Noul Rivian R3, pur electric, debutează cu o autonomie de 483 km și preț accesibil
Într-o singură zi, Rivian a lansat nu unul ci două modele noi. Este vorba despre R2, dar și despre R3. Acesta din urmă va avea și o versiune de performanță, denumită R3X.
Rivian este mai mult decât pregătit să își extindă portofoliul de modele cu zero emisii. În aceeași zi în care a prezentat lumii întregi noul R2, americanii au publicat primele imagini și informații despre R3 și R3X. Acest model va fi poziționat în gamă sub R2.
Reprezentanții companiei nu au oferit foarte multe detalii despre acest nou R3, dar au precizat, totuși, că are un ampatament de 2.800 milimetri. Cu 135 de milimetri mai scurt decât cel al lui R2.
Așa cum bine poți observa, designul este specific celor de la Rivian. În plus față de elementele de design cu care ne-am familiarizat deja, avem elemente de protecție din plastic, mânere care se retrag în portiere și diverse accente negre.
La interior, pasagerii vor regăsi un instrumentar de bord digital, un display central generos, plafon panoramic, iar ambele rânduri de scaune pot fi pliate.
Rivian R3X va fi versiunea de performanță a lui R3. Va putea fi deosebit după spoilerele diferite, jantele exclusive și accentele portocalii.
În ceea ce privește specificațiile tehnice, americanii au declarat că noul R3 va fi oferit cu două variante de baterii și că va avea o autonomie de peste 483 de kilometri. Mai mult, clienții vor putea opta pentru o configurație cu un singur motor electric, cu două sau chiar cu trei.
Acesta din urmă va fi capabil să atingă 100 de km/h în mai puțin de 3 secunde.
De reținut că noul Rivian R3 va fi lansat pe piață nu mai devreme de anul 2026 și va avea un preț accesibil, după cum susțin reprezentanții companiei. Mai mult, va fi oferit la nivel global, așadar îl putem aștepta și în Europa.
via Carscoops
Mie imi place maxim,cum au zis unii te duce putin cu gandul la o Lada Niva dar pt cine este fan masina boxy,patratoasa ,ar fi ceea ce trebuie.Un amestec foarte bun intre retro si high tech iar pretul este relativ in partea de bun simt dupa standardele actuale.Daca nu sare 42-43k posibil sa fie un competitor foarte serios pt Tesla mai ales ca Rivian este practic Amazon(ca si finantator important).Sa o vedem in galantar peste cativa ani si sa speram ca vor fi cat mai putine ``bug-uri`` pe la ea :)