Noul şef al mărcii Lotus sugerează posibilitatea lansării unui SUV şi a unei berline în gamă

Publicat vineri, 19.09.2014 18:16 de Sebastian Toma

Noul şef al Lotus a anunţat concedierea unui sfert din efectivul de angajaţi cu ocazia restructurării companiei. Totodată, marca cunoscută pentru istoria sa de modele sport ia în considerare lansarea unui SUV şi a unei berline.

Jean-Marc Gales, un fost director din cadrul PSA Peugeot-Citroen devenit şeful Lotus, a anunţat planurile de restructurare ale mărcii britanice. Constructorul de modele sport va concedia aproape un sfert din efectivul total, aproximativ 325 de angajaţi la nivel global şi va lua în considerare mai serios ca niciodată producţia de SUV-uri şi berline. Concedierile sunt văzute ca o măsură necesară pentru a reduce costurile şi ca o soluţie de eficientizare a organizaţiei din Norfolk. Jean-Marc Gales susţine că a făcut toate demersurile pentru a evita această măsură, dar viitorul companiei britanice stă în decizia de renunţare la respectivele posturi. Unele voci din cadrul Lotus susţin că există discuţii între conducere şi sindicalişti privind o reducere mai mare a numărului de angajaţi, dar această ipoteză nu a fost confirmată de reprezentanţii Lotus.

Cinci minute cu Lotus Elise în Bucureşti

Cele trei modele din gama Lotus, Elise, Exige şi Evora, vor fi îmbunătăţite în viitorul apropiat şi vor fi dezvoltate noi variante ale acestora, anunţă şeful mărcii. Jean-Marc Gales promite maşini mai rapide, cu un nivel de calitate superior şi mai practice. Relaţia dintre marca britanică şi Toyota va fi întărită datorită experienţelor favorabile pe care le-au avut englezii cu motorizările furnizate de constructorul japonez. Pe termen lung, şeful mărcii din Norfolk declară că nu vede niciun motiv pentru care valorile Lotus să nu fie extinse şi în alte categorii faţă de modelele sport, dând exemplul mărcii Porsche şi lansarea de SUV-uri şi berline în această gamă în vederea creşterii profitabilităţii.

Lotus concediază ingineri din cauza bugetului limitat pentru sezonul 2014

Lotus este o companie mică, având doar 1.250 de angjaţi la nivel global.

Vânzările Lotus au crescut cu 46% în primele nouă luni ale anului curent, compania fiind încrezătoare în posibilitatea comercializării a peste 2.000 de unităţi în 2014. Englezii visează să vândă peste 3.000 de maşini pe an după ce îşi vor extinde gama, valoare neimpresionantă în raport cu ceea ce obţin alte mărci sport de pe piaţă. Volumele atinse de marca din Norfolk sunt comparabile cu cele ale unui alt producător de modele sport din Regatul Unit care nu este susţinut de nicio marcă de volum, Aston Martin. Cu toate acestea, Lotus nu se poate bucura de aceleaşi profituri precum compania din Gaydon, cei de la Lotus fiind specializaţi în modele sport simplificate pentru performanţe maxime.

