Noul Renault R5 Turbo 3E este un concept electric pentru drift cu 380 CP

Publicat joi, 22.09.2022 10:38 de Alexandru Monenciu

Constructorul francez de automobile a publicat mai multe detalii despre noul său show car electric. Denumit R5 Turbo 3E, acesta este dezvoltat special pentru drift, și va debuta în 25 septembrie.

Producătorul din Hexagon continuă celebrarea celor 50 de ani împliniți de legendarul Renault 5. De această dată, francezii prezintă un concept electric dezvoltat special pentru drift.

Considerat a fi un omagiu contemporan pentru Renault 5 Turbo și Turbo 2, acesta a fost denumit R5 Turbo 3E. Debutul este programat pentru data de 25 septembrie, în cadrul Concursului de Eleganță de la Chantilly. Apoi, show car-ul va fi expus la standul Renault de la Salonul Auto de la Paris.

Noul concept Renault R5 Turbo 3E are o lungime de 4 metri, o lățime de 2 metri, 1.32 metri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.54 metri.

Șasiul este unul tubular, iar caroseria este realizată din fibră de carbon. La exterior găsim mai multe elemente care fac trimitere la Renault 5 Turbo 2, un eleron uriaș și o grafică inspirată de jocurile video retro. Totodată, noul R5 Turbo 3E are 10 suporturile pentru montarea camerelor video.

Pentru interior, Renault a pregătit scaune de competiție, din fibră de carbon, 10 ecrane digitale, roll cage omologat FIA, podea din plută neagră și Alcantara pentru partea superioară a planșei de bord și pentru panourile portierelor.

Sistemul de propulsie este format din 2 motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată din spate. Cele două dezvoltă în total 380 de cai putere și 700 Nm. Bateria are o capacitate de 42 kWh, iar o încărcare completă durează 2 ore (la 380V).

Mașina cântărește 980 de kilograme (+ 520 kg bateriile). În aceste condiții, atinge 100 de km/h în 3.5 secunde, sau 3.9 secunde în modul Drift. Viteza maximă este de 200 km/h.

Așa cum spuneam, noul show car Renault R5 Turbo 3E va debuta în 25 septembrie.

via Renault

  • ., joi, 22.09.2022 11:25

    Care-i treaba cu facaletul ala de langa bord? :))))

  • PMC, joi, 22.09.2022 11:27

    In modul Drift prinde suta in 3,9 s si in modul normal i se termina bateriile dupa 90 de km. Aiasta evolutie, fratilor!

  • Seriff, joi, 22.09.2022 13:18

    Si turbo unde e? Eu nu pricep logica asta de a lua niste masini clasice cu motoare ca lumea si a le transforma in jucarii electrice, tot farmecul lor este pierdut.

  • alexander, joi, 22.09.2022 15:15

    "facaletul" ma gandesc ca e frana de mana hidraulica

  • gigi zmeu, vineri, 23.09.2022 15:09

    pcm si seriff-acesti lolek si bolek ai automarket impartasesc din putul ( in cazul lor puta -ca sa nu fie vulgar) intelepciunii lor au venit sa latre unde nu le place. La masinile pe benzina, dupa cati km li se termina benzina daca le dai in bot mai pcm-ule? Crezi ca traversezi judetul? Seriff intreaba de logica-pai nu poti intreba de ceva ce nu intelegi in general. Hai salutari mai parosilor pe picioare! Este reducere la ceafa de porc dupa colt! Usor, nu vorbesc de a voastra.

  • @gigi zmeu, sâmbătă, 24.09.2022 22:54

    Salut,colega,vezi ca ai o cursa pana-n Dristor,sa nu folosesti maimuta si nu asculta manele!

  • @@gigi zmeu, duminică, 25.09.2022 15:43

    Colega,te-ai oparit degeaba.Mai citeste odata, poate intelegi. Manelele sunt mana in mana cu ceafa de porc si dupa cum vezi, nu sunt fanul la nici una din ele. Si cine este Dristor? Nu il cunosc...