Noul MG3 este aici: motor hibrid cu 194 de cai putere

Publicat luni, 26.02.2024 14:54 de Tiberiu Safta

MG Motor a prezentat oficial noua generație MG3 pentru piața europeană. Noul model primește un motor hibrid care dezvoltă 194 de cai putere.

A venit momentul să facem cunoștință cu noua generație MG3. Noul model este disponibil, în premieră, pe tot Bătrânul Continent, după ce generația anterioară a fost vândută doar în Marea Britanie. Noul MG3 aduce un design complet nou, precum și un propulsor care oferă performanțe înalte pentru segmentul în care noul model se încadrează.

DESIGN AGRESIV ȘI DIMENSIUNI COMPACTE

Primul lucru care iese în evidență la noul MG3 este partea frontală desenată foarte agresiv. Acest aspect este amplificat de bara care include o priză de aer foarte mare și care este sculptată în părțile laterale. De asemenea, farurile au un design ascuțit, iar semnătura luminoasă LED contribuie și aceasta la aspectul neașteptat de dinamic al noului model subcompact.

Și în spate avem o notă de sportivitate, datorită barei care include un difuzor foarte mic, dar și al stopurilor. Inclusiv în părțile laterale putem observa mai multe nervuri în zona portierelor și chiar și în zona montantului C.

Noul MG3 are o lungime de 4113 milimetri, o lățime 1797 de milimetri, o înălțime de 1502 milimetri și un ampatament de 2570 de milimetri. De asemenea, noul model are o masă de numai 1285 de kilograme.

Exteriorul este completat de jante de aliaj, iar clienții vor putea alege între 7 nuanțe diferite: negru Pebble, alb Dover, argintiu Cosmic, galben Pastel, roșu Diamond, gri Hampstead și albastru Como.

INSTRUMENTAR DIGITAL ÎN STANDARD

Habitaclul noului MG3 prezintă un design convențional, dar care este în mare parte digitalizat. Astfel, avem aici un instrumentar de 7 inch în standard, precum și un ecran central de 10.25 inch. Imediat sub acesta este prezent și un rând de butoane fizice pentru cele mai importante funcții ale mașinii.

În standard, MG3 primește navigație, integrare smartphone prin Apple CarPlay și Android Auto, precum și sistemul MG iSMART. De asemenea, tot pe lista dotărilor din fabrică mai adăugăm un sistem audio cu 6 incinte și cu conexiune Bluetooth, 4 porturi USB și senzori de parcare în față și în spate. Pentru echipările mai înalte, MG3 primește tapițerie din imitație de piele, acces fără cheie, scaune față încălzite, volan încălzit și o cameră video cu vedere de 360 de grade.

Noul MG3 este disponibil în 3 niveluri de echipare: Standard, Comfort și Luxury. De asemenea, portbagajul lui MG3 are o capacitate de 293 de litri.

CUTIE AUTOMATĂ CU DOAR 3 TREPTE

Piesa de rezistență a noului MG3 se află sub capotă. Aici avem un propulsor hibrid, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.5 litri cu 4 cilindri în ciclul Atkinson, care dezvoltă 102 cai putere și un motor electric care dezvoltă 136 de cai putere. În momentul în care cele două motoare funcționează simultan, puterea propulsorului este limitată la 194 de cai putere. Bineînțeles, puterea este transmisă către roțile din față.

Propulsorul este cuplat la o cutie automată cu doar 3 trepte. Noul MG3 accelerează de la 0 la 100 de km/h în exact 8 secunde și atinge o viteză maximă de 170 de km/h. De altfel, MG spune despre noul model că este cel mai rapid în repriza 0-100 de km/h din segment.

Noul model primește 5 moduri de rulare diferite, selectate automat de sistemul hibrid: EV, Series, Series and Charge, Drive and Charge și Parallel. În modul EV, mașina funcționează doar cu motorul electric. În modul Series, motorul electric este alimentat de generator, care este la rândul său alimentat de motorul termic.

Modul Series and Charge pune mai mult accent pe recuperarea energiei. Cu modul Drive and Charge ales, motorul termic transmite puterea către roțile din față și recuperează energie prin generator. La final, în modul Parallel, atât motorul termic, cât și cel electric, propulsează mașina.

În ceea ce privește eficiența, MG spune despre propulsorul noului model că are o eficiență termală de 41%. De asemenea, MG3 Hybrid+ promite un consum de 4.4 litri/100 de kilometri.

Totodată, mai există și alte 3 moduri de rulare suplimentare: Eco, Normal și Sport.

