Noul Volkswagen ID.4 interacționează cu pasagerii prin intermediul unei benzi LED
Volkswagen ID.4 vine echipat cu tehnologia ID.Light, care îi permite să interacționeze cu pasagerii. Aceasta va fi disponibilă și pe ID.3, celălalt model cu zero emisii al producătorului din Wolfsburg.
Mașinile nu mai sunt demult un simplu mijloc de transport care te duce din punctul A în punctul B. Producătorii au dezvoltat sisteme si tehnologii care să facă distanța dintre cele două puncte cât mai ușor de suportat.
Totodată, au fost descoperite noi moduri prin care pasagerii să interacționeze cu mașina. Unii constructori apelează la tehnologia Head-up Display, alții la comenzi vocale sau gesturi.
Volkswagen vrea să ducă lucrurile puțin mai departe cu ajutorul sistemului ID.Light. Acesta utilizează o bandă cu 54 de LED-uri, care se întinde pe toată lungimea bordului și interacționează cu șoferul și pasagerii prin intermediul luminii și a culorilor.
Spre exemplu, sistemul îl întâmpină pe șofer cu o animație în culorile brand-ului din Wolfsburg (alb-albastru). Avertizările sunt anunțate cu o lumină roșie care pulsează energic, iar apelurile cu lumină verde.
Banda LED este poziționată în câmpul vizual al celui de la volan, astfel că acesta se poate concentra în continuare pe condus în timp ce primește informațiile.
Noul Volkswagen ID.4 este primul model cu zero emisii al producătorului, echipat în standard cu tehnologia ID.Light. Aceasta se va regăsi și pe ID.3, iar constructorul va adăuga funcții noi prin intermediul update-urilor over-the-air.
via Carscoops
Iata cum s- au reinventat monovolumele transformandu- se in SUV- uri de familie, multe locuri, mult spatiu, aspect urat. Diferenta e ca- s mai putin spatioase, mai inaltate si putin mai dinamice decat un monovolum clasic. Este absolut natural de altfel sa ne invartim in jurul unor caroserii care sa ofere cat mai mult spatiu si confort, dar" sportivitatea" sa nu fie complet uitata. Unele hatchback- uri sunt aproape crossovere, fara sa le stii inaltimea, din poze aproape nu le mai diferentiezi. Interesant cum unii constructori incearca sa ne duca cu zaharelul, numindu SUV- uri miste caroserii care- s 90% monovolum sau hatch si nu au nimic de- a face un un off -road, iar asta in timp ce teoretic nu s- a facut pana acum o diferentiere clara intre SUV si off road dar ele ajungand total diferite.