Noul Saab 9-3 facelift in 69 de fotografii

Publicat marţi, 12.06.2007 12:50

Noul 9-3 este primul model Saab care imprumuta clisee de design de la conceptul de succes Aero X. Rezultatul e superb.

Daca ar trebui sa alegem o marca de renume la nivel mondial care stie sa isi pastreze stilul indiferent de modul in care designerii au ales sa isi exprime creativitatea, aceasta este Saab. Iar ultima creatie a constructorului suedez, faceliftul operat intregii game 9-3, este elocvent in acest sens.

Noua fata a lui 9-3 se inspira abundent din conceptul Aero X, celebru prin stilul sau unic de abordare a designului, diderentele fiind facute doar de cerintele ingineresti care transforma un concept in versiune de serie. Printre altele, la regandirea designului exterior, designerii suedezi au imbunatatit coeficientul aerodinamic al modelului, acesta (cunoscut ca Cx) ajungand la 0.28 pentru sedan si 0.33 pentru break. Insa exteriorul vorbeste singur prin imagini, astfel ca, daca mai amintim optiunile legate de jante (16 si 17 inch pentru variantele de echipare Linear si Vector si 18 inch pentru Aero), putem trece la interior.

Aici, modelul suedez se remarca printr-o paleta bogata de dotari, intre care ies in evidenta sistemul ComSense (care impiedica realizarea unui apel telefonic in cazul unei faze critice in rulare, pentru a nu distrage atentia soferului), pachetul de navigatie DVD GPS cu display de 6.5 inch, climatizare bi-zona in serie, conexiune Bluetooth, si nu numai.

Trecem la partea tehnica, facand un popas sub capota. Aici gasim nu mai putin de noua (9!) versiuni de motorizare, sase pe benzina si trei diesel. Pe scurt: 2.8 litri V6 Turbo (255 sau 280 CP), 2.0 litri Turbo (150, 175 sau 210 CP) si 1.8i (122 CP). La dieseluri, vin 1.9 TTiD biturbo (180 CP/400 Nm), 1.9 TTiD 16v (150 CP) si 1.9 TTiD 8v (120 CP). Pe langa acestea, prietenii naturii pot conta pe doua versiuni BioPower, care duc optiunile de motorizare pentru noul 9-3 la nu mai putin de 11. Toate motoarele sunt combinate cu o cutie de viteze cu sase rapoarte, transmisia BVA5 Sentronic fiind o optiune demna de luat in calcul.

Daca va faceti griji legate de siguranta noului model, aflati ca suedezii au gandit elementele de siguranta active si pasive studiind atent 6100 de accidente reale din Suedia. Astfel, noul Saab 9-3 vine cu un pachet de airbag-uri high-tech (cele frontale sunt adaptive si cele laterale se deschid in doua niveluri, in functie de gravitatea impactului) si cu un sistem la fel de avansat de tetiere active. In plus, sistemele MBA (Mechanical Brake Assist), ESP, EBD (Electronic Brake Distribution), CBC (Cornering Brake Control) si TCS (Traction Control System) vin toate in serie, asigurand un nivel de siguranta ridicat. Unul dintre gadgeturile cele mai interesante este capacitatea de remodelare automata a parasocurilor, care in cazul unui impact la maximum 15 km/h revin la pozitia initiala fara niciun efect negativ secundar.

Daca versiunile sedan si break sunt aproximativ asemanatoare in termenii diesgnului exterior, trebuie sa vorbim in cateva cuvinte despre varianta cabrio. Sistemul de retractare a capotei din panza reuseste sa lase noul 9-3 descoperit complet in doar 20 de secunde, cel mai bun timp in segment. In plus, Saab breveteaza un material textil inedit, cu proprietati ignifuge. Denumirea sa: Hydroblox.

  • index_vl, marţi, 12.06.2007 15:05
    Jucarie

    O Super super jucarie, atat ca design cat si ca performante...Nici la pret nu prea mai au de lucrat cei de la SAAB. Cele trei modele: sport sedan, convertible si sport combi au preturile incepand de la 26.995$, 38.240$ si respectiv 28.240$. O reusita din partea lor

  • eu, marţi, 12.06.2007 15:29
    pute

    vorbesti ca un director de vanzari! da-te `ncolo!

  • xTremeRS, marţi, 12.06.2007 15:49
    Superb

    Masina arata bestial ca design dar cam lasa de dorit interiorul...

  • andrei, marţi, 12.06.2007 17:26
    plictisitor...

    ... ca orice Saab. Ma asteptam la mai mult, dar din pacate nu am vazut nimic care sa ma faca sa spun: DA, vreau si eu un Saab! Varianta a primit o noua fata, dar atat. Motoarele se pare ca sunt bune, performante bune, dar nu cred ca motorul vinde singur masina. Interiorul este cel putin anost, da impresia de prost facut si materiale ieftine...

  • Ionut, marţi, 12.06.2007 18:30
    saab

    voi v-ati urcat vreodata intr-un Saab de va dati asa cu parerea vis-a-vis de materialele din interior? Masina este superba si la interior si la exterior.