Via Autocar

  • inexorabil, vineri, 19.09.2014 20:25

    Restructurare in stil postmodern: "Bai, angajatu' p...ii mele, esti delasator, incompetent, ineficient, bugetivor, te vad cauza principala a incalzirii globale, verifici orice calificativ negativ pe care il vrea rostit muschii mei ăia hipertrofiati cu bani grei, asa ca du-te unde a intarcat mutu' iapa, dar nu si eu, Doamne fereste, fiindca m-am cocotat pe talerul cu bucate alese ca sa-mi fac plinul pentru pofte si patimi de fel si fel, ca de! doar o viata traieste omu'...Hopa, de fapt vanzarile au urcat? Pai, iata inca un motiv sa te radiez: ca sa nu ma oblige legea sa impart malaiul cu tine...Dar ce dracu' fac aici: iti dau tie explicatii? Aaa, tot mai esti aici, n-ai tulit-o?! Marş, ca n-ai servici!". Sa revenim la lucruri si mai neserioase: toata lumea din bransa turuie zi de vara pana-n seara, de parca ar fi capiat in mod incurabil, despre "cresterea profitabilitatii". Apropo, cine a pus botul la "vrajala" bine ticluita a lui Mascalzone, cum ca si-a propus sa ridice stacheta productiei lui Ferrari "doar" pana la 10.000 si s-o blocheze la cota respectiva?...Acelasi "boom" al pietei de lux l-a invocat si el, precum acest Hades (ma rog, Gales). Dar barosanu' lui FCA n-a fost sincer pana la capat, "uitand" sa mentioneze un truism familiar pana si celui mai oligofren om din lume, si anume ca ultradezvoltarea profilului in cauza se refera exclusiv la sedanele "sport" ale Triadei (in schimb, Gales a pus punctele pe y). Prin urmare...inexorabila, asigurarile mestecate cu facaletul limbii, de genul "Tiraj mic si niciodata SUV, pentru conservarea identitatii de marca", nu stau in picioare nici fixand talpile de sol cu Super Glue. Logica primara nu admite sa te iei la tranta cu ea: daca chiar asa ar intentiona don Sergio, atunci de ce a considerat ca era nevoie sa-l izgoneasca pe usa din fata pe un titan ca Montezemolo?!? Sa-l pensioneze cu atata usurinta pentru o divergenta de 3000 amarate de bucati?!...Tarasenia asta macane rau, rau! Oricat mi-ar repugna instinctiv acest Gafes, macar merita apreciat pentru sinceritate...Exact ca patachina care isi anunta dezinvolt, in gura mare, scopul de baza: cauta de zor un fraier sadea, dar cu bani cacalau, nerenuntand nici moarta, in ciuda esecurilor in serie! In antiteza, aceleia care apeleaza imediat la inepuizabilul arsenal "romantic" si se jura exact in sens contrar, cum ca ar fi cumsecade si sensibila, ba inca se pretinde si ultragiata ca o numesti tarfa, nu-ti vine sa-i arzi o scatoalca peste bot?

  • lorinczi.thomas, vineri, 19.09.2014 20:33

    R.I.P.

  • mowgli, vineri, 19.09.2014 21:04

    Ma mir cum de inca n-a aparut pe piata un SUV Caterpillar ? sau John Deere? De exemplu Boeing ar trebui sa faca si ei macar o camila dinasta, nu de alta dar pierd foarte multa piata. Am inteles ca Doktor Oetker se gandesc si ei sa investeasca intr-o linie de productie pt SUV-uri, imediat dupa ce scot noua aroma de budinca cu gust de cacao si curmale.

  • vianu, vineri, 19.09.2014 21:32

    orice moneda are doua fete dar (nefiind un fan al SUV-urilor - chintesenta infatuarii unor potentati financiari incapabili sa-si exprime marimea buzunarului altfel decat printr-o masina cat mai mare si mai inutila) incerc dara, sa gasesc o explicatie in largirea paletei de versiuni de modele ale unui constructor. 1. as putea sa pun la socoteala aparitia si dezvoltarea (inevitabila) a unei paturi sociale din ce in ce mai bogate si mai groase care cere orice altceva decat masini sau (asa cum am spus mai sus) o exprimare pe 4 roti a status-ului banesc. Deci audi a inceput cu pachebotul Q, Porsche cu Cayenne samd...si atat timp cate exista cerere (logic, firesc) este ca toti sa sara pe felia de tort. 2.....concurenta. In situatia in care concurenta face bani frumosi prin afilierea la un anumit trend (vezi felia de tort) iti este imposibil tie, ca si companie sa tii stindardul candorii (de tipul tin la conservarea identitatii de marca) si sa iti reduci profiturile (in comparatie cu ceilalti) atat de necesare supravietuirii intr-un mediu concurential din ce in ce mai feroce cu alte cuvinte nu te adaptezi te duci pe apa sambetei. Primul gand a fost fix si la fel ca al lui @lorinczi...R.I.P.....si totusi hai sa gandim cu mintea si nu cu inima. Nu e vorba doar de o fuga nesfarsita dupa bani ci dupa....supravietuire. Da, e mare pacat, Ferrari va ajunge mult prea comun si poate ca in viitor va trebui sa ma urc pe o scara sa vad sigla LOTUS de pe botul SUV-ului.

