Noul motor V8 de 4.0 litri de la Audi poate să-şi dezactiveze patru cilindri
Audi a prezentat detaliile complete ale sistemului de dezactivare a cilindrilor implementat pe motorul V8 de 4.0 litri folosit de S6, S6 Avant, S7 şi S8.
Cei de la Audi au prezentat detaliile complete ale motorului V8 twin-turbo implementat pe modelele S6, S6 Avant, S7 şi S8. Unitatea este oferită în două versiuni de putere, 420 şi 520 CP şi va fi utilizată şi de o versiune a lui Bentley Continental GT. Propulsorul este echipat cu un sistem avansat de dezactivare a cilindrilor şi de anulare a zgomotelor neplăcute şi ale vibraţiilor. Sistemul de dezactivare a cilindrilor este extrem de rapid, fiind capabil să tranforme V8-ul într-un V4 în doar 300 milisecunde, acţiune despre care spun cei de la Audi că va fi insesizabilă de şofer.
Sistemul de dezactivare a cilindrilor funcţionează prin intermediul supapelor, acesta dezactivând supapele de admisie şi evacuare de la cilindrii 2, 3, 5 şi 8. Activarea sistemului de dezactivare a cilindrilor este semnalată pe bord, iar şoferul poate reporni cilindrii respectivi prin apăsarea fermă a pedalei de acceleraţie. Utilizarea acestui sistem aduce un beneficiu important în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi scăderea consumului de carburant, transformând unitatea V8 de 4.0 litri într-un motor cu patru cilindri, reducând cu 50% capacitatea cilindrică şi, în consecinţă, consumul de carburant al motorului.
Pentru maxim de rafinament, unitatea a fost echipată cu un sistem activ de anulare a zgomotelor. Pe lângă sistemul respectiv, propulsorul are suporti motor “activi”. Suporţii motor electromagnetici utilizează oscilaţii defazate pentru a reduce vibraţiile motorului. Habitaclul a fost echipat cu o serie de microfoane foarte sensibile, care lucrează în paralel pentru a detecta sunetele şi vibraţiile care nu-şi au locul şi emiţând un sunet defazat prin sistemul audio, asigurând o călătorie fără vibraţii şi alte zgomote care nu îşi au locul într-o maşină de lux. Sistemul este compus din patru microfoane amplasate sub tapiţeria de pe plafon şi se numeşte Active Noise Control. Acest concept a fost utilizat în trecut de cei de la Honda, când au folosit un sistem de dezactivare a cilindrilor pe un V6 i-VTEC montat pe Accord.
Via | MotorAuthority
In teorie suna bine acesta noua tehnologie. Sa vedem cat de bine vor reusi cei din grupul VAG sa o puna in practica