Noul Nissan Qashqai e-Power: propulsor electric de 190 de cai putere și motor termic pe post de generator
Nissan a prezentat versiunea electrificată a SUV-ului Qashqai, numită E-Power. Noul model dispune de un motor electric de 188 de cai putere, iar motorul termic funcționează exclusiv pe post de generator. Mașina este disponibilă numai în Europa.
Constructorul japonez a lansat o nouă versiune electrificată pentru Nissan Qashqai, numită e-Power. Noua mașină este destinată exclusiv pieței europene, iar vânzările vor debuta în această vară. Qashqai e-Power este al doilea astfel de SUV electrificat lansat de Nissan, după modelul Juke Hybrid .
Ceea ce îl face pe noul Qashqai e-Power unic este sistemul de propulsie. Mașina dispune de un motor termic pe benzină, turbo, în 3 cilindri și de 1.5 litri, care dezvoltă de unul singur 156 de cai putere. Însă, motorul cu ardere internă funcționează doar ca un generator pentru motorul electric și nu este, de altfel, cuplat la trenul de rulare al mașinii.
Propulsia este realizată de un motor electric care dezvoltă 188 de cai putere și care primește curent de la motorul termic cu ajutorul unui invertor. Depinde de modul de rulare, și acumulatorul poate fi alimentat direct de la motorul termic. Nissan spune despre această configurație că permite motorului cu ardere internă să lucreze la o turație optimă, din care rezultă emisii scăzute și eficiență crescută. De asemenea, Nissan precizează că noul Qashqai e-Power se comportă ca o mașină electrică la condus.
Un sistem special, numit Linear Tune, monitorizează funcționarea motorului termic și mărește turația atunci când motorul electric este mai solicitat.
Nissan nu a oferit date cu privire la performanțe sau la autonomia electrică. Noul Qashqai e-Power poate fi dotat și cu sistemul e-Pedal, care permite accelerarea, decelerarea și frânarea cu doar o singură pedală. Așa cum am spus, mașina va fi disponibilă numai pe piețele din Europa, iar vânzările vor debuta în vara acestui an.
via Nissan
cea mai eficienta implementare a unui motor termic pe o masina.