  • mowgli, vineri, 19.09.2014 21:35

    Acuma sa vorbesc asa... in totala necunostinta de cauza, bazandu-ma doar pe intuitie. Incep prin a spune ca am impresia ca nea Caisa asta, e un papagal. Un papitoi prost, cu zero calitati de manager, intreprinzator sau vizionar. De ce spun asta? Pentru ca omul asta promite prostii. Ca sa fac un rezumat, el raspunde intrebarii "ce veti face dvs. la Lotus?" cu "Tot ce este acuma la Lotus, voi imbunatati". Adica omu promite ca toate modelele vor fi mai bune, mai rapide, mai ieftine, mai eficiente, parteneriatul va fi imbunatatit, profitul creste, investitorii vin, practic marea cu sarea. In ochii mei esti din start descalificat pentru ca vorbesti ca un politician, adica: "toti au fost prosti inaintea mea, dar cu mine la putere, totul o sa mearga bine". Apoi, trebuie sa luam in calcul ca asta-i Belgian, poate chiar Francez pe undeva, intrebarea mea este: "ce dracu de interes are asta sa puna pe picioare un brand profund Britanic ?" Eu sunt convins ca omu isi umple pusculita indiferent. Dar cel mai grav lucru, absolut incalificabil, e ca prima actiune a lui ca CEO al companiei, este sa dea afara 25% din angajati. Pai scuza-ma, dar in ochii mei esti cel mai prost manager din start. Asta-i primul tau pas? idea ta mareata? sa dai afara oameni? (poate o fost scolit in RO, ar explica multe). Tin sa te anunt, Jane, ca si o maimuta stie sa concedieze, chiar nu-i greu, dar se pare ca in lumea noastra cand dai afara oameni esti apreciat pentru initiativa si ambitie. Poate vorbesc prostii, mi-as dori sa fie asa, insa deocamdata pare ca acest CEO ar putea fi maxim un manager la raionul de detergenti, intr-un Hypermarket... francez, de ce nu? SUV ? ba, io cred ca toti producatorii auto din lume si-au dat mana si au zis "daca ne intreaba careva ce facem in viitor, sa zicem toti ca SUV-uri, ca astea dau bine acuma, sunt in trend" Ce-o sa faci ba Jane cu un SUV? Ii pui portiere ce se inchid cu sfoara, il faci de 1,2 tone si ii pui un motor de Toyota ? O sa-i zici RUV ? Race Utility Vehicle ? Primul SUV cu slick-uri sau ce ai de gand? E plina piata de SUV-uri prostule, numa BMW face vreo 5 modele, inca 3 cel putin sunt pe teava. Tu ce-o sa faci? o sa falimentezi o companie cu o imensa istorie, o sa lasi fara munca familii care si-au dat sangele si sudoarea pentru compania care te imbogateste pe tine, aia o sa faci.

  • vianu, vineri, 19.09.2014 22:04

    stii ce e cel mai usor de facut @Mowgli?...de dat cu paru'n balta. :) Ti-ai exprimat o opinie (asa cum spuneai tu, in necunostinta de cauza). Iar asta e extrem de periculos. Nu vreau sa te pun alaturi de romanul neaos al carui sport national e sa-si dea cu parerea unde nu-i fierbe oala, dar aveam ceva mai multe asteptari de la tine. si pentru a nu lungi vorba: http://www.autoblog.com/2014/05/04/lotus-jean-marc-gales-ceo-official/ https://www.linkedin.com/pub/jean-marc-gales/9/53/74 si apoi ce faci cu o istorie incarcata (cum bine ziceai) cand ajungi sa VISEZI(!!!) sa vinzi 3000 de masinute al carui motor nici macar nu iti apartine? Mie imi ajunge un Weissman... PS. 1250 de angajati pentru 1400 de masini vandute in 2013 (cu 30% mai mult decat in 2012) Nu crezi, ca pe undeva, ceva nu se pupa? Nu o fi fabrica de detergenti dar nici manufacturare nu se numeste ce face Lotus.

