Noul şef al mărcii Lotus sugerează posibilitatea lansării unui SUV şi a unei berline în gamă
Noul şef al Lotus a anunţat concedierea unui sfert din efectivul de angajaţi cu ocazia restructurării companiei. Totodată, marca cunoscută pentru istoria sa de modele sport ia în considerare lansarea unui SUV şi a unei berline.
Jean-Marc Gales, un fost director din cadrul PSA Peugeot-Citroen devenit şeful Lotus, a anunţat planurile de restructurare ale mărcii britanice. Constructorul de modele sport va concedia aproape un sfert din efectivul total, aproximativ 325 de angajaţi la nivel global şi va lua în considerare mai serios ca niciodată producţia de SUV-uri şi berline. Concedierile sunt văzute ca o măsură necesară pentru a reduce costurile şi ca o soluţie de eficientizare a organizaţiei din Norfolk. Jean-Marc Gales susţine că a făcut toate demersurile pentru a evita această măsură, dar viitorul companiei britanice stă în decizia de renunţare la respectivele posturi. Unele voci din cadrul Lotus susţin că există discuţii între conducere şi sindicalişti privind o reducere mai mare a numărului de angajaţi, dar această ipoteză nu a fost confirmată de reprezentanţii Lotus.
Cinci minute cu Lotus Elise în Bucureşti
Cele trei modele din gama Lotus, Elise, Exige şi Evora, vor fi îmbunătăţite în viitorul apropiat şi vor fi dezvoltate noi variante ale acestora, anunţă şeful mărcii. Jean-Marc Gales promite maşini mai rapide, cu un nivel de calitate superior şi mai practice. Relaţia dintre marca britanică şi Toyota va fi întărită datorită experienţelor favorabile pe care le-au avut englezii cu motorizările furnizate de constructorul japonez. Pe termen lung, şeful mărcii din Norfolk declară că nu vede niciun motiv pentru care valorile Lotus să nu fie extinse şi în alte categorii faţă de modelele sport, dând exemplul mărcii Porsche şi lansarea de SUV-uri şi berline în această gamă în vederea creşterii profitabilităţii.
Lotus concediază ingineri din cauza bugetului limitat pentru sezonul 2014
Vânzările Lotus au crescut cu 46% în primele nouă luni ale anului curent, compania fiind încrezătoare în posibilitatea comercializării a peste 2.000 de unităţi în 2014. Englezii visează să vândă peste 3.000 de maşini pe an după ce îşi vor extinde gama, valoare neimpresionantă în raport cu ceea ce obţin alte mărci sport de pe piaţă. Volumele atinse de marca din Norfolk sunt comparabile cu cele ale unui alt producător de modele sport din Regatul Unit care nu este susţinut de nicio marcă de volum, Aston Martin. Cu toate acestea, Lotus nu se poate bucura de aceleaşi profituri precum compania din Gaydon, cei de la Lotus fiind specializaţi în modele sport simplificate pentru performanţe maxime.
Via Autocar
Restructurare in stil postmodern: "Bai, angajatu' p...ii mele, esti delasator, incompetent, ineficient, bugetivor, te vad cauza principala a incalzirii globale, verifici orice calificativ negativ pe care il vrea rostit muschii mei ăia hipertrofiati cu bani grei, asa ca du-te unde a intarcat mutu' iapa, dar nu si eu, Doamne fereste, fiindca m-am cocotat pe talerul cu bucate alese ca sa-mi fac plinul pentru pofte si patimi de fel si fel, ca de! doar o viata traieste omu'...Hopa, de fapt vanzarile au urcat? Pai, iata inca un motiv sa te radiez: ca sa nu ma oblige legea sa impart malaiul cu tine...Dar ce dracu' fac aici: iti dau tie explicatii? Aaa, tot mai esti aici, n-ai tulit-o?! Marş, ca n-ai servici!". Sa revenim la lucruri si mai neserioase: toata lumea din bransa turuie zi de vara pana-n seara, de parca ar fi capiat in mod incurabil, despre "cresterea profitabilitatii". Apropo, cine a pus botul la "vrajala" bine ticluita a lui Mascalzone, cum ca si-a propus sa ridice stacheta productiei lui Ferrari "doar" pana la 10.000 si s-o blocheze la cota respectiva?...Acelasi "boom" al pietei de lux l-a invocat si el, precum acest Hades (ma rog, Gales). Dar barosanu' lui FCA n-a fost sincer pana la capat, "uitand" sa mentioneze un truism familiar pana si celui mai oligofren om din lume, si anume ca ultradezvoltarea profilului in cauza se refera exclusiv la sedanele "sport" ale Triadei (in schimb, Gales a pus punctele pe y). Prin urmare...inexorabila, asigurarile mestecate cu facaletul limbii, de genul "Tiraj mic si niciodata SUV, pentru conservarea identitatii de marca", nu stau in picioare nici fixand talpile de sol cu Super Glue. Logica primara nu admite sa te iei la tranta cu ea: daca chiar asa ar intentiona don Sergio, atunci de ce a considerat ca era nevoie sa-l izgoneasca pe usa din fata pe un titan ca Montezemolo?!? Sa-l pensioneze cu atata usurinta pentru o divergenta de 3000 amarate de bucati?!...Tarasenia asta macane rau, rau! Oricat mi-ar repugna instinctiv acest Gafes, macar merita apreciat pentru sinceritate...Exact ca patachina care isi anunta dezinvolt, in gura mare, scopul de baza: cauta de zor un fraier sadea, dar cu bani cacalau, nerenuntand nici moarta, in ciuda esecurilor in serie! In antiteza, aceleia care apeleaza imediat la inepuizabilul arsenal "romantic" si se jura exact in sens contrar, cum ca ar fi cumsecade si sensibila, ba inca se pretinde si ultragiata ca o numesti tarfa, nu-ti vine sa-i arzi o scatoalca peste bot?