Noul Renault Clio facelift: design complet nou, fără piele la interior și păstrează un diesel

Publicat marţi, 18.04.2023 13:32 de Tiberiu Safta

Renault a lansat oficial noul Clio facelift. Noul model aduce un design nou al părții frontale, cel mai agresiv văzut până acum în istoria subcompactei franceze. Acesta primește 5 motorizări diferite, printre care și un motor hibrid de 145 de cai putere.

După ce am văzut, în ultimele luni, mai multe imagini spion, a venit momentul să facem cunoștință cu noul Renault Clio facelift. Actuala generație, introdusă în 2019, primește o actualizare substanțială, atât cu privire la caracterul vizual, cât și cu privire la cel tehnic. Noul Clio facelift aduce un design mult mai apropiat de modelele de dimensiuni mai mari din gama constructorului, precum și tehnologie nouă, materiale mai sustenabile și motoare mai eficiente.

CEL MAI AGRESIV CLIO DE PÂNĂ ACUM

Să începem cu design-ul exterior. De-a lungul timpului, Renault Clio a fost mereu o mașină cu un design simplu, ușor de recunoscut și chiar elegant în același timp. Pentru noul Clio facelift, designerii nu s-au sfiit deloc să-i aducă subcompactei un design care să o diferențieze semnificativ de iterațiile precedente. Astfel, în partea din față avem acum o grilă mult mai lată, care îl face pe noul Clio facelift să fie cu adevărat un model impunător. Grila masivă este acompaniată de o priză de aer care ocupă, practic, toată suprafața barei de protecție.

Aici mai adăugăm și farurile cu o semnătură luminoasă LED nouă, alăturate unui nou set de blocuri optice pentru luminile de zi, amplasate pe plan vertical, un aspect vizual inspirat chiar din lumea motorsportului. Inclusiv sigla Renault este nouă. Aceasta este finisată în crom satinat și conține și o grafică nouă, simbolică pentru noua identitate a modelului subcompact.

Așa cum spuneam, farurile au acum o semnătură luminoasă nouă, cu 5 LED-uri pentru fiecare far, față de 3 LED-uri, cum era până acum. De asemenea, în premieră pentru noul Clio, farurile LED sunt acum o dotare standard chiar și pentru echiparea de bază.

Renault a adus noutăți și în partea din spate, și aceasta având acum un aspect mai agresiv. Această trăsătură dominantă este ilustrată de prize de aer noi sculptate în bara de protecție. Partea inferioară a acesteia este vopsită în nuanțe diferite de negru, care pot fi lucioase sau chiar mate în funcție de linia de echipare aleasă. Tot pe baza liniilor de echipare, evacuarea poate fi vizibilă sau ascunsă în bara din spate.

Inclusiv stopurile primesc o semnătură luminoasă diferită, care o imită pe cea pentru faruri.

CULORI NOI, ACELEAȘI DIMENSIUNI

Pentru început, noul Clio facelift primește 7 nuanțe diferite: alb Glacier, negru Star, gri Shale, albastru Iron, roșu Flame, portocaliu Valencia și gri Rafale. Cea din urmă nuanță de gri este specială, deoarece aceasta pare a fi o culoare solidă privită de la distanță, dar care este sidefată odată ce o privești de mai aproape.

Noul Clio facelift aduce și jante noi cu dimensiuni de până la 17 inch. În total, clienții vor putea să aleagă între 6 jante cu design diferit, dintre care 4 sunt din aliaj. Indiferent de jantele alese, toate vor avea sigla Renault vopsită în centrul acestora. Printre liniile de echipare disponibile pentru noul Clio facelift, amintim de Techno și de Esprit Alpine, vârful de gamă al subcompactei franceze.

Singurul aspect neschimbat la exterior este reprezentat de dimensiunile noului model. Astfel, Clio facelift măsoară 4053 de milimetri în lungime, 1988 de milimetri în lățime și 1439 de milimetri în înălțime.

INTERIOR CU MAI MULTE MATERIALE ECOLOGICE

Imediat cum deschizi portiera șoferului vei fi întâmpinat de materiale noi la interior, care sunt mai prietenoase cu mediul, față de modelul de dinainte de facelift. În primul rând, trebuie să știi că noul Clio facelift renunță definitiv la tapițeria din piele de origine animală. Cei care vor alege echiparea Techno vor primi scaune îmbrăcate în fibre ecologice în proporție de 60%. Acest material este inclusiv prezent pe planșa de bord și pe panourile interioare ale portierelor.

Așa cum ne explică Renault, fibrele sunt compuse dintr-un lemn natural provenit din mai multe păduri semi-naturale din Europa, protejate în mod ecologic.

Aceste fibre, produse de specialiștii de la Tencel, unul dintre cei mai longevivi parteneri ai mărcii franceze, pot să absoarbă cantități mari de dioxid de carbon și nu necesită îngrășăminte chimice sau irigare artificială. Alături de aceste fibre, unele suprafețe sunt acoperite și cu TEP, un material textil compus din fibre de poliester extrase din surse ecologice.