  • Danutzky, marţi, 12.06.2007 18:47
    ca de obicei

    da tu teai urcat vreodata in modelu asta de saab sa stii cum sunt materialele in asta? anyway... foarte tare k ati pus multe poze tot asa ;)

  • @ndr3!, marţi, 12.06.2007 21:17
    saab

    saab=bmw+honda=super mashinutza e combinatzie super mishto,pentru k dak nu stii c sa alegi dintre un seria 5 shi un acord atunci itzi iei un saab,kre e super tare hsi petntru cei care spun k interiorul e nasol,probabil nu au vazut un saab in realitate.kiar dak bordu nu e cine stie c k disidn da e tottul ergonomic orientat catre sofer,tipic saab. Foarte TARE

  • AndreiRN, marţi, 12.06.2007 22:42
    Supravietuire

    GM le-a pus in vedere ca daca nu devin profitabili in urmatori 3 ani se va inchide sacul de investitie si subventionare. Vor ataca piata cu modele noi si agresive dar clientul va avea ultimul cuvant de spus. Il ve-ti cumpara?

  • vasile, marţi, 12.06.2007 23:21
    saab 9-3

    mi se pare pretul un pic cam exagerat .... este mai scump decat un bmw sau un adi ..ce sa mai zic de noul c klasse care este mult mai tare.in concluzie ..pretul destul de mare

  • scandinavia, miercuri, 13.06.2007 01:27
    pt vasile.

    mercedes-ul=masina taranului cu bani pt o mai buna parere despre saab intrati si voi pe www.saab.se sa vedeti si voi.....pe cand saab-ul avea stergatoare la faruri,incalzire in scaune,motoare supraalimentate.....etc.....mercedes-ul se chinuia sa monteze a 5-a treapta de viteza pe celebra cobrå.......asa ca .....mai informeaza-te inainte sa de a-ti spune parerea cat despre interiorul unui saab,este tipic suedez:simplu si util

  • suedezu, miercuri, 13.06.2007 01:31
    despre interior

    la cel putin 5 dintre voi care ati comentat despre interior va spun fratilor ca daca va dau o cheie de saab in mana nici nu stiti sa-l porniti...sa nu mai vb de cum o sa scoateti cheia din contact...va lipsesc franjurii si canacii probabil

  • Arlequin, miercuri, 13.06.2007 09:06
    Nu-mi place

    ... da m-as obisnui cu ea in cca...3 minute !!!!

  • AndreiRN, miercuri, 13.06.2007 19:31
    Saab

    "pt o mai buna parere despre saab intrati si voi pe www.saab.se sa vedeti si voi....." Parerile realiste se fac pe piata libera si nicidecum pe situl propriei firme unde este 100% propaganda. Saab a fost dintotdeauna in avangarda si a supravietuit atatia ani subventionata de guvern. Si acuma imi aduc aminte cum priveam un motor de Saab V4 scos si neatins de nimeni la cimitirul de masini. Compact si frumos. Dar ..... Nu produc masini deosebite si acuma sunt pe sasiu de Subaru sa fie si ei un pic mai competitivi.

  • nicki, vineri, 15.06.2007 11:36
    saab

    va rog,cei carora nu le place SAAB-ul si va plac alte masini,daca aveti unul,dati-l unuia care are un vecin cu SAAB ,si care a schimbat [pe drumurile din Bucuresti,nu din tara]bucsaraia dupa 80.00km,desi tot mai mergea!Hai,va rog,tot nu va place plasticul din el,cand mi-l dati?Va multumesc anticipat1,nicu

  • Marc`, vineri, 06.07.2007 08:01
    SAAB 9.3

    Eu sant daca se poate spune un fan Saab(daca se poate spune asa) de pe vremea 900-lui cocosat,si mai ales cel cabrio(pt.cinefili, cel condus de pshihologul si pshihiatrul Richard Gere in filmul cu Basinger,Kim Basinger-Analiza Finala:P stiam ca sant facute pe platforma lui Opel Vectra adevarul ca au un pret destul de ridicat,poate ca pt.ca sant mai mici"daca se poate spune asa si imlicit ar trebuii sa fie mai excusivisti.dar am vazut ca de cand i-au preluat GM,scot o caruta de motorizari...cat despe inovatile SaaB, am vazut destule pe site,dar daca te uiti bine la fiecare producator,se lauda ca a fost primul care a introdus(acusi o sa auzica te miri cine a pus primul coada la pruna,a dat prima gaura in macaroana sau a inventat mersul pe jos si statul la coada..)cate ceva.imi amintesc ce tam-tam faceau japonejii u motor de aluminiu prin anii `80,ca sa citesc ulterior ca nus ce Peugeot amarat sau Citroen prin anii 50-60 aveau motoare cu carcase de alu`...acuma cu plasticul,nu e chiar asa de rau ca la alte masini,cu toate ca outeau sa se riste sa faca bordurile:)) cu ceva lemn-piele-crom. sa se fi uitat nitel prin curtea vecinilor" de la VOLVO, si la interioarele de pe v50 SI XC70.Pana si S 50 are un bord de lemn de stejar! cat despre faptul ca ei SAAB-ul era mai conservator in privinta desgnului,si nu numai,il facea sa para mi deosebit.acum,cu globalizarea...oricum,fata de la noul 9.3 este superba-duce cu cea de la seria 5 B.M.W.-chiar mi reusita dup parerea mea,in schimb m-a dezamagit spatele,aduce cu cel de la NISSAN Primera,cu cel de la LEXUS,modelul si-a pierdut din acuratete...imi placea mai mult modelul 9000 cel cu fundul mare,imens de lat... asa cum spunea Cris Bangle:"sant locuri in lume unde inca le plac fundurile mari" Nu ca as fi eu arab,turc sau grec...dar sant balcanic:)