SISTEME DE SIGURANȚĂ AVANSATE

Bineînțeles, nu lipsesc nici sistemele de siguranță avansate. MG3 vine echipat cu tehnologia MG Pilot, care aduce: asistent de păstrare a benzii, sistem de avertizare pentru părăsirea benzii, cruise control adaptiv, avertizare coliziune frontală și un asistent pentru ambuteiaje.

Deocamdată, MG nu a anunțat prețurile noului model. În schimb, modelul va fi oferit cu o garanție de 7 ani sau în limita a 150.000 de kilometri.

via MG Motor

  • Radu, luni, 26.02.2024 15:08

    Oare se va bate cu Sandero sau cu Clio?

  • Matei, luni, 26.02.2024 15:17

    S-au invatat si chinezii la preturi mari, cel mai probabil va fi cu cateva sute de euro mai ieftin decat un clio cu dotari similare.

  • Diana Șosoacă, luni, 26.02.2024 16:53

    Identific multe compromisuri la acest segment B. Locurile frontale nu prea generoase, bancheta deloc ofertanta, portbagajul suficient de meschin pentru a primi toate cele trebuincioase. Segmentul B = Segmentul jumatatilor de masura

  • Cretu, luni, 26.02.2024 19:21

    O chinezarie de unica folosinta. Va anunt ca daca ramaneti in pana nu va ajut. Stiti de ce? Trebuie sa fii prost rau sa iti cumperi o masina chinezeasca.

  • pipo, luni, 26.02.2024 20:30

    " partea frontală desenata foarte agresiv " - depinde ce înțelegeți voi prin agresiv sau ce înțelege fiecare. Mie unul îmi pare puerila, caraghioasa chiar. Faruri ascuțite și mii de nervuri din toate direcțiile - nu înseamnă agresiv , decât pt ochii noștri poate. Nu știu de ce trebuie sa îmbrățișați/ăm liniile astea caraghioase ale design-ului asiatic , încercând sa le lăudați cumva prin cuvinte gen agresiv, dinamic, etc. Pentru orice școală europeană de design auto , probabil acest model ( alături de multe alte arătări asiatice din ultimii ani) ar fi fost trecut la capitolul "asa nu".

  • Dutz, marţi, 27.02.2024 02:20

    MG vând deja în multe țări și atâta timp când vin cu prețuri mici sunt ceva gen KIA. Ca să fie cârcotaș… ce cameră are “vedere” 360 grade? O fi bufniță ;)

  • ds, marţi, 27.02.2024 08:36

    În general la ciclul Atkinson se pierde din putere, noroc cu motorul electric care-l mai scoate la lumină. Mă rog, o complicație-n plus cu acest motor. Privită din față e urâtă cu spume, dacă asta se înțelege prin design agresiv.

  • George Simion, marţi, 27.02.2024 08:46

    toate arata la fel..dar pare un prius mai bun ca pret/eco. amuzant ca e doar cu 10 cm mai lung decat un 207cc de exemplu. dar ce conteaza, tot ii zicem cross/suv etc

  • @oaie, marţi, 27.02.2024 10:33

    MG concureaza Dacia, cand te lasa Dacia in drum, vine Iohannis sa te ajute. Concurentul lui Sandero arata cah, Sandero e belea de grozav su n-are nici macar 1-2 stele euro ncap, grohaie samsarii pe net.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 27.02.2024 11:49

    Am facut imprudenta sa pun mana pe manerul unui MG ZS expus in supermarket. Mare greseala. Se clatina in toate directiile precum manerele de la ultimile Dacii 1310. Si aveau si un plastic cromat desprins parca de pe niste jucarii decopii. Acuma nu sunt vre-un mofturos sau fandosit dar manerele de la usi sunt printre cele mai uzitate si abuzate ansambluri de la o masina. E nevoie de o minima robustete in zonele astea. In rest masina nu exceleaza cu nimic si e grav submotorizata indiferent ce zic orisicare "influensari". Influensari care mai nou sunt niste pipaitori de borduri de parca ala ar fi trenul de rulare. Cat despre MG3 hibrid, daca vine la 19-20k e degeaba pentru ca acolo e si Yarisul hibrid. Si oricum e o clasa in care consumurile nu-s o catastrofa. Mai degraba puneau hibridul asta pe MG ZS care e mai mare. Raman la parerea mea despre masinile chinezesti care sunt "WOW" pana te apropii un pic mai mult sau eventual incepi sa traiesti cu ele. Si pentru cel mult 10% mai mult gasesti oferte comparabile la producatori consacrati.