Noul Saab 9-3 facelift in 69 de fotografii
Noul 9-3 este primul model Saab care imprumuta clisee de design de la conceptul de succes Aero X. Rezultatul e superb.
Daca ar trebui sa alegem o marca de renume la nivel mondial care stie sa isi pastreze stilul indiferent de modul in care designerii au ales sa isi exprime creativitatea, aceasta este Saab. Iar ultima creatie a constructorului suedez, faceliftul operat intregii game 9-3, este elocvent in acest sens.
Noua fata a lui 9-3 se inspira abundent din conceptul Aero X, celebru prin stilul sau unic de abordare a designului, diderentele fiind facute doar de cerintele ingineresti care transforma un concept in versiune de serie. Printre altele, la regandirea designului exterior, designerii suedezi au imbunatatit coeficientul aerodinamic al modelului, acesta (cunoscut ca Cx) ajungand la 0.28 pentru sedan si 0.33 pentru break. Insa exteriorul vorbeste singur prin imagini, astfel ca, daca mai amintim optiunile legate de jante (16 si 17 inch pentru variantele de echipare Linear si Vector si 18 inch pentru Aero), putem trece la interior.
Aici, modelul suedez se remarca printr-o paleta bogata de dotari, intre care ies in evidenta sistemul ComSense (care impiedica realizarea unui apel telefonic in cazul unei faze critice in rulare, pentru a nu distrage atentia soferului), pachetul de navigatie DVD GPS cu display de 6.5 inch, climatizare bi-zona in serie, conexiune Bluetooth, si nu numai.
Trecem la partea tehnica, facand un popas sub capota. Aici gasim nu mai putin de noua (9!) versiuni de motorizare, sase pe benzina si trei diesel. Pe scurt: 2.8 litri V6 Turbo (255 sau 280 CP), 2.0 litri Turbo (150, 175 sau 210 CP) si 1.8i (122 CP). La dieseluri, vin 1.9 TTiD biturbo (180 CP/400 Nm), 1.9 TTiD 16v (150 CP) si 1.9 TTiD 8v (120 CP). Pe langa acestea, prietenii naturii pot conta pe doua versiuni BioPower, care duc optiunile de motorizare pentru noul 9-3 la nu mai putin de 11. Toate motoarele sunt combinate cu o cutie de viteze cu sase rapoarte, transmisia BVA5 Sentronic fiind o optiune demna de luat in calcul.
Daca va faceti griji legate de siguranta noului model, aflati ca suedezii au gandit elementele de siguranta active si pasive studiind atent 6100 de accidente reale din Suedia. Astfel, noul Saab 9-3 vine cu un pachet de airbag-uri high-tech (cele frontale sunt adaptive si cele laterale se deschid in doua niveluri, in functie de gravitatea impactului) si cu un sistem la fel de avansat de tetiere active. In plus, sistemele MBA (Mechanical Brake Assist), ESP, EBD (Electronic Brake Distribution), CBC (Cornering Brake Control) si TCS (Traction Control System) vin toate in serie, asigurand un nivel de siguranta ridicat. Unul dintre gadgeturile cele mai interesante este capacitatea de remodelare automata a parasocurilor, care in cazul unui impact la maximum 15 km/h revin la pozitia initiala fara niciun efect negativ secundar.
Daca versiunile sedan si break sunt aproximativ asemanatoare in termenii diesgnului exterior, trebuie sa vorbim in cateva cuvinte despre varianta cabrio. Sistemul de retractare a capotei din panza reuseste sa lase noul 9-3 descoperit complet in doar 20 de secunde, cel mai bun timp in segment. In plus, Saab breveteaza un material textil inedit, cu proprietati ignifuge. Denumirea sa: Hydroblox.
O Super super jucarie, atat ca design cat si ca performante...Nici la pret nu prea mai au de lucrat cei de la SAAB. Cele trei modele: sport sedan, convertible si sport combi au preturile incepand de la 26.995$, 38.240$ si respectiv 28.240$. O reusita din partea lor