Noul Porsche 718 Spyder RS, cântecul de lebădă al decapotabilei cu motor termic
Porsche a lansat o nouă versiune mai puternică pentru modelul său decapotabil, botezată 718 Spyder RS. Aceasta este ultima versiune a decapotabilei germane care primește un motor termic, înainte ca modelul să devină electric odată cu lansarea viitoarei generații.
Constructorul german tocmai a lansat noul 718 Spyder RS, ultima versiune nouă cu motor termic pentru decapotabila de performanță. Noua versiune aduce un motor ceva mai puternic, un pachet vizual nou și o suspensie nouă.
Față de versiunile standard, noul 718 Spyder RS se distinge printr-o caroserie cu un design mai agresiv. De altfel, aspectul este preluat direct de la modelul Cayman GT4 RS și include un spoiler față nou din fibră de carbon, alături de mai multe elemente confecționate din acest material în zona prizelor de aer. Modelul primește și un eleron spate nou, precum și prize de aer laterale noi.
Pentru acest model, acoperișul a fost complet regândit, cu scopul de a reduce din greutatea mașinii. Mai exact, plafonul din pânză care trebuie montat și demontat de mână este mai ușor cu 7.2 kilograme față de plafonul unui 718 Spyder obișnuit. Mai mult, tot plafonul lui 718 Spyder RS este mai ușor cu 16.3 kilograme față de plafonul lui 718 Boxster.
Sub capota lui 718 Spyder RS avem un motor cu 6 cilindri boxer mai puternic decât la versiunile obișnuite ale modelului. Asta pentru că motorul dezvoltă acum 500 de cai putere și un cuplu de 449 Nm, fiind mai puternic cu 80 de cai putere, iar acesta poate urca în turații până la 9000 rpm.
Pentru noul model, Porsche nu oferă cutie manuală. În schimb, 718 Spyder RS primește aceeași cutie automată PDK văzută la Cayman GT4 RS cu 7 trepte. Astfel, noul model decapotabil are nevoie de 3.4 secunde pentru a atinge 100 de km/h, iar viteza maximă este acum de 308 km/h.
Suspensia noului 718 Spyder RS este gândită pentru a oferi un confort mai mare la volan. Astfel, suspensia noului model este mai moale decât cea văzută la Cayman GT4 RS. În standard, noul model primește sistemul activ Active Suspension Management, precum și un diferențial cu blocare limitată.
Pentru cei care își doresc mai mult de la model, Porsche oferă și pachetul Weissach Package. Acesta aduce evacuări din titaniu, mai multă fibră de carbon și elemente aerodinamice suplimentare.
Noul Porsche 718 Spyder RS este ultima versiune nouă bazată pe platforma lui Boxster care primește un motor termic. În 2025, Porsche Boxster va fi transformat într-un model electric.
via Porsche
Adio poluare şi zgomot inutil