bine acolo. @automarket: schimbati formularea "propulsoare pe benzină cu capacităţi cuprinse între 122 de cai putere şi chiar 280 de cai putere", e cam nefericit aleasa.

  • Alex, vineri, 09.08.2013 14:14

    In 2014 se lanseaza noul Passat nu Passat facelift . O masina ce utilizeaza o noua platforma ( MQB ) mai usoara cu 100 kg fata de masina ce o inlocuieste ( ce a folosit platforma lui Golf 5-6 ) nu se poate numi facelift ci o noua generatie . Desi actualul model a fost numit de VW o noua generatie, toata lumea a stiut ca era de fapt un facelift pronuntat al modelului lansat in 2004 . Noul Passat va avea un design exterior si interior toatal schimbat si o lungime de aprox. 4.90 m . Printre motorizari se pare ca va debuta si varianta tri-turbo a motorului diesel de 2.0 L ce va dezvolta peste 250 CP ( presa germana a scris ca si BMW lucreaza la o varianta tri-turbo a motorului diesel de 2 L ) . Aceste motoare sunt destinate in special pietelor din Europa in care motorizarile peste 2 L sunt taxate foarte mult, si astfel cel care ar fi dorit un motor diesel de 3 L poate opta pentru unul de 2 L de aceieasi putere fara insa a mai plati impozite excesive .

  • Pavl, vineri, 09.08.2013 14:24

    Nu e mult. Vedeti stiri mai vechi cu posibilitatea introducerii unui bi-turbo de 2l de 231 de cp, ca replica la motorul BMW de 218 cai. Audi deja a dezvoltat un motor bi-turbo de 3l diesel de 313 cp.

  • mntsn, vineri, 09.08.2013 14:41

    Nu e deloc clar articolul: ori e model nou, construit pe platforma MQB, de unde rezulta greutate mai redusa si alte valori pt ampatament si ecartament, ori e un simplu facelift? Ca nu prea exista facelift cu schimbare de platforma tehnica ?? deci cum e pana la urma ??

  • unu, vineri, 09.08.2013 15:04

    Noul Passat adica vechiul Passat :))

  • gelu, vineri, 09.08.2013 15:18

    eu am inteles ca la Frankfurt vor aduce faceliftu' la sigla. Din surse sigure vor sa simplifice sigla si sa ofere o noua interpretare acesteia, mai moderna, mai usor de retinut si in acelasi timp cu linii puternice cu proporțiile perfecte, suprafețele clare și curat modelate daca am omis ceva imi cer scuze....discutia a fost la o bere. Deci nu mai retin daca era vorba totusi de Passat, de sigla sau de Skoda!? Sau era Audi....????

  • MCD, vineri, 09.08.2013 15:42

    @Alex cum tri-turbo poate bi-turbo, sau motorul de 2L va avea 6 cilindrii, altfel cum imparte 3 turbine la 4 cilindrii

  • IONUT, vineri, 09.08.2013 15:48

    INTR-UN COMUNICAT ANUNTAU CA DEZVOLTA MOTOARE DISEL CARE VOR DEZVOLTA 136 CP PE 1 L

  • dfq?, vineri, 09.08.2013 16:00

    Dar actuala versiune s-a lansat? N-am vazut mai mult de 10 masini pe strada pana acum. Sau poate ca nu s-a lansat la sh la noi si de asta nu exista pe strada. in ceea ce priveste rebrandingul, ar trebui sa-si schimbe numele din VW in TDIroshu. ar rupe gura targului.

  • mntsn, vineri, 09.08.2013 16:57

    @AM: multumesc pt corectarea titlului, acum e clar :) Actualizati va rog si la al 3lea paragraf, cel bolduit.

  • jiji, vineri, 09.08.2013 18:12

    Apare nou generatie Passat si Ford tot amana noul Mondeo.Americanii deja s-au plictisit de el(Fusion) si pe noi europenii ne tot duc cu vorba. Pacat,ar fi fost cu siguranta liderul segmentului in acest moment.

  • antonny, vineri, 09.08.2013 21:48

    acum nu se mai numeste facelift.....e noul Passat

  • newton, vineri, 09.08.2013 22:18

    @mcd. NU se monteaza o turbine pe o pereche de cilindrii, ci vor fi legate in serie ca si la BMW. Probabil una de joasa presiune si una de inalta, iar cea din mijloc intercalate, posibil tot de inalta. @Automarket. Din cate stiu eu, Passatul are motor montat longitudinal, iar platform MQB e strict pentru motoare montate transversal. Sa treaca oare Passatul la o platforma mai ieftina cu motor transversal? Daca imi amintesc correct, platform noua a grupului pentru motoare longitudinale se numeste MLB. MLB: Modularer Längsbaukasten, or "modular longitudinal component system", for medium-sized and larger longitudinal engined models. MQB: Modularer Querbaukasten, or "modular transverse component system", for transverse engined, small to medium-sized cars.

  • mntsn, vineri, 09.08.2013 23:22

    @newton: actualul Passat foloseste platforma lui Golf 5/6 si are motorul dispus transversal, iar generatia trecuta avea motor longitudinal, folosind platforma de la Audi A4.

  • gelu mititelu, duminică, 11.08.2013 01:34

    conduci o dacia 1310 dar e bine ca ai internet pe samsungul galaxy nou si poti comenta aici.Bafta la marlanie.

  • lorinczi.thomas, duminică, 11.08.2013 09:52

    @jiji: Ne incearca suspansul:) @gelu mititelu: sau mai rau, un iPhone:). Macar scrie la adresa caruia raspunzi, ca sa stiu ce degetel iti dau!