Noul Mitsubishi D:X este un monovolum hibrid, creat pentru aventuri off-road
Mitsubishi a dezvăluit oficial conceptul D:X, un monovolum hibrid conceput special pentru aventurile off-road. Noul concept este expus în cadrul Salonului de Mobilitate din Japonia.
Continuă seria de lansări de concepte ale producătorilor japonezi în cadrul Salonului de Mobilitate din Japonia. Trecem acum la standul Mitsubishi pentru a face cunoștință cu noul concept D:X, un monovolum de teren propulsat de un motor hibrid cu încărcare la priză.
Conceptul este inspirat în mare parte de modelul Delica, un monovolum disponibil pe piețele din Asia și Africa. Noul Mitsubishi D:X este creat special pentru dornicii de aventuri în aer liber, acest lucru fiind scos în evidență de numeroasele elemente specifice unei mașini de teren. Design-ul conceptului este unul destul de futurist pentru un monovolum, iar aici remarcăm numeroase elemente de protecție în zonele barelor și aripilor, precum și roți încălțate în anvelope de teren.
Farurile LED sunt montate imediat sub parbriz și sunt desenate în forma literei T, iar asemenea lumini mai sunt vizibile și în vârfurile aripilor din față, precum și în partea frontală a portbagajului extern, montat pe plafon. Portierele din față au un unghi de deschidere destul de mare, în timp ce portierele din spate sunt glisante. Cu toate ușile deschise putem remarca absența montantului B între scaunele din față și cele din al doilea rând.
Mai mult, în locul unor oglinzi sunt montate câteva ecrane în interiorul montanților A, iar partea frontală a conceptului conține și o cameră video care afișează imagini pe ecranul din habitaclul mașinii pentru a-l ajuta și mai mult pe șofer. În partea din spate, stopurile au aceeași formă a literei T, iar aici mai este prezent și un scut de protecție în partea inferioară.
Fiind un monovolum, Mitsubishi D:X oferă 6 locuri în habitaclu. Cel mai interesant aspect aici este reprezentat de așa-numitele scaune panoramice. Acestea se pot glisa în față și în spate, iar scaunele din față se pot roti și la 180 de grade. În locul unui bord tradițional, avem un ecran masiv în fața șoferului și pasagerului. Șoferul mai primește și un ecran mai mic pentru instrumentarul digital, care se prelinge în portieră, plus încă un display montat direct pe volan.
La final, tetierele scaunelor integrează și câte o pereche de difuzoare audio Yamaha.
Chiar dacă știm că noul concept este propulsat de un motor hibrid plug-in, Mitsubishi nu a oferit mai multe detalii tehnice despre acesta.
via Mitsubishi