Noul şef al diviziei M de la BMW: "M2, X3 M şi X4 M sunt în lucru"
Frank Van Meel, noul şef al diviziei M de la BMW, a confirmat în cadrul unui interviu că subordonaţii săi lucrează deja la modelele M2, X3 M şi X4 M.
BMW lucrează la versiuni M ale modelelor X3, X4 şi Seria 2 Coupe, titrează britanicii de la Autocar. Informaţiile vin chiar de la Frank Van Meel, şeful departamentului M al producătorului din Munchen, care le-a acordat englezilor un interviu în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Van Meel anunţă că divizia M lucrează la un succesor al lui Seria 1 M Coupe care va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în luna septembrie a anului curent. Singura posibilitate pentru acest model în actuala gamă a mărcii BMW este dezvoltarea unei variante M a lui Seria 2 Coupe, un model aşteptat de pasionaţii mărcii încă de la dezvelirea versiunii de serie a fratelui mai mic al lui Seria 4 Coupe.
FEATURE: BMW M - 40 de ani de istorie
Noul şef al diviziei M de la BMW a confirmat şi interesul său pentru dezvoltarea de versiuni M ale lui X3 şi X4. Până de curând considerate nenecesare în gama mărcii germane, Van Meel a afirmat că variantele M ale lui X3 şi X4 sunt posibile şi că ar putea fi clienţi intersaţi de acestea. Divizia pe care o conduce lucrează deja la prototipuri pentru a experimenta rezultatul unor versiuni de performanţă ale modelelor X4 şi X3, care ar urma să fie realizate după aceeaşi reţetă ca în cazul modelelor X5 M şi X6M: motor turbo, transmisie automată şi tracţiune integrală. Transmisiile automate vor deveni standardul pentru gama M în viitor, consideră Van Meel, după ce a analizat cifrele de vânzări care arată că transmisiile manuale sunt din ce în ce mai puţin populare pentru clienţii mărcii. "În acest caz, nu văd de ce să le păstrăm în ofertă pe termen lung", declară oficialul care conduce divizia de performanţă a mărci germane.
În ceea ce priveşte variantele M ale modelelor i, Van Meel afirmă că aceste modele nu sunt în plan în viitorul apropiat, cu toate că modelele de peformanţă dezvoltate de divizia M vor prelua tehnologia elementelor din fibră de carbon de la subgama i. Pentru această divizie, cei de la BMW au semnat un parteneriat cu o companie specializată în domeniu şi beneficiază de componente avansate în acest domeniu la preţuri fără concurenţă, având primul model de serie mare din lume cu o celulă a pasagerilor realizată integral din fibră de carbon, BMW i3.
BMW: „i3 şi i8 deschid drumul către folosirea fibrei de carbon pe modelele convenţionale”
Via Autocar
M2 va fi fenomenal, ultimul M compact, un demn urmaș al lui E30 M3, iar seria 2 coupe in general ultimul model cu tractiune spate din această clasă, peste ceva ani sper să aibă prețuri acceptabile pe piata second, un 228i e nebunie:) X3M și X4M? X5 și X6 erau suficiente, prea multe M-uri in gama X.