  • new, marţi, 25.09.2007 20:43
    va spun eu

    sabbul nu mai e ce a fost. intradevar, model frumos ca design, bun ca siguranta. motorul e cel de fiat, de 1.9jtd, ramane ca timpul sa decida cat e de reusit. iar interiorul are plastic de proasta calitate,cam scartie. va zic obiectiv, fara sa am o afinitate speciala fata de o alta marca. pentru a nu va mai obosi sa ma intrebati daca m-am urcat in vreunul, va raspund in avans ca in ultimul an am schimbat 4 saab-uri 9-3.

  • luci, vineri, 11.01.2008 11:53
    saab

    fratilor nu mai vorbiti din auzite am un saab din 2002 si daca as vrea sa o schimb tot un saab mi as lua masina este beton foarte solida foarte bine inchisa si cat despre interior...tine de gustul fiecaruia

  • edi, sâmbătă, 19.01.2008 00:08
    saab

    sun rezident in italia si mi-am comandat un saab cabrio 2008 vector 1,9 tiid 150 cai,alb-cutie automata-navi-dvd-tv-mp3 pioneer,alarma+bluetooth-interior piele alba-senzori parcare-bixeno-senzori ploaie-prelata crem cu 3 straturi-t.v.a inclus- platesc 41000€.am avut multe masini dar asta m-a impresionat!as fi vrut un bmw 320i cabrio ma costa 42500 fara nici un optional scaune in stofa!daca alegeam versiunea diesel full ca la saab ma costa 56-57000€!voi ce parere aveti!masinile sunt la fel de competitive!diferenta de pret?

  • de cosmin, miercuri, 20.08.2008 21:23
    saab 9-3

    nu prea stiu multe despre istoria saab,dar stiu foarte bine k sunt masini p kr orice colectionar de masini ar dori sa aiba cel putin un saab in colectia lui! iar despre cei kr spun k un saab 9-3 in special, arata naspa, atunci ei nu stiu decat de bmw sau mercedes! poate k nu stiu definitia cuvantului "arta"?

  • Razvan, duminică, 19.04.2009 20:43
    Saab 9.3

    Salut, am pe mana pentru o saptamana un Saab 9.3, modelul cu facelift, 1.9 TiD 150 CP, model VECTOR. Am facut deja in 2 zile 500 km cu ea si mi-a lasat o parere foarte, foarte buna ! Lasand la o parte aspectul (care atrage foarte multe priviri) masina este foarte performanta ! O tinuta de drum impecabila, directia este perfecta, curbele le negociezi la viteze ridicate fara vreun sentiment de nesiguranta. Motorul diesel face foarte bine fata masinii iar reprizele de acceleratie sunt peste celebrul motor 1.9 TDI 131 cp (spun asta pt ca masina personala este un passat ). Interiorul nu este extraordinar referitor la design dar este foarte ergonomic si calitativ. Este o masina bussines-sport, eu asa o vad. Parte negativa, daca pot numi asa, este pretul de achizitie ridicat aprox 30 000 EUR si mai ales ca isi pierde ENORM din valoare la revanzare. Insa este o masina grozava, arata foarte foarte bine din punctul meu de vedere. Aa...iar sistemul audio BOSE cu 10 difuzoare este extraordinar ! Ce sa mai zic, o masina foarte buna si atragatoare, ma uit din 5 in 5 minute pe geam la ea ! Pacat ca va trebui sa o inapoiez!

  • ionutz6903, luni, 14.02.2011 20:10
    Saab 9.3

    numai necunoscatorii au parei proaste despre Saab, sau mai bine zis cei care nu au avut niciodatamacar sa urce pe bancheta din spate a unei super masini de o inalta performanta. nu e o lauda dar am avut multe masini de marca cum sa-r zice {BMW , Mercedes etc ] dar cand am descoperit ce poate un Saab 9.3cu motor 2.2 diesel m-am indragostit imediat de aceasta masina . si apropo de interior e specific saabului e superb si nu are plastic de proasta calitate ca sa descriu o astfel de masina nu mi-ar incapea pe sait