Noul șef de design de la Toyota: “În viitor, serviciile de car sharing cu vehicule electrice și autonome ar putea elimina mașinile produse în masă”

Publicat vineri, 16.02.2018 15:02 de Petre Barac

Serviciile de car sharing ce folosesc vehicule electrice și autonome ar putea, în viitor, să elimine dorința clienților de a-și conduce propriile mașini în fiecare zi și, astfel, să nu mai fie nevoie de producția în masă a acestora. Declarația îi aparține lui Simon Humphries, noul șef de design de la Toyota.

Industria auto traversează o perioadă de schimbări importante, pe fondul unei cereri în creștere pentru vehiculele electrice și hibride care să beneficieze de tehnologii avansate, iar constructorii auto sunt nevoiți să se conformeze noului trend.

Evoluția pieței în direcția mașinilor electrice cu tehnologii autonome ar putea să schimbe radical felul în care circulăm cu mașinile în ziua de azi, potrivit lui Simon Humphries, șeful diviziei de design pentru brandurile Toyota și Lexus.

În opinia lui, serviciile de car sharing cu vehicule electrice și autonome de tip shuttle-bus ar putea să ducă la eliminarea producției de masă a mașinilor pe care le vedem acum pe străzi.

“Pe de o parte, vom vedea un sistem de transport optimizat, dar, pe de altă parte vom vedea și mașini sport sau de lux. Vor exista două soluții: una practică și alta emoțională. Așa că poate această producție de masă va dispărea”, a declarat Simon Humphries.

Potrivit oficialului de la Toyota, constructorii auto care vor să aibă succes în viitor trebuie să fie capabili să ofere mașini electrice și autonome, fără componente cum ar fi volanul sau pedalele, pentru o mai mare libertate de design și optimizare a spațiului interior.

În acest moment, tot ce găsești într-o mașină se bazează pe un design de acum 100 de ani. Ai un motor în partea frontală a mașinii și un șofer în spatele volanului”, a menționat designerul Toyota.

Via Autonews

  • sile, vineri, 16.02.2018 15:52

    Astora le-a trecut prin cap , macar tangential ideea ca unora chiar le place sa conduca?

  • @analfabet functional, vineri, 16.02.2018 18:08

    Pe de o parte, vom vedea un sistem de transport optimizat, dar, pe de altă parte vom vedea și mașini sport sau de lux. Vor exista două soluții: una practică și alta emoțională.

  • dan_grc, vineri, 16.02.2018 18:46

    Tot ce-i posibil, dar domnul Simon stie care este probabilitatea ca chiar Toyota sa nu mai produca in masa ? Daca se concentreaza pe acest aspect in urmatorii ani, este posibil sa existe sanse destul de mari.

  • Octavian, vineri, 16.02.2018 20:01

    Nu-mi place ideea de Car Sharing. Poate doar in vacante pe alte meleaguri.

  • gorilla, vineri, 16.02.2018 23:17

    romanii care nu-si permit mai mult de un SH obosit sunt tare ingrijorati ca li se fura placerea de a conduce sau ca toyota nu va mai produce in masa. apa calda va curge la robinete? "toaleta" v-ati mutat-o din fundul curtii?

  • Kotegaeshi, sâmbătă, 17.02.2018 07:04

    Poate asa, vor disparea toti idiotii cu carnet de conducere.

  • mm, sâmbătă, 17.02.2018 08:03

    la noi de mult condusul nu mai e o placere, pe de-o parte toti imbecilii lasati dezlegati pe sosele, pe de alta parte absenta soselelor, ca sa nu mai spun ca asfaltul este cea mai idiocrata institutie, unde tot prostul se simte important

  • Green_Alex, luni, 19.02.2018 12:01

    Odata ce va fi rezolvata problema condusului autonom este foarte posibil ca guvernele sa impinga puternic pentru eliminarea/limitarea condusului de catre persoane din motive de securitate (asa cum azi guvernele UE au decis ca motoarele mari nu sunt bune ca polueaza). Este foarte posibil ca cei pasionati sa fie obligati sa obtina mult mai greu un permis de conducere si implicit productia de masini conventionale (indiferent de sursa de energie folosita) sa scada pana la nivel de nisa. Si atunci evident ca vor deveni obiecte de lux cu pret pe masura. Nu mi se pare SF, ci doar o chestiune de timp.