20 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ ACTIVE

Pe lângă materiale noi, noul Clio facelift aduce și un instrumentar digital nou, cu diagonale cuprinse între 7 și 10 inch. Volanul primește sigla nouă văzută la exterior, iar în habitaclu este prezent și un ecran central pentru sistemul multimedia Renault Easy Link, disponibil în două versiuni: cu ecran de 7 inch, sau cu ecran de 9.3 inch.

Noul Renault Clio facelift vine echipat cu nu mai puțin de 20 de sisteme de asistență avansate, împărțite în 3 categorii: Driving, Parking și Safety. Principalele sisteme de siguranță active includ o cameră cu vedere de 360 de grade și un sistem de frânare de urgență automată cu senzori de detectare a pietonilor și a bicicliștilor.

Tot în pachetul Active Driver Assist avem și un cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, un asistent de centrare în bandă și parcare automată.

La capitolul confort, noul Clio facelift aduce un aer condiționat automat, precum și o cartelă care înlocuiește cheia de contact pentru pornirea motorului și care are funcție hands-free. Tot aici primim și un încărcător wireless pentru smartphone.

5 MOTORIZĂRI DIFERITE, INCLUSIV UN HIBRID DE 145 CP

Noul Renault Clio facelift este disponibil, pentru început, cu 5 motorizări. Dintre acestea, două sunt pe benzină, una este hibridă, una este dotată cu GPL, iar ultima este un propulsor diesel. Cea mai mică motorizare este reprezentată de unitatea SCe 65, care aduce un motor de 1.0 litri cu 3 cilindri, aspirat natural și care dezvoltă 65 de cai putere și un cuplu de 95 Nm. Acest motor este cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte.

Următorul motor în gamă este unitatea TCe 90, fiind vorba tot de un motor de 1.0 litri cu 3 cilindri, turbo de această dată și care dezvoltă 90 de cai putere și 160 Nm. Unitatea este cuplată, de această dată, la o cutie manuală cu 6 trepte.

Singurul motor diesel din gamă, BluedCi 100, aduce 100 de cai putere și 260 Nm, iar acesta este cuplat tot la o cutie manuală cu 6 trepte.

Urmează, apoi, unitatea TCe 100 LPG, echipată cu o instalație GPL. În esență, este vorba despre același motor de 1.0 litri turbo cu 3 cilindri, dar care livrează acum 100 de cai putere și 170 Nm. Cu ambele rezervoare pline, motorul oferă o autonomie de peste 1000 de kilometri.

La final, cel mai puternic motor este reprezentat de unitatea hibridă E-Tech 145. Această unitate este compusă dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri cu 4 cilindri de 94 de cai putere și din două motoare electrice, unul de 36 de kW, iar celălalt de 18 kW. Propulsorul hibrid oferă în total 145 de cai putere, iar partea electrică este alimentată de o baterie de 1.2 kWh.

Evident, motorizarea hibridă este cuplată la o cutie de automată, care are 4 rapoarte diferite pentru motorul termic și alte două rapoarte pentru cele două motoare electrice. Plecarea de pe loc este realizată cu ajutorul motorului electric de 18 kW, iar mașina poate să ruleze în modul electric în proporție de 80% din timp în regim urban. Astfel, consumul de carburant este mai mic cu 40% față de un motor convențional.

Deocamdată, Renault nu a anunțat când va fi lansat pe piață noul Clio facelift și nici nu a dezvăluit prețurile noului model.

via Renault

  • Octavian, marţi, 18.04.2023 13:49

    Ba sincer ... este mai frumosă decât 208 si Yaris . Păcat ca nu mai fac versiunea RS dacă o avea arata și mai bine .

  • dan_grc, marţi, 18.04.2023 14:13

    Arată foarte bine, n-au stricat frumusețea acestui model . Singurele motorizări logice, 1 litru benzină turbo 90 cai și 1.5dci 100 cai, aspirata de 65 cai este demnă de Supernova, dar cu performanțe mai proaste, actualul Clio fiind mai greu, iar hibridul nu are rost pe o astfel de mașină, îngreunează inutil un model de clasă mică, nu mai vorbim de portofel.

  • ds, marţi, 18.04.2023 14:24

    Grila este asemănătoare cu cea de la modelele Peugeot, nu arată rău deloc. Probabil aceeași motorizare hibridă de pe Jogger. După ce Logan 3 și Sandero 3 au preluat motorul de la Clio acum s-a procedat în sens invers.