  • mowgli, vineri, 19.09.2014 23:29

    @Vianu de asta si disclaimer-ul meu, recunoscand ca nu ma bazez neaparat pe logica si rationament. Mie oricum imi pare rau ca te dezamagesc, insa raman la parerea mea: Lotus face parte dintr-un grup destul de mare, oamenii aia putea fi sigur folositi in alte proiecte. Sunt de acord ca nu-i nevoie de 100 de oameni cand de fapt 90 stau si fluiera, dar nu cred ca e cazul si nici nu ar trebui sa fie prima masura. In primul rand Lotus si imaginea Lotus poate fi mult imbunatatita, de la fiabilitate pana la calitatea asamblarii si dezvoltarea unui produs de un... mai larg consum. Dar pentru asta trebuie investitii, pentru asta trebuie viziune, pasiune si cap; aaa da, si resurse umane. Dar cand nu-ti merge ferma, mai bine omori vacile decat sa cauti solutii de eficientizare. In al doilea rand, Lotus nu face doar un Elise, Lotus are si activitati de consultanta si dezvoltare pentru alti constructori, sunt multe minti luminate acolo, care ma tem ca o sa dispara. Uite BMW de exemplu da? aveau si ei cativa oameni in plus, care peste noapte si in timpul liber visau cai verzi pe pereti, in forma de "M". Uite asa, BMW i-a pus la lucru infiintand divizia motorsport. In doar cativa ani, divizia a ajuns de la 35 de angajati, la 400, acuma or fi cateva mii. Doua concluzii trag de aici: 1. se poate! si 2. chiar si cel mai de jos angajat, poate produce ceva valoros care in timp, se poate transforma intr-o legenda, dar in ziua de astazi nici nume n-avem la resurse umane, doar un numar de ordine. PS La sfarsit faci si tu niste afirmatii in clara necunostinta de cauza, cifrele or fi corecte, dar n-ai de unde sa stii in ce masura sunt utilizati angajatii aia, daca trebuie dati afara 2, 10 sau 1000. Deci faci si tu niste estimari si presupuneri, adica ce face orice user care posteaza pe automarket, ca doar asta e si scopul nu? Daca eram in cunostinta de cauza, poate eram noi CEO ;)

  • vianu, vineri, 19.09.2014 23:48

    aaa...n-am nici facut o afirmatie legata de numarul exact de indivizi ce pot fi disponibilizati ci doar imi exprimam voalat increderea intr-un individ care a trecut pe la niste companii unde a ocupat niste functii ceva mai ridicate decat acela de stergator de geamuri. pe de alta parte stii f bine ca in orice firma exista indivizi care trag mata de coada. Ca or fi 2, 10 sau 100 e greu de stiu dar totusi raportul forta de munca unitati fabricate (cifre corecte dealtfel) ar ridica oricui niste semne de intrebare (indiferent care mai sunt extra-activitatile companiei) Cat despre M...M a aparut intr-o vreme in care iti permiteai visele. Acum ti le permiti doar daca esti platit. Si daca nu sunt bani....

  • ignis, sâmbătă, 20.09.2014 00:07

    Ăla face, ăl'lalt face, toate lumea face... Ba unii fac și d'alea teșite... SUV, SAV, ȚAC, PAC, d'alea... Păi să vedem. Porsche - are Bentley (doh!) - va avea în curând Lamborghini (dooh!) - va avea în curând Dacă și cărpănoșii ăia din Romania făcură un SUV, care, culmea, se și vinde în UK, ei de ce să nu facă?