Noul Peugeot 508 este disponibil și în România: start de la 24.700 de euro
Peugeot 508 poate fi comandat și pe piața din România. Modelul producătorului francez este disponibil atât cu motoare diesel, cât și cu unități pe benzină. Cea mai accesibilă variantă are un motor diesel de 1.5 litri cu 130 CP, iar prețul de pornire este de 24.633 de euro.
Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018. Sedanul de segment mediu este disponibil și în România, cea mai accesibilă versiunea având un preț de pornire de 24.633 de euro.
Din punct de vedere estetic, Peugeot 508 preia o parte dintre liniile de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptul Peugeot Instinct. În ciuda tendințelor din piață de creștere a dimensiunilor, noul 508 este cu 80 de milimetri mai mic comparativ cu vechea versiune, iar înălțimea a scăzut și ea cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea modelului este acum cu 20 de milimetri mai mare, iar volumul portbagajului a crescut de la 473 la 487 litri.
Pe piața din România, noul Peugeot 508 este disponibil în patru versiuni: Active, Allure, GT Line și GT. Gama de motorizări include atât unități diesel, cât și propulsoare pe benzină.
Fanii unităților pe benzină vor putea opta pentru un motor de 1.6 litri THP de 180 CP și 250 Nm. Resursele motorului vor fi gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.9 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 230 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de producător este cuprins între 6.8 și 7.4 litri/100 de kilometri.
Cea de-a doua motorizare pe benzină va fi disponibilă exclusiv pe varianta GT. Aceasta are 1.6 litri și oferă 225 CP și 300 Nm. Și în acest caz, francezii propun o cutie automată cu opt trepte. Astfel, modelul francez are nevoie de 7.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă anunțată este de 250 km/h. Consumul mediu mixt calculat conform standardului WLTP este de 7.1-7.8 litri/100 de kilometri.
Cei care preferă un motor diesel vor putea alege fie unitatea de 1.5 litri de 130 CP, fie propulsorul de 2.0 litri în versiuni de 160 CP și 180 CP. Motorul de 1.5 litri va putea fi comandat fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu opt rapoarte. Restul versiunilor sunt disponibile doar cu transmisia automată cu opt trepte.
Peugeot 508 echipat cu motorul de 1.5 litri va accelera de la 0 la 100 km/h în 9.7 secunde (cutie manuală), în timp ce consumul de carburant anunțat de producător este cuprins între 4.6 și 5.4 litri. Varianta diesel de 160 CP are nevoie de 8.4 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, consumul mediu mixt fiind de 5.5-6.2 litri/100 de kilometri. Vârful de gamă în dreptul motorizărilor diesel oferă 180 CP și 400 Nm. De la 0 la 100 km/h sunt necesare 8.3 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 235 km/h. Consumul mediu trecut în fișa acestei versiuni este de 5.6-6.3 litri/100 de kilometri.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active | Allure | GT Line | GT |
1.6 THP | Benzină 180 CP |
Aut8 | 28.322 | 30.107 | 32.011 | - |
1.6 THP | Benzină 225 CP |
Aut8 | - | - | - | 36.652 |
1.5 BlueHDi | Diesel 130 CP |
Man6 Aut8 |
24.633 26.656 |
26.656 28.441 |
- 30.345 |
- - |
2.0 BlueHDI | Diesel 160 CP |
Aut8 | 27.965 | 29.750 | 31.654 | - |
2.0 BlueHDI | Diesel 180 CP |
Aut8 | 29.036 | 30.821 | 32.725 | 36.057 |
Versiunea de echipare Active, oferă, printre altele, următoarele dotări: senzori de parcare în zona din spate, spoilere și oglinzi exterioare în culoarea caroseriei, sistem automat de climatizare pe două zone, instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.5 inch, ecran central tactil cu diagonala de 8 inch, funcție Hill Assist, sistem de iluminare interioară cu LED, jante de aliaj cu diametrul de 16 sau 17 inch în funcție de motorizarea aleasă, lumini de zi cu LED, oglinzi retrovizoare încălzite, cu reglaj electric și rabatabile electric, padele pentru schimbarea treptelor de viteză (doar pentru transmisiile automate), cruise control, volan îmbrăcat în piele, sistem de frânare automată de urgență și sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de mers.
Nivelul de echipare Allure plusează cu următoarele: senzori de parcare în zona din față, trapă, ecran central cu diagonala de 10 inch, sistem de navigație, tehnologie Mirror Link, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch cu design special, scaun șofer cu reglaj lombar electric și 2 porturi USB dedicate pasagerilor din spate.
Spre deosebire de nivelul de echipare Allure, versiunea GT Line conține și următoarele echipamente: capace speciale pentru oglinzile retrovizoare, pachet exterior GT Line, faruri full LED, sistem i-Cockpit Amplify (doar pentru transmisiile automate), jante din aliaj cu diametrul de 17 inch în versiunea Merion Diamantee, lumini de zi cu LED specifice variantelor GT Line, pedale și praguri din aluminiu, stopuri speciale, scaune față certificate AGR, volan îmbrăcat în piele, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație și sistem pentru monitorizarea unghiului mort.
Vârful de gamă GT este echipat cu un sistem Active Suspension Control cu 3 moduri (Normal, Comfort și Sport) de funcționare, pachet exterior specific, scaune față încălzite, tapițerie din Nappa/Alcantara, volan îmbrăcat în piele specific versiunii GT, pachetul Visiopark și sistem audio semnat de Focal.
Noul Peugeot 508 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 508 2.0 BlueHDI, Active, Aut |
160 | 5.5 | 8.4 | 27.965 |
Ford Mondeo 2.0 litri, Trend, Aut |
150 | 5.0 | 10.8 | 27.950 |
Opel Insignia 2.0 litri, Edition, Aut |
170 | 5.5 | 8.9 | 26.100 |
Skoda Superb 2.0 TDI, Ambition, Aut |
150 | 4.4 | 8.9 | 29.097 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI, Comfortline, Aut |
150 | 4.2 | 8.7 | 30.777 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Să-mi moară bateria :-) de-oi înțelege prăpastia dintre prețurile est-vestice ale unor producători - egal dacă-n plus (v. Porsche, BMW etc.) sau în minus. În unele cazuri și cu 20-25%... Cum e cazul 508-ului, care pornește de la 32.300 € pt. dieselul manual în țara lui de baștină, deci cu 7.500 € mai scump ca la noi ! - n.b., la echipare egală. Iar pt versiunile de vârf diferențele cresc la +10K €. OK, francezii au TVA de 20%, dar asta ar însemna un plus de numai 250-350 €, anulat oricum de costul transportului+asigurărilor până aici. ...Dincolo de orice paradoxuri însă, prețurile noului 508 sînt f. competitive - mai exact, unele corecte zic eu, fiindcă departe de nivelul *pre-premium* clamat pe alte piețe. Și să nu uit (că-s pe AM): mașina ARATĂ F. BINE !!! :-))) - Bravo PSA, ține-o tot așa !!!