  • PMC, marţi, 18.04.2023 15:13

    Deci oamenii nu mai stiu cum sa castreze Dieselul si a dracului, tot se vinde. :) L-au facut de 100 de cp cu manuala. Daca i-ar pune o cutie automata si 130 CP, sunt convins ca s-ar vinde ca painea calda si porcariile cu baterii ar ramane fara clienti. :) In rest, masina e frumoasa, diferentele fata de modelul actual sunt minore. Clio a fost intotdeauna o masina excelenta.

  • Andrei, marţi, 18.04.2023 15:40

    A sunat Peugeot și i-a felicitat pentru designul reușit, dar i-a sfătuit să fie mai originali data viitoare.

  • Bogdan, marţi, 18.04.2023 16:05

    Cât timp directorul de design a trecut de la Peugeot la Renault e normal sa fie asemănări. Ce nu e normal e că partea de fata sa nu fie coerenta cu lateralul vehiculului....sau doar eu observ asta ?!

  • @pmc, marţi, 18.04.2023 16:06

    clio e pt saraci, deci fara scoala, deci evident prefera dizalu. foarte urat spatele, ii strica si lateralul chiar. si tetiera aia!

  • cos, marţi, 18.04.2023 16:24

    bai atata "agresivitate" pe o masina n am mai vazut de multa vreme. Clio asta e un fel de chihuahua masinilor? mic si rau? :)

  • Flu flu, marţi, 18.04.2023 21:52

    Ce poate fi mai natural decât pielea de vacă?! O tapițerie din plastic, cică alcantara? Adică din petrol?

  • Eugen, miercuri, 19.04.2023 07:51

    Adică cât puteți sa dezinformați prin titlu...,".Noul Renault Clio facelift: design complet nou, fără piele la interior și versiune diesel" și mai jos tot voi ziceți ca defapt are și motorizare diesel. Toată lumea e anti diesel mai nou și băgați treaba cu ecologia când defapt un motor care consuma 5% în oraș este clar ca poluează mai puțin decât un motor care consuma 10%în oraș. Am mers cu toate motoarele de pe clio fără facelift și singurul ansamblu motor/cutie cât de cât economic și fiabil este 1.5dci.....dar voi continuati-va campania anti diesel ca asa este directiva.

  • pipo, miercuri, 19.04.2023 11:40

    Partea de eco-marketing din acest "text-drive" este uluitor de ...penibila . Si nu este neaparat vina celor care au redactat textul sau care incearca sa copieze cat mai fidel textele originale. Doar arata "orbecaiala" in care sunt afundati toti producatorii de prin toate industriile in goana lor pt. a-si machia cat mai eco-bio-sustenabil orice produs , chiar daca multe dintre aceste produse/industrii este evident ca nu pot fi nici macar apropiate de conceptul de a fi "eco", cum este si cazul de fata. Un automobil ( mai ales cu motoare termice, dar nu exclud deloc nici pe cele electrice), este exact opusul oricarui concept de transport eco, bio, sustenabil sau cum doresc ei sa le mai numeasca. Acestea- caii, vehicule de lemn trase de animale, barci, corabii .etc- au disparut odata cu progresul si in goana dupa viteza si timpi mai scurti de transport . Este penibil sa incerci sa folosesti materiale asa zis eco in orice automobil modern. si mai penibil este sa incerci sa explici cat de eco este . Este o balbaiala generalizata in piata, fiindca de fapt nimeni nu prea intelege nimic, doar ca trebuie sa arate cat mai "eco" . Si iata mai jos extrase din textul de mai sus : "Așa cum ne explică Renault, fibrele sunt compuse dintr-un lemn natural provenit din mai multe păduri semi-naturale din Europa, protejate în mod ecologic." - nu exista fibre "compuse" din lemn , ci doar extrase din lemn ! Sau : "Aceste fibre, produse de specialiștii de la Tencel, unul dintre cei mai longevivi parteneri ai mărcii franceze, pot să absoarbă cantități mari de dioxid de carbon și nu necesită îngrășăminte chimice sau irigare artificială. " - nu exista fibre care sa absoarba co2 sau care sa necesite ingrasaminte/irigare , presupun ca se refera la copacii din care sunt extrase aceste fibre ! In sfarsit ,strict la subiect , se pare ca inginerii au terminat bugetul pt. exterior la partea frontala, ca nu cred ca au considerat ca partea din spate nu ar mai avea nevoie de retusuri ! Iar aceasta parte frontala nu arata asa de "agresiv" , doar s-au chinuit mult prea mult ( dupa parerea mea) la grilele alea. Eu cred ca cei de la Renault aveau nevoie in primul rand de un facelift/update cat mai agresiv la preturi, sunt curios care o sa fie .

  • Cristian, miercuri, 19.04.2023 12:15

    Asta e ca reclama aia stupidă la N tipuri de bere, in care se preamărește aspectul sticlei, dar înăuntru, aceeiași poșircă. Si se mai și aude o voce care răcește, "noua bere..." Iar cu râșnițele electrice, lăsați-o mai moale, nu voi ziariștii, adunarea înțelepților din borcanul belgian.